Ook een vraag over ontslag, maar net even anders.......

Ik heb een beschikking gehad van de gemeente (uitkerings instantie) ik hoe niet te solliciteren van 1 april tot 1 augustus vanwege mijn zwangerschap.
maar of dat rieeel is dat weet ik niet.
na 1 augustus moet ik gewoon 1 keer per week solliciteren.

groetjes miranda
34 w 2 dg

Hallo Miertje,

Heb je dit speciaal aangevraag of zijn er andere redenen waarom het niet hoeft. Zit je misschien niet in de ziektewet ofzo? Bij mijn eerste zat ik ook thuis in de w.w. en ik MOEST solliciteren. Soms wordt er een uitzondering gemaakt maar daar moet dan wel een hele goede reden voor zijn. Mijn zusje zit mometeel ook thuis onder dezelfde voorwaarden en ook zij moet solliciteren! Je wordt nergens meer aangenomen over het algemeen.

Maar goed het is onder normale omstandigheden dus wel verplicht. Ben benieuwd of er dus bij jouw iets bijzonders aan de hand is..... of ben je misschien toch niet helemaal goed ingelicht?

Groeten Nova

ff vraagje het ligt toch anders als je getrouwd bent dan krijg je toch geen uitkering na je verlof??

Hoi
Nou ik moet gewoon solliciteren tot mijn zwangerschapsverlof in gaat. Tenzij ik van de verloskundige te horen krijg dat ikniet meer mag werken maar dan kom je in de ziektewet. Tot die tijd gewoon silliciteren en naar gesprekken. zonde van je tijd maar je moet anders krijg je geen uitkering. Ook de verplichte gesprekken op het cwi zijn niet leuk. Gaan ze samen kijken naar vacatures en dan kan je weer solliciteren. ik snap wel dat het hun werk is maar ik vind het zonde van mijn tijd. Als ze je vragen of je een kinderwens hebt ga je niet zitten liegen met een dikke buik.
als ze er niet om vragen zeg ik niks maar ze zien het nu echt wel. Ik moet tot half juni solliciteren en ga dan met verlof.
Ik weet dat ze het officieel niet mogen vragen of je een kinderwens hebt maar ik heb zoiets van   als je het niet zegt dat je gewoon een slechte start maakt. En vertrouwen in je werkrelatie is toch belangrijk.

Ik ga gewoon verder en zie het wel.
groetjes sacha

waarom zou je geen uitkering krijgen na je verlof als je getrouwd bent?
Ik weet alleen dat als je uitkeringstijd erop zit dat je dan vaak niks meer krijgt. Als je namelijk een partner hebt die werkt dan verdient die vaak teveel zodat jij geen bijstand krijgt.
maar je hebt een aantal maanden recht op ww en die krijg je ook. Daarna heb je pech als je man teveel verdient.
groetjes sacha

Hoi hoi,

Je hoef helaas geen medewerking te verwchten als je zwanger bent terwijl je je baan kwijt raakt je moet gewoon soliciteren tot de dag dat je zwangerschapsverlof ingaat.
Je hebt dus kans dat als je ww niet lang genoeg duurd dat je geen bevallingsuitkering krijgt.
Je moet dat even goed nakijken en navragen.
Ik kwam ook in de ww tijdens mijn zwangerschap en dat is echt geen pretje om dan te moeten solliciteren ik voelde me echt voor lul zitten ik heb me toen ik 6mnd ver was dan ook ziek gemeld en kwam ik in de zw, ik kon er echt niet meer tegen dat mensen mij zo raar aankeken als ik kwam soliciteren, ja laten we eerlijk zijn welke baas neemt een zwangere vrouw aan dat kost handenvol geld.
Veel succes en laat je goed informeren..

Groetjes Mary jane

Als je werkloos wordt, je bent niet verwijtbaar werkloos (dat je het had kunnen voorkomen) en je hebt voldoende gewerkt (26 weken in de afgelopen 39) dan kun je in aanmerking komen voor een ww-uitkering. Deze ww duurt minimaal een half jaar en langer als je een langer arbeidsverleden hebt. Vanuit de ww kun je met zwangerschapsverlof. Je kunt bij het UWV aangegeven dat je zwanger bent en 6 weken voor de uitgerekende datum zal je verlof ingaan. Je hebt gewoon recht op 16 weken verlof. Na je verlof kun je weer in aanmerking komen voor ww als je hiervoor de maximale duur nog niet hebt bereikt. Ww vraag je aan bij het CWI en hier kunnen ze je ook alles uitleggen.
De ww staat los van een eventuele partner en is een persoonlijke uitkering. De uitkering van de gemeente (wwb/sociale dienst) is wel gezinsafhankelijk, dus dan is het inkomen van een eventuele partner wel van invloed.
Tijdens de ww heb je ALTIJD een sol.plicht, hoe zwanger je ook bent, ontvang je een uitkering van de gemeente (sociale dienst) dan kan de gemeente bepalen dat je niet hoeft te solliciteren, maar kan per gemeente verschillen!

Natuurlijk zal een werkgever niet zo snel iemand aannemen die hoogzwanger is, maar probeer wel actief te solliciteren en probeer afspraken te maken voor na je verlof!

Veel succes!

Nova,

Beetje jammer dat je niet goed leest wat er staat.
En een beetje jammer dat je er zo op reageerd!!

Terug
Bovenaan