Op latere leeftijd zwanger worden

<p>Hoe hebben jullie het ervaren om op latere leeftijd zwanger te worden. </p><p>Mijn vriend en ik hebben sinds kort besloten om voor kinderen te gaan, echter ben ik bijna 37 jaar en wordt bijna spaans benauwd van alle horror verhalen rondom zwanger worden op latere leeftijd. </p>
 
Hoi ik ben ook ouder en wil heel graag nog een kindje, ik ben vooral bang dat ik niet meer zwanger word of dat de zwangerschap niet goed gaat. Voor mn leeftijd maak ik me geen zorgen, denk dat het niet uitmaakt of je jong of ouder moeder wordt. Maar snap je wel hoor, je hoort idd van alles maar je moet maar zo denken je bent niet de enige! En bij mijn eerste was ik wel jong en toch heb ik een hele voorgeschiedenis!
 
Hoi, 
Ja de kans op zwanger worden neemt af en de kans op afwijkingen neemt toe. Bedoel je dat met horror verhalen? 
Ik ben 38 zwanger van de 2de. Ik weet dat t onder latere leeftijd valt maar voelt niet zo. Kan t natuurlijk niet vergelijken met zwanger zijn als je 10 jaar jonger zou zijn. Bij de 2de heeft t wel langer geduurd voordat ik zwanger was. Maar of dat nu komt omdat ik weer 3 jaar ouder was dan bij de 1ste??
Ervaren van op latere leeftijd zwanger. Voor mij goed. Eerder was ik er niet aan toe. Bezig met studie, leuke dingen doen. Hoofd stond nog niet naar kinderen. 
Hoop ook dat je snel zwanger word. 
 
Grtjs Nvn
 
 
 
Hoi hoi,
Ik was nog net geen 34 toen ik zwanger werd van mijn 1e..
En nu ben ik ruim 40 weken zwanger van de 2e en inmiddels 38..
Laat je niet gek maken door alle verhalen. Ken zelfs dames van boven de 40 die nog hun 1e kindje krijgen.
Komt vast goed! Heel veel succes!
Groetjes Siska.
 
Ik ben bijna 38 en heb 2 kindjes, van ruim 3,5 jaar en bijna 6 maanden, was er dus ook wat later bij. Zwanger worden was geen probleem (beide ronde 1), nagenoeg klachtenvrije zwangerschappen en vlot hersteld na de bevalling. Ik kan alleen minder goed tegen weinig slaap dan vroeger. Het grote voordeel is dat ik menthaal veel sterker ben dan 10 jaar terug en financieel alles op orde heb. Ik kan ze geven wat ze nodig hebben en hoef mezelf niet meer op nr 1 te hebben staan. Ik zou niet anders willen. 
 
 
Mijn vriend en ik hebben de knoop ook doorgehakt en gaan proberen een gezinnetje te starten. Ik ben bijna 35 en dit word mijn eerste kleine. Ik snap je want ik zit er ook een beetje mee, de verhalen.
 
Terug
Bovenaan