Onzeker...

Hey anje

Die fles van 23.00 krijg je hem niet wakker. Probeer hem een uur later te geven 24.00. tenminste als je een avond mens ben. Dan heeft hij de avond en de nacht slaap van 5 uur.

Omdat die van 24.00 dan de laatste is gaat hij hem rekken in de nacht als het goed is. en komt ie eerst om 5 uur een paar dagen en daarna word het misschien half 6 en ga zomaar door. Overdag gaat hij dan meer vragen. dus  misschien de  fles ophogen  10 cc erbij. Hij blijft dan als het goed is een tijdje hangen op 180 cc maar dat is geen richtlijn misschien dat jouw kindje minder wil of meer. Maar dat weet je zelf het beste.

Dus misschien heb je wat aan deze tip de laatste fles wat later!!!!!!

Dit werkte bij mijn zoontje 19.00 een fles en dan 24.00(5 uur ertussen)  maar ieder kind is anders.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd!!!!!!

Veel succes groetjes Marion

 
Hmmm, wat moet ik zeggen?: klinkt wat mij betreft allemaal heel normaal voor kersverse ouders met een drie weken oude baby!

Krampjes: Met een maand of drie gaan bij bijna alle baby's de krampjes over. Tot die tijd kun je proberen of het overdag ronddragen van je kindje in een draagdoek helpt. Ook kun je tijdens kramp-episodes je kindje op de arm leggen met haar buikje op je arm, hoofdje op je hand, billen richting elleboog. De druk en warmte op het buikje geeft wat verlichting.

Spugen: klinkt mij echt niet als veel in de oren. Spugen is bijna altijd alleen een probleem voor de ouders die extra moeten wassen. Let op dat als je kindje in een grote boog spuugt, dit op reflux kan wijzen.

's Avonds: gaat ze wel op tijd naar bed? Als een kindje te moe is, zal het helemaal overstuur raken en moeilijk in slaap vallen.
Sommige kindjes willen 's avonds alleen maar aan de borst, anders zijn ze niet tevreden te krijgen. Dit komt zo vaak voor dat er zelfs een naam voor is: clusteren. Oplossing: 's avonds heeeeeel vaak borstvoeding geven. Ook hiervoor helpt het dragen in een draagdoek overdag trouwens vaak.

's Nachts: niet met de baby beneden gaan zitten! Ik snap waarom je het doet en mijn man deed dat ook. Om precies dezelfde reden: om mij te ontzien. Maar daardoor raakte ons zoontje niet in een goed dag- en nachtritme. Toen wij ons dit realiseerden zijn we hem overdag vaker gaan voeden (af en toe wakker maken of aanleggen terwijl hij nog niet uit zichzelf voor een voeding kwam). 's Nachts gaven we hem een voeding en als hij dan niet in slaap viel, ging mijn man rondjes met hem lopen in een donkere kamer. Binnen een paar dagen ging het al beter.

Zuigbehoefte: als je kindje zo'n enorme zuigbehoefte heeft, is er een grote kans dat ze niet vaak genoeg een voeding krijgt. Kijk of ze  tevredener is als ze vaker een voeding krijgt. Als je nog meer vragen hebt over borstvoeding, kun je die op het borstvoedingsforum.nl stellen.

Huilen: klinkt vreselijk he!? Dat is door de natuur precies zo bedoelt: als een kindje huilt, vinden de ouders dit zo erg, dat ze er vervolgens veel werk van gaan maken om het op te lossen. Zo'n jong kindje huilt echt niet voor niets. Als ze huilt is er iets aan de hand: honger, moe, natte luier, aandacht nodig etc. Nooit laten huilen dus! Je kunt een baby echt nog niet verwennen. Laten huilen is zielig en heeft geen enkele zin.

Ik zou niet inbakeren, zeker niet overstappen op kv en gewoon doorgaan zoals jullie al bezig zijn. Zet hem op!

Groetjes,
Helena
 
Allemaal bedankt voor de uitgebreide reacties! We hebben alle reacties uitgeprint en gaan er zeker dingen uitpikken waarvan wij denken dat ze ons zouden kunnen helpen.

Zo is het laten van boertjes voor onze kleine Isis een groot probleem, dus Tine, jouw tip om dat toch voor elkaar te krijgen, gaan we zeker uitproberen.

