Oorbellen voor uw kleine, wel of niet?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik vind oorbellen bij meisjes vooral zo leuk! Maar ik heb ze nog niet laten schieten bij Tara (06-05-2007), omdat ik bang ben dat ze er pijn van zal voelen en er last van zal krijgen. Ik ben zelf allergisch voor nikkel en weet niet of dat erfelijk is (ik denk het niet hoor). Tara houdt niet van 'dingetjes' op haar. Zo trekt ze altijd haar muts van haar hoofd, frummelt ze aan haarelastiekjes en speldjes. Dus ik ben bang dat ze straks de oorbellen uit haar oren zal trekken en daarmee haar oren open zal scheuren

Ik wil graag weten of jullie kindjes al oorbellen hebben. Zo ja, vanaf hoeveel maanden kregen ze het en hoe ging het en hebben ze er (lang) last van gehad?

Groetjes,
Shivana

Hoi Shivana,

Ik heb zelf in ieder oor 2 gaatjes, maar vind het bij kleine kinderen ordinair staan. Feline mag als ze ouder is (jaar of 14) best gaatjes (niet d'r hele oor vol!), maar nu nog niet.

Dit is mijn persoonlijke mening, ik vind dat ieder het voor zichzelf moet beslissen.

groetjes Mariska

Hoi Shivana

Wij hebben bij Joyce gaatjes laten schieten toen ze 4 maanden was.
Waarom dat is onze eigen keuze geweest,maar nu vind ik het wel prettig dat ze niet anders gewend is.Ze zit er nooit aan.
Als jouw dochtertje nu aan alles zit te frummelen zou ik er nog wel 3 keer over nadenken om haar nu oorbelletjes te geven.
Met het schieten hebben wij geen last gehad.Ze heeft wel even gehuild,maar minder dan bij haar inentingen.En gelukkig hebben we ook geen narigheid gehad met ontsteken oid.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal!

Groetjes Jessica

djesslyn heeft ook vanaf dat ze 4 maadnen in oorbelletjes.. ik vind het juist heel lief staan! en tuurlijk huilen ze wel even maar bij djess was dat meer van de schrik.. na haar even getroost te hebben was er niks meer aan de hand ze zit er ook wel een aan te frummelen maar nooit trekken ofzo.. het veiligste is wel om rinnetjes te nemen want die blijven nergens aan haken!

Hoi,

Lindy mag van mij pas gaatjes als ze een jaar of 6 is. Ik denk dat dat een leuk kadootje is als ze haar zwemdiploma heeft gehaald.
Dan kan ze er zelf voor kiezen.
Dat duurt dus nog wel even, maar ik vind het ook niet zo leuk als ze al zo jong gaatjes heeft.
Maar...ieder z'n mening!

Groetjes,
Sannemams

Ik moet helaas ook eerlijk toegeven dat ik het ook erg ordinair vind bij babies. Als ik jouw verhaal lees zou ik het zowiezo niet doen omdat je haar er gewoon geen plezier mee doet. Ennn gaatjes schieten doet gewoon ff zeer dus tja.. Ik zou het doen als ze groot genoeg is dat ze het zelf heel graag wil.

gr.Ing

Hoi,
mijn dochter heeft ook geen gaatjes, papa vindt t echt verschrikkelijk en van mij hoeft het ook niet echt. ik heb zelf ook pas gaatjes genomen toen ik een jaar of 17 was, dus ze mag het later zelf beslissen of ze het wil of niet.
Groetjes van Sonja

Hoi Allemaal,

Nog even een puntje ivm gaatjes in de oren. In je oren zitten heel veel zenuwbanen die in verbinding staan met andere delen van je lichaam. En nu kan het gebeuren dat je precies een zenuwbaan doorprikt en dat je dan chronisch verkouden wordt.
Met accupuntuur prikken ze namelijk in je oren om in andere delen van je lichaam iets dat niet goed zit te herstellen.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan