Beste F, op basis van de informatie die je hebt gegeven is de kans op zwangerschap echt klein, maar is het niet helemaal onmogelijk, omdat je aangeeft dat er mogelijk sperma aan jullie vingers zat tijdens de bevrediging. Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt als je ook het gevoel hebt dat je zwanger bent door de symptomen die je mogelijk voelt, maar stress kan ook echt vergelijkbare fysieke verschijnselen veroorzaken. Een negatieve zwangerschapstest kan betekenen dat je te vroeg hebt getest, maar de kans is groot dat de test klopt en je niet zwanger bent (dit baseer ik jou de informatie die je hebt gegeven).

Ik kan me voorstellen dat je je er onzeker over voelt en wij weten natuurlijk niet precies wat er allemaal is gebeurd op 4 feb en daarom zou ik, als ik in jou situatie zou zitten, nog even een paar dagen wachten tot 3 dagen nadat je ongesteld zou moeten worden(dus a.s. woensdag), om vervolgens opnieuw te testen als je menstruatie dan nog is uitgebleven. Stel je test dan negatief en je menstruatie blijft dan nog steeds daarna langer uit, dan zou je contact op kunnen nemen met je huisarts voor verder advies.

Ik wens je heel veel succes de komende tijd!
Ik heb nog wat artikelen voor je waar je mogelijk iets aan kunt hebben:

Wanneer testen:
Dit artikel is medisch beoordeeld door IVF-arts Elke Struiwig

Overtijd en niet zwanger:
Dit artikel is medisch beoordeel door gynaecoloog Hans Duvekot en voortplantingsarts Tessa Cox

Ben ik zwanger of niet?
Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog Inge Custers

Stel je hebt vragen of je zit nog ergens mee, we zijn er hier voor je!

Terug
Bovenaan