Op hoeveel graden staat jullie centrale verwarming?

Hoi Saskia (sasjeroen),

Je kunt beter wel meer verwarmingen open zetten, want anders moet een al het werk doen en dan is niet voordelig. (heb me er een beetje in verdiept om kosten te sparen)

groetjes Maris

He meiden,

Ik heb elk jaar een onzinnige discussie met manlief. Hij zegt dat 's nachts op 18 moet anders koelt het teveel af en kost het meer energie om de verwarming weer aan te zetten. Maar op 18 gaat de verwarming 's nachts wel dus aan...(lekker onnodig denk ik dan..)
Ik zet  de verwarming  's nachts  dus op 17, dan slaat ie niet aan... en meestal gaat ie de volgende dag  's avonds pas aan of einde van de middag en dan eerst op 19 en later meestal op 20-20,5... Dus zoveel hoeft ie niet te verwarmen..
(als we overdag niet thuis zijn dan he!)

Heeft iemand de gouden tip zodat we deze discussie niet meer hebben???????????

gr. Ilone

Nou Ilone, gouden tip niet, maar misschien zou je dit wel ergens kunnen nazoeken. Volgens mij is het namelijk helemaal niet zo dat het meer energie kost 's ochtends, als je 's nachts de verwarming laag hebt gedaan. Maar ja, ik ben niet de techneut!!

Zal zo wel eens effe googlen.

Door de thermostaat overdag één graad lager te zetten, bespaart u gemiddeld zeven procent op uw energiegebruik voor verwarming.
Zet de thermostaat op de vorstvrij-stand als u met vakantie gaat.
Zet de kamerthermostaat een uur voor vertrek (of voor het slapen gaan) vijf tot zeven graden lager.
In huizen van na 1994 kan het efficiënter zijn om het huis 's nachts op dezelfde temperatuur te houden. Echt veel zal dat echter niet schelen.
Laat de verwarming niet aanstaan als u voor langere tijd de kamer verlaat.
Als u langer dan vijf dagen van huis gaat, kunt u de waakvlam uitdoen. Ook 's zomers kan de waakvlam uit. Dit bespaart ongeveer negentig kubieke meter gas. Dit geldt alleen voor ketels die nog een waakvlam hebben. Moderne ketels hebben elektronische ontsteking die niet uit hoeft.
Maak gebruik van de mogelijkheden van een klokthermostaat.
Laat de cv-ketel eens per jaar goed nakijken.  

Nou, zie hier het antwoord. Ligt eraan hoe oud je huis is..... Ilone,  je kan nu met bewijzen gaan zwaaien (als je een nieuw huis  hebt  tenminste  

Terug
Bovenaan