quote: Mickey29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-07-2008 09:43:57&apos
);
Hi Martine,
Ik ben niet veel verder dan jij hoor... ik ben morgen 9 weken. Maar omdat we (en jullie natuurlijk ook na de ivf) het meteen na 4 weken al wisten lijkt het al best lang he??
Die buikpijn in t begin maakte me erg onzeker, maar niks voelen ook... het is ook nooit goed he??
Maar idd als je gaat groeien, lijkt me ook wel erg fijn! Het is nu nog zo onwerkelijk allemaal!! Nee joh, je krijgt vast niet zo'n dikke buik als de vorige keer, tenzij het er nu weer twee zijn natuurlijk!
Dat is bij ons iig wel vastgesteld, het is er eentje en alles zag er goed uit gelukkig. Hoewel ik 2 ook prima had gevonden hoor, druk, maar ook wel heel speciaal!
Spannend hoor, je echo, heel veel succes en geniet er lekker van!! Blijven jullie ook in t ziekenhuis? Of ga je naar een verloskundige?
Wij blijven in t ziekenhuis en zullen ook daar bevallen, gezien onze achtergrond in de mmm. Ik gebruik nu fraxiparine, een bloedverdunner om te proberen een miskraam te voorkomen en moet dit tot 6 weken na de bevalling blijven gebruiken, om trombose te voorkomen, dus een medische indicatie.
liefs Mickey
Hoi Mickey,
Ja, we weten het inderdaad ook allang. We vonden de 2 wachtweken al erg, maar het ruim 3 weken wachten op een echo duurt minstens zo lang. Zeker omdat we heel graag willen weten of het er maar eentje is. De kans op weer een tweeling is heel klein hoor, maar ja je weet maar nooit.
Vorige keer hebben we 2 embryo's laten terugplaatsen om de kans op zwangerschap te vergroten, nu maar eentje. Gelukkig was het beide keren in 1x raak.
In principe gaan we voor de controles naar de VK (als het er geen twee zijn natuurlijk), maar tot aan 12 weken moeten we ook nog naar het ziekenhuis voor controles (dat is standaard bij IVF).
Uiteindelijk moet ik wel weer in het ziekenhuis bevallen. Ik heb ook een medische indicaties, want de tweeling is met een keizersnede geboren. Dat was op ons eigen verzoek, want ze lagen allebei in stuit en ik was ondertussen al helemaal versleten.
Ik ben zelf niet heel groot en mijn buik was namelijk net zo groot als een skippybal (dat is niet eens overdreven). Ik verwacht wel dat mijn buik niet weer zo groot wordt, maar er zit natuurlijk al best wat rek in....
Het zal wel vreemd worden om niet meer zoveel echo's te krijgen als in de vorige zwangerschap, bij een tweeling krijg je standaard bij elke controle een echo. Maar voor de rest zal ik de medische kant niet missen.
groetjes,
Martine