Hoi,
Dat is inderdaad een van de redenen dat ik mama's wilde spreken die ook ongeveer anderhalf jaar leeftijdsverschil gaan hebben, omdat ik graag wil weten hoe jullie dat willen gaan oplossen met de babykamer en de kinderwagen.
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een Quinny Buzz cadeau gekregen van mijn schoonouders waar ik nog steeds enorm blij mee ben. Nu heb ik al begrepen dat het erg moeilijk gaat worden om een sta/zit plateau eraan vast te maken, omdat de Buzz geen horizontale frame heeft aan de achterzijde. Nu denk ik niet dat mijn zoontje dan een lange tijd op zo'n plank kan staan, dus ik ben bang dat ik even afscheid moet nemen dan mijn kinderwagen. Mijn man werkt in wisselende diensten en we hebben dus geen vaste dag om boodschappen te doen, waardoor ik vaak om de dag even naar de supermarkt ga voor wat kleine dingen. Het zou dus wel handig zijn om een kinderwagen te hebben waar beide kindjes in kunnen. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap rug- en bekkenklachten gehad, dus de baby in een buikdrager is ook geen optie. Ik denk dat we dus naar een duowagen gaan zoeken.
Qua kinderkamer denk ik niet dat mijn zoontje dan al in een peuterbed kan slapen. We hebben een wieg, maar daar kan de baby misschien 4 maanden in slapen, dus dan is Pete nog steeds de klein voor een peuterbed. Op de 1e etage hebben we nu de babykamer en op de 2e etage hebben we nog 2 slaapkamers.
Ik weet niet of het handig is om ze even op dezelfde slaapkamer te leggen, zodat ik de commode nog voor beide kindjes kan gebruiken? Tegen de tijd dat de baby dan te groot is voor de wieg, gaan we Pete wel naar de 2e etage verhuizen en halen we even een ledikant voor hem, zodat de babykamer voor de baby gebruikt kan worden.
Groetjes Saskia