Ook weinig leeftijdsverschil?

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en ik ben ongeveer 8 a 9 weken zwanger van de tweede. Als alles goed gaat, dan zal  hij ongeveer 16 maanden zijn als er een broertje of zusje komt.

Nu leek het me leuk om met mama's te kletsen die ook weinig leeftijdsverschil zullen hebben tussen de kids, om praktische tips uit te wisselen.

Groetjes Saskia

Hai,
Bij mij zit er iets meer leeftijdsverschil tussen. Mijn dochtertje is 13 maanden en ik ben denk ik nu zo'n 7 weken zwanger. Als de kleine geboren wordt is mijn dochtertje zo'n 20 a 21 maanden.

Hoe gaan jullie het doen met het kamertje en kinderwagen?

Groetjes,

mijn zoontje is nu 14 mnd en is 21 a 22 mnd als nummer 2 komt, dus niet heel dicht maar ook niet ver van elkaar. vind het wel leuk, kunnen ze lekker spelen samen toch.

liefs sweety

Toen ik beviel van mijn tweede was de eerste 20 maand,als ik straks beval van de derde is de eerste zo'n 3 jaar en 8 maanden en de tweede is net wel of net niet 2 jaar.
Toen Chrissy ( de tweede ) geboren werd kwam die in Linessa ( de eerste ) ledikant en voor Linessa hadden we bij de kringloop een ledikantje voor 12,50 gekocht want het was toch tijdelijk ze ligt nu in een meegroeibedje.

Hallo mama's

Vandaag ik me ook aan-gemeld. Ben nu 6 weken zwanger van nummer 2. Afgelopen vrijdag was onze zoon 10 maanden en toen heb een poitieve zwangerschaps test gehad. Als goed is dan is hij 18 maanden als nummer 2 komt.
Zat id ook al te bedenken hoe wij het gaan op lossen met kamer, buggy ect.ect. Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.
Heb het idee tot nu toe:
op Marktplaats een goedkoop LEUK 2 de  kinderkamer er bij te kopen.. En een duo-buggy aan te schaffen. Eventueel via marktplaats.
Maar het zijn nog ideeën.. eerst maar een een afspraak maken met de gyny in het zk.

liefs nous x

Hoi,

Dat is inderdaad een van de redenen dat ik mama's wilde spreken die ook ongeveer anderhalf jaar leeftijdsverschil gaan hebben, omdat ik graag wil weten hoe jullie dat willen gaan oplossen met de babykamer en de kinderwagen.

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een Quinny Buzz cadeau gekregen van mijn schoonouders waar ik nog steeds enorm blij mee ben. Nu heb ik al begrepen dat het erg moeilijk gaat worden om een sta/zit plateau eraan vast te maken, omdat de Buzz geen horizontale frame heeft aan de achterzijde. Nu denk ik niet dat mijn zoontje dan een lange tijd op zo'n plank kan staan, dus ik ben bang dat ik even afscheid moet nemen dan mijn kinderwagen. Mijn man werkt in wisselende diensten en we hebben dus geen vaste dag om boodschappen te doen, waardoor ik vaak  om de  dag  even naar de supermarkt ga voor wat kleine dingen. Het zou dus wel handig zijn om een kinderwagen te hebben waar beide kindjes in kunnen. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap rug- en bekkenklachten gehad, dus de baby in een buikdrager is ook geen optie. Ik denk dat we dus naar een duowagen gaan zoeken.

Qua kinderkamer denk ik niet dat mijn zoontje dan al in een peuterbed kan slapen. We hebben een wieg, maar daar kan de baby misschien 4 maanden in slapen, dus dan is Pete nog steeds de klein voor een peuterbed. Op de 1e etage hebben we nu de babykamer en op de 2e etage hebben we nog 2 slaapkamers.
Ik weet niet of het handig is om ze even op dezelfde slaapkamer te leggen, zodat ik de commode nog voor beide kindjes kan gebruiken? Tegen de tijd dat de baby dan te groot is voor de wieg, gaan we Pete wel naar de 2e etage verhuizen en halen we even een ledikant voor hem, zodat de babykamer voor de baby gebruikt kan worden.

Groetjes Saskia

Hai Sassie

Eerlijk gezegd denk ik dat de twee bengels bij elkaar op een kamer niet zo goed idee is. Je zou kunnen over-wegen om beeb zolang bij jullie op de kamer te leggen maar das maar een idee en moet natuurlijk wel kunnen.En willen..
Wij hebben eigenlijk het zelfde probleem..Mijn man  werkt ook   wel eens thuis en heeft het kleinste kamertje op de eerste verdieping op-geeist als kantoortje. Onze slaapkamer bevind zich hier en slaapkamer van junior..Dan hebben nog een kamer op zolder maar die staat bom vol met van allerlei rotzooi..(hobby's, strijkplank, extra kast, logeer bed ectect.)
We hadden al het idee om te gaan verbouwen en 1 of 2 extra's kamers te realiseren op de eerste verdieping. Aangezien het in de zomer ook bloedheet op zolder wordt.
Maar er moet nog getekend worden, ingedient, en verbouwd.. Ja en dan is het al heel gauw  februari..Ben benieuwd of we dat wel gaan redden..
En dan te bedenken dat ze vroeger wel 12 kinderen in een veel kleiner huis op lieten groeien. T'jee wat maak ik met druk..

Ik heb een Urban een suppppppppper kinderwagen en ook ik doe bijna ieder dag de   boodschappen. Ben ik ff eruit.. Bij junior heb ik heel veel gebruik gemaakt van een draagdoek en zal bij de volgende ook wel doen. Maar een kinderwagen waar er twee in kunnen is denk ik toch wel een must. Anderhalf is junior als beeb komt. Ik kies er dan wel een kinderwagen die  achter elkaar zit. Want naast elkaar kun je bijna de winkels niet meer in.
Maar al met al vindt ik het toch wel super leuk dat er zo weinig tijd tussen beide zit. Ik zelf heb het ook met mijn broetjes 3 binnen 3 jaar. Heb het altijd leuk gevonden en vindt het nog steeds heel erg leuk.
Hoewel het wel heel erg snel ging in de eerste ronden al raak, dat had ik toch niet verwacht.

Hoe oud is jou zoon?

groetekes... nous

Terug
Bovenaan