Allemaal bedankt voor de uitgebreide reacties! We hebben alle reacties uitgeprint en gaan er zeker dingen uitpikken waarvan wij denken dat ze ons zouden kunnen helpen.
Zo is het laten van boertjes voor onze kleine Isis een groot probleem, dus Tine, jouw tip om dat toch voor elkaar te krijgen, gaan we zeker uitproberen.
Inbakeren is niet ieders ding, we hebben het al een beetje geprobeerd en het effect is wisselend. Omdat onze Isis in stuitligging lag, mogen we de beentjes zeker niet te strak inbinden, voor haar armpjes helpt het wel omdatze die nogal wild beweegt tijdens (bijna)-slaap en zichzelf daarmee wakker maakt/houdt.
YvonneZ: bedankt voor je uitgebreide verhaal, fijn om op een rijtje te zien waar we ons op moeten richten qua voeding. Wat mijn vrouw wel moeilijk vindt is om te bepalen of een borst nu wel/niet leeggedronken is. Hoe kom je daarachter?
Het overstuur huilen van onze kleine komt overigens zo goed als niet voor als ze gevoedt moet worden, maar juist na de voeding en dus voor het slapen gaan. Bedankt voor de tip van het tel.nr van VBN, mijn vrouw gaat daar ws. komende week wel wat meer info halen.
Overigens geven we de kleine geen venkelthee, maar drinkt mijn vrouw het.
Thommy: yep, dat ritmeverhaal komt ons bekend voor; onze kraamhulp heeft ook iets dergelijks gezegd; alleen niet duidelijk uitgelegd hoe we dit zouden kunnen omdraaien. Bedankt dus voor de tips.
Tine: dat nestje-ding gaan we eens uitproberen; koffie wordt hier overigens niet gedronken, wel thee en soms cola. Wij zijn echte theeleuten, dus wat raadt je aan als alternatief?
@mamamarion: geeft niets, kan gebeuren ;-))))
@helena75: we zijn er inmiddels dus ook achter dat dit soort dingen normaal zijn; jammer alleen dat in je vriendenkring niemand dit soort dingen van te voren zegt...stukje bij beetje hoor je de bevestigingen komen en ook hier lees ik dat nu duidelijk.
Even wat reacties op jouw punten:- spugen is zeker geen probleem qua wassen, maar meer omdat we bang waren dat ze niet genoeg voeding binnen zou krijgen/houden
- laat naar bed: ze is 3 weken oud en ligt - als er niet gevoed wordt - zo goed als altijd op bed of in de box. Slechts als er kraamvisite is, is dat anders. NIet te laat naar bed dus
- vaker voeden zullen we zeker gaan proberen
- huilen: grappig is dat anderen juist zeggen dat je de baby gerust 15 tot 20 minuten kan/moet laten huilen als ze niet wil slapen. Erg moeilijk om te doen....gaat soms goed, maar vaak genoeg ook niet.
Nogmaals dank, en als jullie trouwens foto's willen zien van de kleine : www.misy.nl
Groetjes,
MiSy