Onzekere mama over buikslapertje

Eens met al het bovenstaande! Als dit het beste is voor jouw kindje dan moet je het doen. Je kent je kindje en je bent erbij (of in de buurt).
Mijn kindjes sliepen ook vanaf 8 weken op de buik. Van niet slapen gingen ze beide naar een hele nacht slapen en slapen nu ze groot zijn en alle kanten op kunnen nog altijd op de buik. 

Mijn dochter kon met 10 weken al rollen en vanaf toen slaapt ze op haar buik. Nu is ze 14 maanden en doet ze dat nog steeds. Als ze het hoofdje goed kunnen optillen is het geen probleem. (Al vond ik het in het begin ook spannend. Ik bleef maar op die camera kijken)

Onze zoon is nu 15 maand, en wij deden het precies zoals je het omschrijft. Na 15 / 20 min omdraaien.
Wat je voor je eigen gemoedstoestand kunt doen is een onderlegger van de aerosleeper kopen met een matrashoes erom heen. Zo kan je kindje vrijer ademen als ze op haar buik ligt.  Ook wel 2e hands te krijgen. Ik gebruik deze nog steeds.

Omdat kindjes bij buikslapen in een diepere slaap komen is er meer risico op wiegendood. Dus speciale matrasjes etc hebben hier weinig mee te maken. Daarbij is onderzocht dat kindjes door een aerosleep matras wel kunnen doorademen, maar telkens de zelfde (en dan steeds minder zuurstofrijke) lucht binnen halen. Daardoor is dit ook schadelijk. Deze onderzoeken zijn makkelijk te googlen. 
Ik denk dat je het juiste doet, laten inslapen op de buik en dan op de rug. 

Ons zoontje (wel altijd al erg sterk in zijn nekje) wilde vanaf 3 weken zelfs alleen maar op zijn buik slapen. 1e 3 weken was drama met slapen. 3e week lekker op buikje neergelegd meer om te trainen maar hij.ging slapen en echt zo goed. Begonnen met hem overdag op.zijn buik te laten slapen en daarna ook in de nachten. Hij kon wel zelf zijn hoofd omdraaien en legde nooit zijn gezicht in matras. Vanaf 4 maanden kon hij draaien en ging hij als hij moe was meteen naar zijn buik. Ja er zijn adviezen en ja die zijn er niet zomaar. Maar kijk maar wat je kindje kan met zijn hoofdje draaien en kijk wat hij lekker vind liggen. 

Alsof ik mijn eigen verhaal lees;)
Ons zoontje is ook met zijn 3 maanden op zijn buik gaan slapen (is nu inmiddels 9,5maand en slaapt nog steeds op zijn buik) Ook wij deden voorheen na de fles van 23u op zijn rug laten slapen, maar dan was hij vaak naar een uur/anderhalf uur wakker en draaide we hem alsnog op zijn buik. Ook wij hebben een aero-sleep topper, geeft voor mij wel een fijn gevoel. En eigenlijk ligt hij altijd met zijn hoofd naar de zij-kant. 

Bij zoontje heel lang lopen stoeien hiermee; op zn buik sliep hij overdag zo goed maar s nachts op zn rug gewoon niet. Inbakeren hielp iets (sliep dan 5-6 uur) maar zodra hij kon rollen mocht dat niet meer en weer gezeur. Toen op zn buik gelegd en gelijk doorslapen. Nu met dochtertje eerst ingebakerd en vanaf 7 weken op haar buik en ze slaapt soms wel 11 uur! Nu bij de 2e veel makkelijker maar zeg het gewoon niet op het consultatiebureau ivm commentaar van hun. Lekker jouw ding doen!

Gewoon een aerosleep topper en aerosleep onderlakens kopen en jullie zullen allemaal heerlijk slapen. Vroeger legde ze de baby'tjes altijd op hun buik (als ik mijn moeder mag geloven). Vertrouw altijd op je gevoel.

Terug
Bovenaan