Op het laatst nog last van striae?

Het komt júist vaak aan het einde van de zwangerschap (bij een eerste kindje) omdat je buik dan nog ff flink groeit.
Bij mijn eerste zwangerschap kwam met 35 weken het eerste streepje, en met 40 weken zat ik er flink onder...
Nu 37 weken zwanger van mijn tweede kindje en nu kwamen met 30 weken heel wat strepen erbij. 
Na mijn eerste zwangerschap kwamen ze niet hoger dan mijn navel. Nu zitten ze tot ver boven mijn navel :( 
Je doet er niks aan! Ik ken ook vrouwen wiens buik veeeel groter was dan de mijne en die er geen last van hebben. 
En het gaat nooit helemaal weg, maar het wordt in de maanden na de bevalling wel steeds minder zichtbaar.
Ach, ik zit er niet zo mee. Ik vind het niet mooi, maar het hoort er nou eenmaal bij en mijn man geeft er ook niet om. 

Ik heb op mijn buik bij de eerste zwangerschap geen stiae gehad, maar kreeg na de bevalling ineens aan de onderkant van mijn borsten wel wat strepen. Dit omdat ik heel veel stuwing had door overproductie. Nu 35 weken ver van nummer twee en tot nu toe op mn buik nog niks te bekennen. Ook op mn borsten nog niks extra's gezien, maar weet dus dat dit nog kan komen. Was gelukkig wel aan de onderkant, dus dat zie je praktisch toch niet ;)

Helaas is een grote factor ‘genen’ heb ik gelezen. Ik heb ook striae. Begon met 2 kleine streepjes rond de 30 weken. Nu 39+4, heb ik 5 strepen links van de navel en 5 strepen rechts van de navel. Ze komen wel nog een stuk onder de navel. Heb steeds braaf gesmeerd, maar ja niets aan te doen dus. Ik draag ze maar met trots ?

Terug
Bovenaan