Ook weinig leeftijdsverschil?

Hoi Nous,

Mijn zoontje is over 6 dagen alweer 9 maanden, dat scheelt dus een maand met jouw zoontje.

Mijn zoontje heeft eerst bij ons op de slaapkamer geslapen in een wieg, maar mijn man werd van elk geluidje wakker en kreeg hierdoor dus slaapproblemen. Na 3 of 4 weken is Pete dus naar de babykamer gegaan. Bij een tweede wilt mijn man eigenlijk de baby gelijk op de babykamer, maar ik wil de baby toch eigenlijk wel op onze slaapkamer, ook al is het maar weer voor een maand. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap aardig wat rug- en bekkenklachten gehad en ik vond het erg zwaar om Pete uit bed te tillen, dus dan is het fijner als hij lekker in de buurt is. Dat is ook een van de redenen dat ik eigenlijk de 2 kids even op dezelfde kamer wil leggen, want anders moet Pete op de 2e etage slapen en hij is dan nog te jong voor traplopen en het zal dan wel zwaar zijn om hem naar beneden te tillen, zeker de eerste weken na de bevalling. Ik denk dat ik even de voor- en nadelen moet  bespreken met mijn man om dan een beslissing te maken. Op de 2e etage hebben we nu een  fitnesskamer en rommel/waskamer, dus we moeten dan wel een van de kamers opruimen en ombouwen  tot een  kinderkamer.  

Jullie hebben nu dus 3 slaapkamers op de 1e etage en een zolder wat een grote ruimte is? Hebben jullie zo'n grote 1e etage dat je nog 1 of 2 extra kamers kan realiseren? Dat lijkt me inderdaad wel veel werk voor februari? Is het geen optie om het kantoortje van je man op zolder te doen?

Qua kinderwagen zit ik nog te twijfelen tussen een duowagen of een tandemwagen. Het lijkt me voor de kids wat leuker als ze naast elkaar zitten, maar dat gaat dan wel minder praktisch zijn in een Kruidavt of Etos. Een tandemwagen is dan wel handiger in de winkel, maar ik denk niet dat het handig is om de baby in de gaten te houden als deze ligt te slapen, niet in een reiswieg met de opening naar jou toe. Ik heb wel een mooie gezien waarbij allebei  zitjes in beide richtingen gezet kan worden, maar deze was aardig aan de prijs.

Heb jij het al op werk verteld? Ik nog niet, want ik heb net 3 weken vakantie gehad, maar ik zie er best wel tegenop om te vertellen. Ik ben pas sinds januari weer aan het werk en ik heb vanaf 5 maanden zwangerschap al in de ziektewet gezeten, dus ik kan me voorstellen dat mijn werk gemende gevoelens zal hebben bij mijn nieuwtje.

Groetjes Saskia

Hai Saskia

He he WEEKEND lekker met mijn twee mannetjes genieten. Niks op de agenda twee dagen voor elkaar..
Ja ik ben wel een beetje een muts he?   We hebben een best groot huis.. En boven op de garage zouden zeker 2 slaapkamer er bij kunnen bouwen.  Dan wonen we ik een huis met 6 slaapkamers .. is eigenlijk een beetje van de zotte maar jeetje wat hebben wij een hoop troepjes die allenmaal een plekje moeten hebben.. Maar we zijn nog lang niet zo ver hoor..
En ja dat kantoortje.. we hebben hem vorig jaar helemaal mooi kantoor achtig op geknapt. Super mooi groot buro er in gemaakt. een vrij grote kasten wand er in gekocht voor alle administratie..(groot.. in trant van het kamertje dan,hhihi)
Al het werk voor niets....is wel eventjes slikken hoor.

Ik snap best dat je het moeilijk vind om het weer op je werk te moeten vertellen. Is het je werkgever zelf of juist je collega's.. Hopelijk niet allebei.. Maar ja jij kunt er natuurlijk ook niets aan doen dat je toen met 5 maanden al thuis zat. Is het gezegd dat je  nu ook zo vroeg moet gaan stoppen. Wellicht kun je het al wel een   beetje tegen gaan. Door bv. fyso aan te vragen. Een verwijsing van je vk.. moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.. Een vriendinnetje van mij heeft heel haar zwangerschap moeten zwemmen. Dat zou goed zijn voor de spieren.. Ik weet het niet hoor ik roep maar wat. Hopelijk heb je er gewoon niet zo last van.. duim voor je.
Dat betreft heb ik helemaal niet zo te klagen gehad. Heb een zeer lekker zwangerschap gehad tot 34 weken. Toen heb een te hoge bloeddruk gekregen en kwam ik onder behandeling van de gyny ik het zk. Dat is ook de reden dat ik daar nu dus weer naar toe moet .. Heb ook nog een keizersnede gehad, door dat junior het zeer benauwd zat en zijn hart slag telkens naar beneden daalde. Dus ik moet ook bevallen in het ziekenhuis. Vind het niet zo erg.. Heb liever profs bij beeb haar of zijn bevalling.. Je weet maar nooit wat er alle maal fout kan gaan.

