Op latere leeftijd zwanger worden

Snap je gevoel. Zit vast wel iets in qua risico's etc maar zo verschillend per vrouw hoe het loopt. Ik was net 36 en de eerste 'ronde' meteen zwanger. Probleemloze zwangerschap, makkelijke bevalling, kerngezonde dochter en ik was snel weer de oude. Misschien geen standaard maar het kan dus! 
Moet wel zeggen dat ik me ondanks dit toch btje zorgen maak over een evt tweede en mijn leeftijd, snap dus je gevoel. Probeer t los te laten, zwanger worden en een kind krijgen is niet te plannen en voorspellen helaas! 
 
Ik was op mijn 37e zwanger en toen een missed abortion gehad, 4 maanden later weer zwanger. Inmiddels 39 en 15 weken zwanger van ons 2e kindje.
Beide zwangerschappen aan acupunctuur gedaan en tot nu toe voel ik me ook deze zwangerschap goed. Ik was ook bang voor afwijkingen, maar gelukkig waren de testen goed.
Ik zie ook zeker voordelen om op oudere leeftijd ouder te worden, al was het voor ons geen bewuste keuze maar zijn we elkaar later tegengekomen. Je staat over het algemeen toch anders in het leven.
Geen idee hoe het geweest zou zijn als ik 10-15 jaar jonger zou zijn geweest, maar ik ervaar het niet als zwaar.
Succes!
 
@brabandse 
ik kreeg mijn eerste toen ik 37 was ... en ben nu 18 weken zwanger van de tweede ... ben nu 40 jaar .
alle keren was het bij de eerste poging raak ... wel dmv ovulatie testen, deze heb ik gebruikt want als je ouder word is soms je cyclus onregelmatig (hoef niet ) 
succes en lekker voor gaan , want het is echt het mooiste wat mij is overkomen !
en tuurlijk wanneer je ouder bent loop je iets meer risico’s maar dat kan ook gebeuren bij iemand die 23 jaar is 
 
De horror verhalen zijn inderdaad de kansen op zwanger worden, mogelijke aandoeningen bij kind en moeder en ga zo verder. 
Maar als ik naar mezelf kijk ben ik naast wat overgewicht gezond, sport veel, heb als werk lichamelijk behoorlijk wat te doen, dus zit dan zeker niet stil.
Maar ik ben er eerder zeker niet toe geweest om zwanger te worden. Mijn vorige relaties ben ik blij geen kinderen,  dus geen verplichtingen te hebben en mijn huidige vriend ken ik nu pas 3 jaar. Dat voelt zo heerlijk vertrouwd, dat ik het aandurf om daar mijn leven mee verbonden te blijven. Recent heb ik mijn moeder op de hoogte gebracht en die was blij verrast toch misschien nog oma te worden.
Mijn cyclus is inderdaad erg wisselend sinds dat ik gestopt ben met de pil, dus zat er ook aan te denken om testen daarvoor te halen om wat meer duidelijkheid te krijgen. 
 
Hai
 
ik ben 38 en bijna 8 weken zwanger. Ik ben nu een oude moeder zoals ze dat zeggen. Ik echt niet ik ben zo jong als ik me eigen voel. Ik ben ook een jonge moeder geweest heb 2 kids van 14 en 12 jaar nu. Ik merk nu dat ik toen heel jong was eigenlijk ik beleef het nu heel anders en horro verhalen? Ik zou je er niet van weer houden. Ik begin helemaal op nieuw het was ook niet gepland maar blijkbaar heeft het zo moeten zijn. Ik vind ik heerlijk en ga zeker genieten! Gerantie heb je immers nooit jong of oud. ??
 
Hi,
Ik was 36 toen ik zwanger werd en 37 toen ik moeder werd. Het was er eerder nooit van gekomen en is het mooiste wat me ooit is overkomen. 
Aangezien je ouder bent, zul je wel wat meer testen moeten doen om te checken of je kindje gezond is. Uiteindelijk bij 18 weken wisten we dat. Dat vond ik wel het zwaarste.
Nu is onze dochter 3 jaar, ben ik 40 en inmiddels 6 weken zwanger na een miskraam in juli. Volgende week de eerste echo, dus ik ben benieuwd.
Er zijn idd genoeg horror verhalen, maar er zijn meer positieve verhalen. Het moederschap is het allemaal waard!
Veel succes!
 
Ik was 34 toen ik mijn dochter kreeg en ben nu 5wk in verwachting en zal net 36 zijn als ik uitgerekend ben.  Ik merk dat ik niet zo goed tegen de gebroken nachten kan en ik ben wat stijf als ik met haar op de vloer heb gespeeld en weer in de benen moet kunnen. De zwangerschap goed doorgekomen dus er zal misschien een kern van waarheid inzitten maar ik denk dat het er aan ligt hoe je er zelf in staat ?.
Sanne je bent weer zwanger wat leuk! Gefeliciteerd... hoe voel je je? Hoe gaat het met je zoontje? 
 
Ik ben nu 36 en 17 weken zwanger van de eerste. Voor mijn huidige partner heb ik 2 partners gehad waar ik never nooit kids mee wilde. Nu ben ik nog maar een jaartje samen met mijn huidige vriend en dit voelde zo goed dat ik met hem wel heel graag een gezinnetje wil. Ik was in augustus gestopt met de pil en 8 september had ik de eerste positieve test in handen. Echt heel snel zwanger ondanks 18 jaar de pil en een traagwerkende schildklier + wat overgewicht. Tot nu toe gaat de zwangerschap goed. Ik heb alleen een bloeding in mijn baarmoeder zitten waardoor ik veel last heb gehad van oud bloedverlies. Volgens de vk hoef ik me geen zorgen te maken alleen even rustig aan te doen. Zaterdag hebben we de geslachtsbepaling gehad. Alles zag er goed uit en we krijgen een jongetje. 
Succes! Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen worden.
 
Terug
Bovenaan