Onzeker

Hallo,

Mijn onzekerheid is helemaal weg. Gistermiddag hebben we ons derde kindje kunnen bekijken. Anderhalve centimer "lang", een duidelijk kloppend hartje, groei  mooi op schema en het is er maar 1!

De gynaecoloog had duidelijk mijn dossier goed bekijken, want het eerste wat hij  zei tijdens het maken van de echo was dat het er maar 1 is.

Over vier weken moeten we terugkomen voor een echo in het ziekenhuis. Tussentijds hebben we nog een afspraak met de VK (ook voor een echo), dus de komende weken kunnen we echt genieten  van onze kleine spruit.

groetjes,
Martine

Hoi allemaal,

Mamma TT: allereerst gefeliciteerd met dit goede bericht. Wat zal je opgelucht zijn zeg. Nu lekker gaan genieten!

Mariska: ik snap dat je het heel spannend vind. Sterkte met de tijd tot aan je echo. Hoop dat je dan echt kunt gaan genieten.

Verder ben ik ook erg onzeker hoor. Bij mijn vorige zwangerschap had ik gelijk al een paar zwangerschapsverschijnselen. De test was toen meer een bevestiging. Maar bij deze zwangerschap was ik alleen maar overtijd, waardoor ik ben gaan testen. Nu heb ik vaag een beetje gevoelige tepels, maar misschien alleen maar omdat ik dat graag wil voelen. Wel moet ik vaker plassen, maar ook niet alle dagen en ik ben wel vermoeider, maar heb ook net drie nachtdiensten achter de rug, dus wie weet komt het daar van. Net zoals bij Maikje: het is dat ik twee keer een positieve test in handen heb gehad en dat ik wel iets meer een buikje begin te krijgen, waardoor ik weet dat ik zwanger ben. Ik moet pas 25 augustus (ben dan 9,5 week) naar de vk. Tot die tijd maar afwachten. Veel zeggen dat de kwaaltjes losbarsten vanaf 6 weken. Ben benieuwd wat er na morgen gaat gebeuren...

groet,

Meike (5 wk + 6 dgn)

hoi

nou ik ben ook super onzeker hoor. Ik heb helemaal geen kwaaltjes ja net als iemand zei moe en voor mij gevoel gevoeliger tepels maar ik heb het gevoel dat ik dat ook maar wil voelen en ben niet misselijk niks en bij me eerste zwangerschap was ik wel misselijk en gevoelige borsten heel moe.

Maar ik heb ook bloedverlies net als bij me eerste zwangerschap en dat vind ik echt zo eng maar geen buikkramp en het is heel weinig.

Liefs
Gaby

Hoi Mickje,

Het waren vroege miskramen maar toch hakt het er in.... Kom ik vandaag iemand tegen bij de boot (ken haar niet zo goed, verre kennis zeg maar) gaat ze vertellen dat ze in december en in april een miskraam heeft gehad met 8 weken en de tweede keer zelfs gecurreteerd moest worden.
NU vind ik het heel naar, maar dat soort dingen wil ik even niet horen natuurlijk. NU weet zij niet dat ik zwanger ben, maar ik zou het toch niet tegen iedereen vertellen. Hier natuurlijk anoniem en verder alleen mijn man en 2 goede vriendinnen weten het

Hoi Mamma TT,

Super dat je een goede echo had!! Fijn he! Ik hoop dat ik het volgende week ook heb!

Hoi Gaby,

Wat rot dat je bloedverlies hebt net als in je eerste zwangerschap.. Ik zou me denk ook wel druk maken. Hopelijk kun je snel voor een echo en is alles in orde!

groetjes Maris

ps oh ja ik moet morgen dus intake en 7-8 echo

dat is zeker zenuwslopend maar ik ben van plan me nu niet meer druk te maken je moet maar zo denken je kan beter een mk krijgen dan dat je met 20 weken een echo krijgt waar je niet blij mee bent. Een mk krijg je als de chromosomen van je kindje niet goed zijn aangelegd dus er is altijd wel wat mis alleen als het erg vaak voor komt dan kan het aan iets anders liggen.

Maar meiden je kan beter lekker genieten en je niet druk maken ik heb me bij me vorige zwangerschap ook zo druk gemaakt en dan ga je op gegeven moment overal beetje geirriteerd op reageren had ik in ieder geval gewoon omdat ik zo bang was op een mk en nu ben ik er wel bang voor maar je kan maar beter denken dat het allemaal goed gaat dan zit je veel fijner in je vel.

zo dat wou ik even kwijt voor de onzekere (aanstaande)mama's   Genieten meiden voor je het weet is de kleine er het gaat zo snel vooral de laatste maanden.

Liefs
Gaby

En ik ga van nu af aan ook niet meer piekeren om het bloedverlies we zien het vanzelf ik had het bij Levi ook dus dat is al een gerust stellen en 20% van de vrouwen heeft bloedverlies en daarbij is 60% niks aan de hand en 40%mk mischien een hele geruststelling.

Spannend he, ja best lastig soms om vertrouwen te hebben als je niet weet wat er allemaal in je eigen lichaam gebeurt. Ik heb veel zien gebeuren ook na 12 weken dus ik was ook vrij sceptisch. Met 10 weken heb ik echo 2, daarna wordt het gewoon genieten. Heb wel te horen gekregen dat mijn schildklier niet goed werkt, dus moet wel morgen naar de internist om te kijken of ik bij de VK mag blijven of niet. Het gaat toch allemaal zoals het moet gaan, je kan er niks aan veranderen! Heb vertrouwen!

Hallo dames ik ben nieuw hier en heb echt jullie raad nodig

ik ben 26 nu en ben 7 weken en 5 dagen zwanger ik heb via het ziekenhuis in belgie Kunstmatige Insiminatie gehad bij de eerste keer was het meteen raak !

heb eigenlijk helemaal nergens last van als pijnlijke borsten en vooral de teppels,

Sins vandaag heb ik twee keer een kleine lichte bruine afscheiding .. Ik ben zo bang

Ben bij het ziekenhuis geweest en die vonden het niet nodig om een echo te maken terwijl ik pas over enkele dagen  de echo bij de vroedvrouw krijg .. Heb nu toevallig ook een beetje het gevoel dat ik ongestelt ben ! Heel raar maar moet zeggen geen pijn alleen raar gevoel ..

Maar herkent iemand dit of heeft een van jullie het ook zo .. ???

Wat moet ik hier nu van denken ?

Terug
Bovenaan