Inbakeren is niet ieders ding, we hebben het al een beetje geprobeerd en het effect is wisselend. Omdat onze Isis in stuitligging lag, mogen we de beentjes zeker niet te strak inbinden, voor haar armpjes helpt het wel omdatze die nogal wild beweegt tijdens (bijna)-slaap en zichzelf daarmee wakker maakt/houdt.

YvonneZ: bedankt voor je uitgebreide verhaal, fijn om op een rijtje te zien waar we ons op moeten richten qua voeding. Wat mijn vrouw wel moeilijk vindt is om te bepalen of een borst nu wel/niet leeggedronken is. Hoe kom je daarachter?
Het overstuur huilen van onze kleine komt overigens zo goed als niet voor als ze gevoedt moet worden, maar juist na de voeding en dus voor het slapen gaan. Bedankt voor de tip van het tel.nr van VBN, mijn vrouw gaat daar ws. komende week wel wat meer info halen.
Overigens geven we de kleine geen venkelthee, maar drinkt mijn vrouw het.

Thommy: yep, dat ritmeverhaal komt ons bekend voor; onze kraamhulp heeft ook iets dergelijks gezegd; alleen niet duidelijk uitgelegd hoe we dit zouden kunnen omdraaien. Bedankt dus voor de tips.

Tine: dat nestje-ding gaan we eens uitproberen; koffie wordt hier overigens niet gedronken, wel thee en soms cola. Wij zijn echte theeleuten, dus wat raadt je aan als alternatief?

@mamamarion: geeft niets, kan gebeuren ;-))))

@helena75: we zijn er inmiddels dus ook achter dat dit soort dingen normaal zijn; jammer alleen dat in je vriendenkring niemand dit soort dingen van te voren zegt...stukje bij beetje hoor je de bevestigingen komen en ook hier lees ik dat nu duidelijk.
Even wat reacties op jouw punten:- spugen is zeker geen probleem qua wassen, maar meer omdat we bang waren dat ze niet genoeg voeding binnen zou krijgen/houden
- laat naar bed: ze is 3 weken oud en ligt - als er niet gevoed wordt - zo goed als altijd op bed of in de box. Slechts als er kraamvisite is, is dat anders. NIet te laat naar bed dus
- vaker voeden zullen we zeker gaan proberen
- huilen: grappig is dat anderen juist zeggen dat je de baby gerust 15 tot 20 minuten kan/moet laten huilen als ze niet wil slapen. Erg moeilijk om te doen....gaat soms goed, maar vaak genoeg ook niet.

Nogmaals dank, en als jullie trouwens foto's willen zien van de kleine : www.misy.nl

Groetjes,
MiSy
 
Hallo

Het huilen komt mij heel erg bekend voor. Onze dochter heeft de eerste 8 weken veel gehuild van 17.00/19.00 uur tot 22.00/23.00 uur. als w emet haar liepen was het goed en ze wilde bij je zijn dan was het ook oke. ik zat om het uur te voeden en ze dronk dan echt of je wilde zeggen die heeft dagen geen eten gekregen van ons. We waren altijd weer blij als de avond voorbij was en e rust er weer was. Ik ging ook steeds met alle avond voedingen liggen op bed met de lampen uit. ze viel in slaap al en toe en liet haar liggen bij ons op bed in het midden. met babydeken, vaak kon ik haar s'avonds als wij naar bed gingen over leggen in haar wiegje naast ons bed.

MIjn yoga vrienden hebben in die 6 weken ook alle maal een babay gekregen en herkende alemaal het zelfde verhaar. leuk als er dan toch weken verschil in zitten, want w ekregen van de moeders van de oudste 2 baby's te horen joh dat huilen s'avonds gaat over na een week of 8 en dan gaat het ook iets eerder naar bed . en ja hoor het was bij mij ook zo. en weer een paar wekjes later ging ze weer wat vroeger naar bed toe. met 4 mnd lag ze er dan ook tussen 18.30/19.30 uur bedje.

Ik hoorde ook veel van CB, keaamburo en ouders dat s'avonds d kindjes alles verwerken wat ze overdag mee hebben gemaakt. alle indrukken die ze hebben gezien /gehoord/gevoeld.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Nu is het een dochter die vredig naar bed gaat om 19.00 uur.

Succes


 
Terug
Bovenaan