Op latere leeftijd zwanger worden

Ik ben 34 en heb op 14 december normaal mijn NOD (weet ik niet zeker, want ben vorige maand midden in de pilstrip gestopt).
Ik heb al 3 prachtige kinderen. De eerste 2 waren meteen raak na stoppen pil en de derde in ronde 3.
Dus nu maar afwachten en hopen...
 
Ik ben 34 en heb op 14 december normaal mijn NOD (weet ik niet zeker, want ben vorige maand midden in de pilstrip gestopt).
Ik heb al 3 prachtige kinderen. De eerste 2 waren meteen raak na stoppen pil en de derde in ronde 3.
Dus nu maar afwachten en hopen...
 
Hoi Brabandse,
mijn vriendin is 36, wordt in februari 37 en wij zijn nu 16 weken plus een dagje zwanger. Ik word in januari 36.
Wij wilden eerst in januari 2019 stoppen met de pil en dan proberen zwanger te worden, maar hebben toch besloten om afgelopen juni te stoppen met de pil om tot januari te "ontpillen". Dit kwam toch wel door het idee dat het moeilijker zou zijn (of langer zou duren) om zwanger te worden op latere leeftijd, want dat is toch wat je om je heen hoort. 
Plan was dus tot die tijd te vrijen met condoom. Bijna gelukt, twee keer zonder en meteen en happy zwanger geworden:) Juni gestopt met de pil en eind augustus zwanger geworden. 
Wij dachten dat het moeilijk zou zijn en daardoor waren wij voorzichtig en berekenend. Gezond leven, gezond eten, ontpillen, vruchtbare periode uitrekenen en volgens een schema vrijen. Dit allemaal om de kans op zwanger worden "zo groot mogelijk" te maken. Achteraf gezien misschien een beetje te veel nagedacht:) Maar vantevoren weet je het nooit. 
Tot nu toe hebben we voor zover ik weet een vrij normale zwangerschap, het is onze eerste:) Na de allereerste echo ging eigenlijk alles tot nu toe vanzelf. 
 
 
 
 
 
 
 
Ik word volgende week 38 en ben nu 13 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik gaf eind vorig jaar onze kinderwens aan bij de huisarts en na een half jaar zat ik al bij de gynaecoloog. Gezien mijn leeftijd wilden ze niet te lang aanrommelen. Uiteindelijk ben ik via IUI zwanger geworden, de vierde poging was raak. Ik heb dat traject ondanks de hormonen niet als heel vervelend ervaren. Ik ben wel heel blij dat het met de IUI gelukt is, want IVF leek me wel zwaar.
 
Bij de eerste was ik 30 toen ik zwanger raakte. Ondertussen ben ik bijna 5 weken zwanger van de 4e en 38 jaar oud. Voorheen heb ik me nooit zorgen gemaakt. Toch vind ik het nu wel heel spannend, toch wat onzeker over wat me te wachten staat en bang voor de reacties vanuit mijn omgeving. Ik wil echt mijn best doen om te gaan genieten deze laatste keer.
 
Terug
Bovenaan