onzekerheid

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,
ik ben hartstikke nieuw hier op het forum dus eerst even een introductie.
Mijn naam is Suzanne, ik ben 30 jaar oud.
Afgelopen vrijdag heb ik een test gedaan die duidelijk twee stipjes liet zien!!!
Helemaal in de wolken natuurlijk, vooral omdat wij een vruchtbaarheidsonderzoek in het ziekenhuis achter de rug hebben omdat het zo lang duurde voordat ik zwanger was.

Nu is het zover en ben ik zo stomverbaasd en af en toe zo in paniek dat ik vergeet van deze zwangerschap te genieten.
Ik maak me zorgen om het feit dat ik NIET misselijk ben, helemaal niets!
Wel gevoelige borsten, beetje opstipatie, af en toe een kramp in mijn kuiten, draaiierig, enz. Er zijn dus wel wat kwaaltjes maar ja... is dit het dan?
Aangezien ik vrij laat ovuleer (na 3 weken pas) is dit feitelijk pas mijn 5e week zwanger.

Wat vinden jullie?
Is het een slecht teken om niet misselijk te zijn?

groetjes en tot ziens,
Suuske

Hoi Suuske,

Nee hoor niks slechts aan. Lekker van genieten dat je nergens last van hebt. Bij mijn eerste had ik dat ook en ik heb nu echt wel een hele gezonde jongen van 3 rondlopen!

succes

probeer te genieten van je zwangerschap!!! Ik heb me ook alle weken druk gemaakt en achteraf is dat helemaal nergens voor nodig geweest! Nu heb ik spijt dat ik niet meer genoten heb van de 9 maanden dat ik zwanger was!

succes! Sandra

Hi Suuske,

Ik herken je gevoelens zeker.
Vooral in het begin was ik heel erg onzeker.
Als ik geen last had van kwaaltjes vond ik dat gek
en als ik kwaaltjes had vroeg ik me af of dat wel goed was.
Maar ik ben nu nog steeds wel onzeker hoor.

Zwanger zijn is iets heel moois, maar ook iets heel ongrijpbaars.
Je moet er op vertrouwen dat het goed gaat en hebt er zelf eigenlijk weinig invloed op.
Dat maakt dat je onzeker wordt.

Gelukkig komt de dag dat je je kleintje lekker gaat voelen en dat geeft alweer een hoop zekerheid extra! Op die momenten geniet je zeker wel van je zwangerschap. En ook op de momenten dat je lekker voor je kleintje aan het shoppen bent!

Maar ik denk dat je onzekerheid nooit helemaal weg zal  gaan.  
Dat zijn alvast de eerste moedergevoelens denk ik.  
Sta jezelf maar toe om af en toe onzeker te zijn, dat mag best en genieten kan je toch niet afdwingen. Dat moet vanzelf komen.  

Ik schrijf het nu allemaal heel makkelijk voor jou op, maar ik weet hoe lastig het is hoor!

Succes!

Liefs,  
Mandy  

29 wk en 1 dag

Gefeliciteerd!

Ja hoor, dit is het dan... ik heb tot aan week 20 vaak gedacht, 'als ik niet beter zou weten'. In het begin enkel wat gespannen borsten, maar rond week 10 was er geen vuiltje meer aan de lucht.
Ik zou het zowat 'vergeten' doordat ik me echt niet anders voelde dan anders.
Was niet moe, misselijk, of ál die kwaaltjes die je hoort.

Pas vanaf week 20 ging mijn buik groeien, en voelde ik de kleine bewegen, dat maakt het echter. Dan ga je ook bewuster genieten!

Succes met je zwangerschap!
Sannes
31 wkn

Gefeliciteerd! Lekker genieten hoor.

De misselijkheid begint is in de meeste gevallen tussen de 6 en 16 weken (dit is ook de periode dat je mee kunt doen aan MvM, omdat dan de concentratie van hormonen het hoogst is). Misselijkheid wordt veroorzaakt door hormonen. Die zijn nu nog niet zo sterk aanwezig.

Misschien komt de misselijkheid nog, en misschien niet. Ik kan me voorstellen dat het nu allemaal nog zo onwerkelijk lijkt, maar er zijn echt mensen die geen kwaaltjes hebben.

Helaas kan ik daar zelf niet over meepraten. Ik ben nu zwanger van onze tweede en vreselijk misselijk. Bij mij duurt het echt tot aan de bevalling. Ik ben zo uitgeput dat ik inmiddels al voor de 8e week in de ziektewet zit en ook niet meer mag werken voor de bevalling (en ik ben nu pas 18 weken).

Probeer echt te genieten hoor, je hebt er lang genoeg op moeten wachten.

Kus Syl

Hoi!

gefeliciteerd!! Goed nieuws, joh.

Over misselijk zijn. Ik ben het (bijna) niet geweest. Ik kon het weg eten met een boterham.  Er zit een heel gezond en bewegelijk kindje in me , dus al dan niet misselijk zegt niets over de kwaliteit van de zwangerschap. het schijnt genetisch bepaald te zijn of je wel of niet misselijk wordt.
Ik ben juist heel blij dat ik niet ziek ben geweest, want dat lijkt me vreselijk. Ik heb bewondering voor de vrouwen die misselijk zijn of zijn geweest en nog steeds zo positief zijn.

Iedereen ervaart een zwangerschap op z'n/haar eigen manier. Heel veel plezier en ik heb ervaren dat je de 9 maaden nodig hebt om te wennen aan het idee.

Liefs,
Bien

Hallo!

Als eerste gefeliciteerd!!!!

Ik herken je gevoel zeker........na 18 maanden (waarvan 12 in ZH) kregen wij eindelijk te horen dat ik zwanger was......maar kwaaltjes (buiten erg moe zijn) had ik niet.......
Bij mij begon de misselijkheid pas rond de 22e week.

De kwaaltjes die ze omschrjiven zijn algemeen. Alleen de ene persoon heeft er meer last van en de andere persoon helemaal niet.

Ik ben voornamelijk erg moe geweest........en verder........ja af en toe wisselend humeur.

Probeer te genieten, want voor je het weet zijn de 9 maanden al weer voorbij..........

Liefs Ukkie
(32 weken + 1 dag)

Terug
Bovenaan