onzeker over bv, word radeloos, wie herkend dit....help

hallo

ik kan me helemaal vinden in jou verhaal.
hier ging het ongeveer hetzelfde, tot ik er zelf helemaal doorheen zat.
mijn man heeft toen de touwtjes in handen genomen en onze dochter toen meteen op de flesvoeding gedaan.
nu weet ik precies wat ze krijgt en dat brengt heel erg veel rust.
ben er achter gekomen dat je met het geven van borstvoeding je heel veel zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen moet hebben.
ben dus zo van de 1 op andere dag gestopt en wat bleek geen stuwing helemaal niets, toch na 2 dagen een beetje afgekolft en laten staan en toen kwamen we erachter dat de borstvoeding eigelijk alleen nog maar uit water bestond.
het was bij mij dus erg snel terug gelopen, ook door stress, en hiervan zelf niet kunne eten ect ect
nu gaat het hier toppie en ben blij dat we het toch nog de eerste 10 weken hebben kunnen doen met borstvoeding.

succes ermee

Hoi Anouk,

Lastig he....?? Ik herken het helemaal. Maar, om je even een hart onder de riem te steken, het wordt beter!
Onze dochter is van 3-11. Zeker in het begin wilde ze ook vaak ieder uur eten. Was ik net klaar, kwam ze alweer... daar kun je inderdaad best onzeker van worden, en moe ook :-( De ene keer had/heeft ze aan 1 borst genoeg, de andere keer moet ze de andere nog... totaal geen regelmaat. Zie hierover overigens 2 onderwerpen van mij op dit forum!
Inmiddels kan ik op een van mijn eigen vragen antwoord geven, namelijk "wanneer mag ik enige regelmaat verwachten": bij ons was dat met ca. 6 weken.
Ze eet nu overdag om de 2 uur, 's middags laat ze er een keer 3,5 uur tussen, 's avonds weer 2 en 's nachts ca. 4. De tijden liggen daardoor, met een marge van ca 3 kwartier, vast. Daardoor kan ik ooit zelf wat schuiven met de tijd als ik bijvoorbeeld weg moet.
Ik kan nu dus enigszins iets plannen en ben zelfs al een keer alleen weg geweest en toen heeft mijn man haar een flesje gekolfde melk gegeven. Progressie dus!!!

Nou, ik hoop voor jou dat jullie kindje ongeveer hetzelfde zal doen. Enne, ga zo door want borstvoeding geven is geweldig! Ik heb het bij onze zoon ook een half jaar gedaan. Ook toen was het vermoeiend etc. maar het is net als met zwanger zijn en bevallen. De ongemakken ben je snel vergeten maar het is zo de moeite waard!!

Succes & fijne feestdagen als nieuw gezin!
Marieke

Ik zie trouwens dat het topic al wat ouder is... ben erg benieuwd hoe het nu gaat?!! Wellicht schrijf je dat nog hier?

hoi mvwtje,

gelukkig gaat het nu een heeeel stuk beter!
Inmiddels word woensdag onze zoon alweer 4 weken en ik kan met trots zeggen dat ik nog steeds bv geef! Ik heb dus volgehouden.
Ik werd eerst helemaal dol door onzekerheid, onregelmatigheid en pijn en moeite die het met zich meebracht.
Nu komt onze zoon zo tussen de twee en 2 1/2 en 3 uur en dat is veel beter voor ons allemaal.
We hebben begeleiding gekregen van het cb en zijn goed ingelicht met advies.
Wel vind ik het nog vermoeiend omdat je altijd aan elkaar zit want kolven doe ik nog niet.
Maar ik heb nu weer meer vertrouwen in mezelf en mijn man snapt nu alles goed en onze zoon doet het geweldig!
Wel kampen we nu met darmkrampjes maar ook dit gaat alweer wat beter.
Ik was wel blij met de reacties van iedereen, de tips en vooral om te weten dat ik niet de enigste was met deze problemen.

Zoals het nu gaat gaan we lekker zo door en zien we wel waar het schip strand.

Groetjes anouk

Terug
Bovenaan