Onzeker

Hoi Meiden,

Ookal komen we langzaam dichterbij de 12 weken, voelen jullie je ook nog zo onzeker??
Pff ik wel hoor, ook al heb ik al 2x een goede echo gehad. Mijn borsten zijn eigenlijk doorlopend gevoelig en als ik ze even niet voel schiet meteen de onzkerheid weer naar boven. Met mijn verstand snap ik ook wel dat je niet steeds iets hoeft te voelen, maar mijn gevoel wil daar nog niet helemaal aan.....

liefs Mickey

Hoi Mickey,

De eerste weken had ik geen last van onzekerheid. Nu mijn eerste zwangerschapskwaaltjes al weer weg zijn gegaan, begin ik toch een beetje zenuwachtig te worden. Ik krijg morgen pas mijn eerste echo (ik ben dan 8 weken, dus nog lang geen 12). Ik denk wel dat ik dan gerustgesteld ben (dat hoop ik dan maar).

Vorige keer was ik zwanger van een tweeling, dus duurde mijn kwaaltjes ook veel langer. Aan de ene kant ben ik wel blij dat mijn lichaam blijkbaar snel gewend is aan deze zwangerschap, maar aan de andere kant maakt me dat dus onzeker. Eigenlijk zit ik gewoon te wachten tot mijn buikje begint te groeien en dat je dus echt kan zien dat ik zwanger ben. En dan hopen dat mijn buik niet zo groot wordt als vorige keer......

groetjes,
Martine

Hi Martine,

Ik ben niet veel verder dan jij hoor... ik ben morgen 9 weken. Maar omdat we (en jullie natuurlijk ook na de ivf) het meteen na 4 weken al wisten lijkt het al best lang he??
Die buikpijn in t begin maakte me erg onzeker, maar niks voelen ook... het is ook nooit goed he??
Maar idd als je gaat groeien, lijkt me ook wel erg fijn! Het is nu nog zo onwerkelijk allemaal!! Nee joh, je krijgt vast niet zo'n dikke buik als de vorige keer, tenzij het er nu weer twee zijn natuurlijk!
Dat is bij ons iig wel vastgesteld, het is er eentje en alles zag er goed uit gelukkig. Hoewel ik 2 ook prima had gevonden hoor, druk, maar ook wel heel speciaal!

Spannend hoor, je echo, heel veel succes en geniet er lekker van!! Blijven jullie ook in t ziekenhuis? Of ga je naar een verloskundige?

Wij blijven in t ziekenhuis en zullen ook daar bevallen, gezien onze achtergrond in de mmm. Ik gebruik nu fraxiparine, een bloedverdunner om te proberen een miskraam te voorkomen en moet dit tot 6 weken na de bevalling blijven gebruiken, om trombose te voorkomen, dus een medische indicatie.

liefs Mickey

quote: Mickey29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-07-2008 09:43:57'));

Hi Martine,

Ik ben niet veel verder dan jij hoor... ik ben morgen 9 weken. Maar omdat we (en jullie natuurlijk ook na de ivf) het meteen na 4 weken al wisten lijkt het al best lang he??
Die buikpijn in t begin maakte me erg onzeker, maar niks voelen ook... het is ook nooit goed he??
Maar idd als je gaat groeien, lijkt me ook wel erg fijn! Het is nu nog zo onwerkelijk allemaal!! Nee joh, je krijgt vast niet zo'n dikke buik als de vorige keer, tenzij het er nu weer twee zijn natuurlijk!
Dat is bij ons iig wel vastgesteld, het is er eentje en alles zag er goed uit gelukkig. Hoewel ik 2 ook prima had gevonden hoor, druk, maar ook wel heel speciaal!

Spannend hoor, je echo, heel veel succes en geniet er lekker van!! Blijven jullie ook in t ziekenhuis? Of ga je naar een verloskundige?

Wij blijven in t ziekenhuis en zullen ook daar bevallen, gezien onze achtergrond in de mmm. Ik gebruik nu fraxiparine, een bloedverdunner om te proberen een miskraam te voorkomen en moet dit tot 6 weken na de bevalling blijven gebruiken, om trombose te voorkomen, dus een medische indicatie.

liefs Mickey

Hoi Mickey,

Ja, we weten het inderdaad ook allang. We vonden de 2 wachtweken al erg, maar het ruim 3 weken wachten op een echo duurt minstens zo lang. Zeker omdat we heel graag willen weten of het er maar eentje is. De kans op weer een tweeling is heel klein hoor, maar ja je weet maar nooit.

