Oorbellen; wel of niet?!

Hallo wijze moeders.

Vraagje: hoe denken jullie over het laten zetten van oorbellen bij jullie kind?
Onze dochter is nu ruim 19 maanden, maar tot op heden heb ik het erg zielig gevonden om haar dit aan te doen.

Wanneer ik zo'n klein meisje met oorbelletjes in ziet, vind ik dat zo schattig gezicht dat ik het liefs direct met Indra naar de juwelier ga om ze te laten schieten.

Bij degene die het wel hebben laten doen, hoe was de reactie van jullie kind?

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
Pascalle
 
Hoi Pascalle,
Hier twee dochters, 1 van 4,5 en 1 van 8 mnd.
Bij de oudste heb ik oorbellen laten schieten toen ze ong 2 was. Toen heb ik gezegd dat als ik ooit nog een dochter zou krijgen, ik het veel eerder zou laten doen; zij had namelijk heel goed in de gaten dat er iets spannends ging gebeuren en maakte er dan ook een flink drama van. Eenmaal thuis was dat wel gelijk over.

De tweede heb ik met 5 mnd al mee genomen naar de juwelier. Ze heeft wel gehuild, maar dat was buiten gelijk al over. Daarna ook geen last gehad, ik mocht er gewoon aankomen.
Ik heb er destijds ook eens een topic over geopend en kreeg hier heftige reacties op, dus bereid je voor. Heel veel mensen vinden dat je  het kind zelf moet laten beslissen en anderen zeiden dat het verminking was.
Ik vind dat het jouw keuze is en die moet je niet af laten hangen van de mening van een ander.
Ik zou wel van te voren checken of je juwelier volgens de piercing-wet werkt en of ze met z'n tweeën schieten. 1 voor 1 is erg lastig voor een kindje van die leeftijd.
Veel succes,
Sil
 
hi,

in mijn familie kregen kleine meisjes al heel snel oorbellen en kregen daar ook hevig commentaar op (ook vanuit de kerk). ik zie nu nog weinig klein nichtjes met oorbelletjes   vooral ook omdat de ukkies smetoortjes kregen omdat het bij de 'kroontjes' te lang nat blijft, met de oorbelletjes bleven hangen en uitscheurden.
ik zou geloof ik nog even wachten tot ze er zelf om vragen. mijn stiefdochter heeft ze vorig jaar gekregen (9 jaar) na veel zeuren. en nu draagt ze ze nooit omdat het kriebelt, lastig is, de gaatjes weer snel   dicht groeien etc.

 
Hoi hoi

Ik denk dat als ik een dochterje heb (of in de toekomst een dochtertjes krijg)
zij ook vroeg oorbelletjes zou krijgen.
Zelf heb ik sinds mijn eerste verjaardag oorbellen.
Omdat ik geen idee heb hoe zoiets voelt, durf ik geen tweede gaatje te laten schieten, schijterd he...!
Verminking? Wat een onzin zeg!! Staat juist lief en schattig.
Ik zou zeggen, ga ervoor! Na 5 minuten weet zo'n kleintje al niet meer wat er gebeurd is,
ik zie dus alleen maar voordelen!!
 
als je bericht voor wijze moeders is bedoeld kun je naar mijn mening maar een advies krijgen en dat is  ermee wachten

oorbellen doen pijn niet alleen bij het schieten maar ook vaak erna het gaat ontsteken eventueel. je wilt je kleintje toch geen pijn doen alleen omdat ze er mooier van wordt.
voor haar snoezig eruit te laten zien kun je tal van andere dingen doen.
een klein oortje groeit veel te snel en daardoor komt de oorbel misschien wel verkeerd te zitten, dat is al helemaal niet mooi
bovendien is het wettelijk verboden zal toch niet voor niks zijn.
 
quote: heaven reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-08-2007 09:37:38'));

als je bericht voor wijze moeders is bedoeld kun je naar mijn mening maar een advies krijgen en dat is  ermee wachten

oorbellen doen pijn niet alleen bij het schieten maar ook vaak erna het gaat ontsteken eventueel. je wilt je kleintje toch geen pijn doen alleen omdat ze er mooier van wordt.
voor haar snoezig eruit te laten zien kun je tal van andere dingen doen.
een klein oortje groeit veel te snel en daardoor komt de oorbel misschien wel verkeerd te zitten, dat is al helemaal niet mooi
bovendien is het wettelijk verboden zal toch niet voor niks zijn.



Ik zat al op je 'wijze' antwoord te wachten..
Het zal heus wel even pijn doen, maar niet lang; ik mocht er 's avonds al aan zitten.
Als je het daarna gewoon goed verzorgt en schoon houdt, gaat het helemaal niet ontsteken.
Het scheef zitten van de oorbel is een fabeltje. Als de oorbel scheef zit, komt het doordat hij verkeerd geschoten is.
En het is niet wettelijk verboden, ik weet niet uit welke duim je dat weer gezogen hebt. Zolang het volgens de piercing-wet gebeurd, mag het gewoon.

Misschien reageer ik wat fel, maar dat komt doordat jij me destijds ook beschuldigde van verminking! (wat ik overigens erg raar vind als ik een foto van jou zie!!!)
Bovendien impliceer je met je eerste zin dat moeders die wel oorbellen laten schieten niet wijs zijn. Lekker kortzichtig....
Sil

 
Ik denk dat een ieder dit zelf moet weten!

Ikzelf zou het nooit doen.Zelf heb ik ook gaatjes en ik moet zeggen ik ben er heel blij mee maar mijn ik zou mijn dochtertje persoonlijk zelf pas oorbellen laten schieten als ze dit zelf aangeeft en dus al wat ouder is.Er zijn genoeg tradities waarbij het gelijk na de geboorte gebeurt verminken die mensen dan hun baby?Beetje raar
Verminking vind ik het trouwens niet.

Doe lekker wat je zelf wil ik ben er van overtuigd dat iedereen het beste voor zijn kindje wil.
 
Terug
Bovenaan