Op mijn werk weten ze het nog niet. Eigenlijk weten naast jullie alleen nog een vriendin het. We willen het nog even geheim houden. Het zal niet meer zo lang duren als het geschikte moment daar is om oma (schoonmoeder) en opa (mijn vader) te tevertellen. De andere oma en opa kijken mee van uit  sterren..  
Bij 3 maanden maken we het bekend bij de rest van van wereld en dus ook mijn werkgever. Deze was bij de vorige zwangerschap ook niet zo enthousiast (eigelijk meer erg vervelend de l.l ) dus  vind ik niet zo belangrijk dat hij het snel weet. Wettelijk gezien hoef je het pas te vertellen een maand voor dat  je op verlof gaat.Het liefst zou  ik dat doen..  Maar ik denk niet dat ik het zo lang verborgen kan houden. Heb nog een  groot aantal dagen van vorig jaar staan. Deze neem ik lekker mee  naar volgend jaar. Zo dat ik extra lang verlof  heb. En ook nog gewoon mijn zomer vakantie  kan plannen. Heerlijk.... Boontje  komt om zijn  loontje  zullen we maar zeggen. Hoeveel uur werk jij nog?

Het liefs zou ik een urban jungel duo wagen kopen.. Maar ja das wel een dure oplossing voor een korte periode.. Of een quinny freestyle  wagen maar ja,,das ook niet echt de goedkoopste... En  het is maar voor even.. Denk dat ik  voor een  tendemwagen ga.. Maar niets is uigesloten. Meestal zit er wel zo'n plastic door kijk luikje in..  Zo dat je toch even kunt spieken..

4 Augustus moet ik naar het ziekenhuis voor een intake.. moet maandag nog maar even bellen of dat ook inhoud dat ik gelijk mijn termijn echo krijg.. Aangezien ik dan 11 weken ben. Niet dat ze dan voor even geen plaats hebben en ik dat 3 weken daarna pas terecht kan daar trappen we dus echt niet in he?
Wanneer moet jij eigenlijk? En wil je eigenlijk weten wat het geslacht is? Meisje is wel leuk maar jongen is veel handiger denk ik maar.. Ik weet het nog niet wat we gaan doen. De spanning van vorige keer om het niet te weten was ook wel leuk.

Gezellig om zo te kletsen....  hoor nog van je.

Groetekes Noussie  -- 6w5d

O'ja  Junior zo heet mijn zoon niet echt hoor.. Het is om het  nog  even geheim te houden..( jongens  namen vind ik trouwens wel super moeilijk.. hopelijk vind ik  nog een leuke, meisjes naam hebben  we al.)  

FIJN WEEKEND................

Wat leuk om jullie verhalen te lezen hoe jullie het gaan oplossen met kindjes dicht op elkaar. Ik ben nu zo'n 7 a 8 weken zwanger van een tweeling en ik heb een dochtertje van 13 maanden. Bij ons komt nu zowieso een duowagen, maar zou je daar ook zo'n meerij plankje aan vast kunnen maken? Ik vraag me ook af of mijn dochtertje van 21 maanden goed op zo'n plankje blijft staan...........

Met de kinderkamers weten wij het ook nog niet. Ik denk dat wij voor mijn dochtertje een peuterbedje gaan kopen en de twins even op één kamer neerleggen. Wij moeten eerst de zolder gaan opruimen/verbouwen/dakkapel etc.   Weet alleen niet of het handig is om de tweeling op 1 kamertje te leggen.

Ben benieuwd wat voor kinderwagen jullie gaan kopen!
Groetjes,

hoi

hier een oktober mama

ik ben inmiddels 27 weken in verwachting van onze 3e.
onze oudste dochter is net een paar dagen 3 jaar en onze jongste word over 2 dagen 1 jaar!
ze zal dus 15 maanden zijn als de beeb geboren word.

we hebben een duowagen gekocht van topmark en we hebben een gewone kinderwagen en buggy voor als we weg willen naar bv dierentuin ofzo.
maar als ik alleen weg moet dan doen we het met de duowagen.

kwa slaapkamers is het nog ff een ramp! we hebben 2 kinderkamers en 3 kids.
nog geen optie tot verbouwen dus we moeten gaan schikken..
onze jongste heeft nogal wat slaapproblemen gehad dus ze slaapt nog op de aankomende babykamer.
ook hebben we een nieuwe ledikant gekocht want een peuterbed is geen optie!

de baby wil ik het liefste zo snel mogelijk op een eigen kamer leggen maar ik ben bang dat het de eerste tijd in de wieg bij ons wordt.

al met al een behoorlijk geregel als je ze zo vlot op elkaar hebt! maar goed zo hebben ze wel veel aan elkaar, (hoop ik)

onze oudste is een heel makkelijk meisje terwijl de jongste een dikke donderstraal is vooral nu ze al goed kan lopen! ze komt echt overal!
dat word nog wat met een kleine baby! goed opletten dus..

maar nu alles zo dichtbij komt besef ik me wel heel goed dat het een pitiige tijd gaat worden! dus eerst maar lekker genieten van de vakantie

Liefs Jenny (27 weken, 3e kindje)

Hallo allemaal,

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen.
Zelf hebben we een zoontje van nu 11 maanden. We zitten in de tweede ronde voor een tweede kindje. We hopen dat het snel raak mag zijn net als bij de eerste, maar dat is even afwachten.

Ikzelf heb 1á2x in de week ook een gastkindje 3weekjes ouder dan onze zoon.
Eerst heb ik een tandemwagen gehad naast elkaar. Dit zou ik niet weer willen, kon nergens heen met die wagen alles was te smal. Nu heb ik een duowagen achter elkaar met een babynestje heel goedkoop van marktplaats gekocht... gewoon even goedbijhouden met kijken. En de wagen bevalt mij super!

Maar als jullie om een nieuwe duowagen zouden willen kijken wil ik jullie aanraden om even te kijken op www.burgerhoutonline.nl en dan bij die webshop. Hier heb je ook goedkoop ee duowagen.

Wat zo'n sta ding voor achter de wagen betreft kwam ik laatst iets tegen in een boekje namelijk een kinderzitje ( staat in ouders vannu nr 7). En je kon er meer info over vinden op www.kleinedreumes.nl Misschien is dit ook iets?

Mocht het bij ons snel weer raak zijn. Dan doen we de baby ook eerst in een wieg en kopen we denk ik een commode erbij van marktplaats. Na 4 maanden kan onze zoon wel in een groot bed denk ik.

Groetjes

Diarich

Haaaaai

Ja je kunt je druk maken he om dat kleine kroost.. Wieg en mijn slaapkamer. Tja onze zoon heeft maar liefst 7 nachten bij ons geslapen. Hij slaap goed door nog steeds (klop klop) maar wel met zijn eigen nacht geluiden. En dat zijn nou net de geluiden waar ik wakker van wordt. Heb dus geen oog dicht gedaan.
Dus ben bang dat dit nu ook geen suc6 gaat worden.
Die wagen van dou wagen van Topmark leek mij ook wel wat.. ben id marktplaats goed aan het na lopen. En dan met een Babynestje.. ik denk dat ik het daar wel even mee uit kan zingen. Als hij maar bij mij in de auto past.. Ik heb zo'n  klein scheur monster.. hyundai ATOZ. Kunnen de wielen er-af.?

Nog even over de 2-ling lijkt me wel dat ze blij elkaar op de slaapkamer kunnen. Volgens mij is dat juist beter..?? Soms zie ik ze zelfs bij elkaar in bed liggen. Weet niet hoor heb er eigenlijk niet zo veel verstand van.. Maar er is vast een 2-lingen forum Googele..
Jij moet echt wel een goede wagen kopen... daar zul je de eerste 2,5 a 3 jaar veel gebruik van maken..   Op marktplaats kun je er best een leuke uit vissen..Zelf zou ik voor een Urban Jungel duo kiezen. In jou geval.. deze rijdt als een mercedes. Tweede hands zijn ze zo ongeveer tussen de 4 en 5 honderd euries..
Dat plankje met zit optie is een super idee deze kan er denk ik gewoon  aan vast.. Zou je even na kunnen vragen.. bij de dealer..

suc-6 Nous..

Hey,

Ben dan waarschijnlijk geen februari mama, maar wil toch graag mn ei kwijt.
Ik ben ongeveer 6 weken zwanger van mn 2de. Joris is van oktober 07, dus   net geen 1,5 jaar verschil.
Waar ik me druk over maak is vooral hoe het zal gaan in de zwangerschap.
Hoe krijg ik mn zoon hoogzwanger uit zn bed bijvoorbeeld.
ZOwieso erg benieuwd hoe deze zw.schap gaat verlopen. De eerste was geen pretje (vermoeid en misselijk 9 maanden)
Maar maak me maar niet druk.
Ook ik orienteer me op duowagens. Heb ook al even gekeken naar een buggypod. Maar die kan niet aan mn bugaboo en vind m ook wel enigzins prijzig en heb er slechte dingen over gelezen.
Maar goed, nog tijd genoeg!

Groetjes

Hai,
Ik zit me ook al te orienteren op duowagens.  Wij zijn ons aan het  orienteren op de volgende duowagens: de Easywalker of de One tree Hill. Moet alleen even in de winkel vragen of er ook een plankje voor kan voor mijn dochtertje. Zij is dan ongeveer 20-21 maandjes oud.

Wij gaan de tweeling de eerste maanden bij elkaar op de kamer leggen, zolang het goed gaat laten we het zo. Als het niet goed gaat dan gaan we nog van een andere kamer een babykamer maken.

Ben even benieuwd hoe de andere moeders het gaan doen. Zouden jullie een kindje van 20-21 maanden al in een peuterbedje leggen of nog in een ledikantje laten slapen?

Groetjes,

Terug
Bovenaan