Onzekere mama over buikslapertje

Eens dat je best naar je eigen intuïtie mag luisteren! Wij hebben onze buikslaper toch de eerste maanden in slaap gekregen door inbakeren en op z'n rug. Maar ik had hem ook vaak lekker bij me in bed (gezichtje naar me toe) en daar vinden mensen ook snel iets van. We hebben een goeie slaper die super in z'n eigen bedje slaapt (inmiddels 1,5 jaar) en soms in een wat moeilijke fase even bij mij komt liggen. Met andere woorden, blij dat ik m'n gevoel en verstand allebei heb gebruikt en niet teveel de meningen van anderen heb beluisterd of dingen heb gelezen. Succes! 

Bedankt voor alle reacties! Het doet me goed om te merken dat we niet de enige zijn die onze meid op haar buik laten slapen ondanks het advies dit niet te doen (soms voelt het alsof iedereen om ons heen allemaal perfecte rugslapers hebben..) dit geeft me weer wat vertrouwen in mijn moedergevoel :)

Gewoon lekker doen wat je zelf goed vindt! Jij kent je dochtertje het beste en je bent toch extra voorzichtig?
Wij hebben ook een aerosleep topper ook, maar we hebben ook een alarmpje cadeau gekregen na de bevalling, omdat ze veel te vroeg was en daardoor wat ademhalingsproblemen had. Je legt dat onder het matras en het registreert of ze nog beweegt en ademt. Dat voorkomt dat je steeds op een schermpje zit te kijken en geeft wel rust hebben wij toch gemerkt ? (wij hebben sowieso een babyfoon zonder scherm, maar misschien is het een tip)

Hallo mama, 
Ik zeg ook volg je eigen mama gevoel! Je bent een goede mama☺️
Jij weet wat het beste is voor je kleine meid. 

Wij hebben een kleine man die 4,5 week te vroeg is geboren maar ook een laag gewicht had(pre-dysmatuur)
Inmiddels is het een mannetje van over de 6 kilo en ontwikkeld zich met grote stappen.Dus geen zorgen ? 
Onze kleine is nu 6 maanden en ook een echte buikslaper. Moest tot 3 a 4 maanden wel op de rug slapen omdat hij nog niet goed zijn hoofdje kon draaien en optillen..Sinds dat hij 4 maanden is en zich goed kan draaien met zijn hoofd ligt hij ook gewoon op z'n buikje en slaapt hele nachten door.
Nu kwam dit ook omdat we hem onder een lakentje hadden gelegd 's avonds op z'n rug, en toen we 's ochtends wakker werden gemaakt ( heerlijk zo'n privé wekker om 6 uur in de ochtend) ? lag meneer op z'n buikje, zonder het lakentje.Sindsdien elke avond gewoon op z'n buikje en niks aan de hand..
Moet wel zeggen blijf het altijd spannend vinden maar het geeft wel een heel stuk rust voor de zowel de kleine man als voor ons als papa en mama. 
Lieve groetjes van ons 

Ik heb ook een buikslapertje en dat is ook altijd goed gegaan. Heb ook altijd wel de vraag gehad of ik dat wel een goed plan vond om haar op haar buik te laten slapen. Als zij lekker kan slapen en het gaat goed was ik zelf ook tevreden. Ik trek mij daar niks van aan?
Wij gebruiken ook de matras topper van aerosleep. Onze dochter slaapt al vanaf dag 5 op haar buik. Na 5 dagen alles proberen bleek dat de oplossing voor het slaap probleem. Ze sliep toen ook al vanaf week 3 alle nachten door.

Terug
Bovenaan