Vorige keer hebben we 2 embryo's laten terugplaatsen om de kans op zwangerschap te vergroten, nu maar eentje. Gelukkig was het beide keren in 1x raak.

In principe gaan we voor de controles naar de VK (als het er geen twee zijn natuurlijk), maar tot aan 12 weken moeten we ook nog naar het ziekenhuis voor controles (dat is standaard bij IVF).

Uiteindelijk moet ik wel weer in het ziekenhuis bevallen. Ik heb ook een medische indicaties, want de tweeling is met een keizersnede geboren. Dat was op ons eigen verzoek, want ze lagen allebei in stuit en ik was ondertussen al helemaal versleten.
Ik ben zelf niet heel groot en mijn buik was namelijk net zo groot als een skippybal (dat is niet eens overdreven). Ik verwacht wel dat mijn buik niet weer zo groot wordt, maar er zit natuurlijk al best wat rek in....

Het zal wel vreemd worden om niet meer zoveel echo's te krijgen als in de vorige zwangerschap, bij een tweeling krijg je standaard bij elke controle een echo. Maar voor de rest zal ik de medische kant niet missen.

groetjes,
Martine

Hoi Mickey

Ooowwwww... ik weet precies wat je bedoelt!!!
Ik voel me ook erg onzeker!!
Ik heb namelijk helemaal géén zwangerschapskwaaltjes, en het is dat ik 2x een test heb gedaan en die hardstikke positief waren, maar anders zou ik echt niet denken dat ik zwanger zou zijn!!!!
Ik ben vanmorgen nog bij de HA geweest (in België gaat alles via de HA en gyn, zijn geen VK zoals in NL) en ik toen heb ik het er ook met haar over gehad.
Zij zei dat er nog wel van alles kon komen trouwens :)
M'n schoonzusje is 4 weken verder dan ik en zij zegt; wees blij!!!
Maar ik vind het zooooooooooooooooo vreemd dat ik niks voel!
Ik heb wel vrij gevoelige tepels, maar dat heb ik altijd al gehad (daarom weet ik ook nog niet of ik wel aan borstvoeding begin... dat lijkt me zoooo pijnlijk.... ik wil ook nooit dat mijn vriend er aan zit, haha).
Ik heb pas 11 sept. mijn eerste echo, het duurt echt nog zooooooooo vreselijk lang!!!
Ik was vanmorgen bij de HA ook er bang dat ze zou zeggen (heb vorige week bloed laten prikken en kreeg de uitslag): goh, jij bent helemaal niet zwanger joh!
Maar dat was gelukkig niet zo!
Ik had ook een mooi aantal zwangerschapshormoon in mijn bloed, dus het zal echt wel zo zijn, maar ja......
Ik snap dat het ook niet fijn is om 24u p/d misselijk te zijn en steeds boven het toilet te hangen hoor, maar helemaal niks voelen.... dat vind ik ook niet fijn hoor!!
Het maakt me vreselijk onzeker.
Maar ik probeer mezelf maar moed in te spreken van; zolang er geen bloed is zal het allemaal wel goed zijn!
Maar ik tel de dagen af tot 11 sept. en ik denk dat ik er dan pas écht gerust op ben....

Zo, dat scheelt ook al weer even, als je je verhaal weer even kwijt kunt!! hihi

Groetjes, Mickje

Owww, meiden, ik ben zo met mezelf bezig dat ik vergeet goed te lezen!
Jeetje zeg, jullie hebben ook nog een medische achtergrond. Dan kan ik me die onzekerheid helemaal goed voorstellen....
Spannend hoor!
En Martine, wanneer krijg je de echo waarop je kan zien of het één kindje is of twéé?
Ik heb een keer een tweeling in de klas gehad en toen was de moeder later weer zwanger van een tweeling.... dat heeft zeg maar even geduurd voordat ze er echt blij mee was.... pfff... lijkt me ook zwaar zeg!

Heel veel succes met jullie zwangerschap!!

Groetjes, Mickje

Hoi Allemaal,

Ik ben nu ook heel onzeker, te meer omdat ik al 3 keer een miskraam heb gehad. Maar dat was steeds met 5 weken en ik ben nu al 7 weken.
Maar toch kan ik niet wachten op een goede echo.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan