Op vakantie met onze zoon naar Turkije?

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen misschien dat jullie daar antwoord op kunnen geven of misschien ervaring mee hebben.
Onze zoon is nu 9 maanden en we zouden dit jaar graag met hem op vakantie willen naar turkije als we willen gaan is hij 12 maanden.
-Wat kan je het beste doen in het vliegtuig?
-Verkopen ze daar ook luiers en babyvoeding een beetje zoals hier?
-Wat kan ik meenemen?

Alvast bedankt.
Groetjes Miranda
 
quote: Miranda123 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-05-2005 15:51:36'));

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen misschien dat jullie daar antwoord op kunnen geven of misschien ervaring mee hebben.
Onze zoon is nu 9 maanden en we zouden dit jaar graag met hem op vakantie willen naar turkije als we willen gaan is hij 12 maanden.
-Wat kan je het beste doen in het vliegtuig?
-Verkopen ze daar ook luiers en babyvoeding een beetje zoals hier?
-Wat kan ik meenemen?

Alvast bedankt.
Groetjes Miranda

Hoi Miranda.
Heerlijk he het  vooruitzicht van vakantie. Wij gingen voor het eerst toen ons meisje 10 maanden was naar griekeland. En het is zo heerlijk geweest 2 weken lang genieten.

In het vliegtuig kan je je zoontje iets laten drinken door het slikken hebben ze minder last van hun oren. Wil hij niets en ben je bang dat hij last krijgt vraag dan aan de stewardess om twee bekertjes met hete watten dat zet je over zijn oren dat gaat de druk tegen (ziet er wat raar uit maar schijnt echt te helpen.)
-Doe verder lekkere soepele kleren aan zeker als jullie vliegen als hij slaapt.
-Neem wat kleine nieuwe speeltjes mee die hij kan uitpakken op momenten dat het ff wat moeilijk word.
-Een dekentje is ook aan te raden omdat het in het vliegtuig best koud is ook extra drinken omdat het droge lucht is.
Verder in het vliegtuig hoe rustiger je zelf er onder bent hoe rustiger hij ook is.
-probeer vroeg in te checken en vraag om een extra stoel is altijd handig. Is dat er niet kan je ook om een eerste stoel vragen daar heb je meer ruimte en kan je kind op de grond wat spelen.

Ze verkopen overal wel pampers denk daar ook wel maar waaschijnlijk zijn die schreeuwend duur. Wij hebben na het pakken van de koffer gewoon de hele koffer verder volgestopt met luiers weegt niets en neemt niet veel ruimte in. We hadden ruim genoeg bij ons. Ook hadden we zwemluiers 1 pak   ik legde de luiers na het zwemmen gewoon te droge op het wasrekje zo kon ik ze makkelijk 2 dagen gebruiken.

Voeding (potjes) hebben ze wel maar smaakt anders dan bij ons (heb ik me laten vertellen.) ons dochtertje at alleen maar vers madam luste geen potjes dus heb daar iedere avond gekookt voor haar voordat we zelf gingen eten en dan at ze nog wat hapjes van ons. (ze mocht namelijk niet alles ivm een koemelkallergie en door zelf te koken wist ik wat ze at en er tegen kon)
Ik zou gewoon vers fruit geven en als je zoontje geen verse groente lust misschien wat potjes meenemen en als hij met de pot meeeet gewoon niets meenemen.


Ja wat je moet meenemen.
Buiten de gewone dingen, paracetamol, iets tegen uitdrogen, thermometer, petje, zonnebrand, verder had ik een heel ehbo kistje bij me met alles tegen tandjes, pleisters, pincet enz het neemt weinig ruimte inbeslag en als je het nodig hebt is het handiger dan dat je overal moet gaan zoeken.
Neem ook warme kleding mee wij gingen in september en het was er s avonds best fris!
vlindertjes voor de armpjes (ons meisje krijgt die dit jaar zodra we bij het zwembad zijn om) Vorig jaar is er een jochie in het zwembad gedonderd zonder bandjes terwijl zijn ouders nog lagen te slapen dus die zijn zo belangrijk.

Verder nam ik reserve spenen en een knuffel mee.
Goh zal vast nog heel veel vergeten maar dit is het ff.
Heel veel plezier en geniet er van.

groetjes

 
Hoi Joyce,

Heel erg bedankt voor de informatie.
Ik hoop dat het allemaal goed komt ik ben namelijk zelf erg onzeker maar het gaat vast goed komen allemaal.
Mag ik je misschien nog 1 ding vragen?
Hoe sliep de kleine daar en hebben jullie ongeveer dezelfde tijden als thuis aangehouden of anders?
Alvast bedankt,

Groetjes Miranda
 
Hoi Joyce,

Heel erg bedankt voor de informatie.
Ik hoop dat het allemaal goed komt ik ben namelijk zelf erg onzeker maar het gaat vast goed komen allemaal.
Mag ik je misschien nog 1 ding vragen?
Hoe sliep de kleine daar en hebben jullie ongeveer dezelfde tijden als thuis aangehouden of anders?
Alvast bedankt,

Groetjes Miranda
 
quote: Miranda123 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-05-2005 14:01:39'));

Hoi Joyce,

Heel erg bedankt voor de informatie.
Ik hoop dat het allemaal goed komt ik ben namelijk zelf erg onzeker maar het gaat vast goed komen allemaal.
Mag ik je misschien nog 1 ding vragen?
Hoe sliep de kleine daar en hebben jullie ongeveer dezelfde tijden als thuis aangehouden of anders?
Alvast bedankt,

Groetjes Miranda

Hoi miranda,

Het komt vast goed de eerste keer is het zo wie zo spannend als je op vakantie gaat met je kind. En ik vind het dit jaar ook weer spannend hoor. Maar wet dat het de eerste keer goed ging dus maak me nu minder druk.

Ons dochtertje sliep in een campingbedje daar. Die we hadden gereserveerd.
Wel hebben wij gekozen voor een twee kamer appartement zodat zij gewoon kon slapen en wij nog een extra ruimte hadden om de tijd door te komen.

Ik weet niet of je al weet waar je heen gaat. Wij gaan dit jaar naar kidsworld dat is helemaal afgestemd op kinderen ideaal hoor ik van vrienden.

Neem ook een muskietenet mee voor over het campingbedje tegen de muggen en eventuele andere insecten en beestjes.

Voor haar had ik niet echt meer vaste tijden rond die leeftijd en vooral in de vakantie deed ik gewoon hoe het ging. Lang leven de vakantie. Als je kind heel erg gehecht is aan de regelmaat zou ik het wel doen. Wel ging ze gewoon naar bed zodra ze moe is. En in de avond ook redelijk normale tijd. Hield wel de zelfde regelmaat aan van eerst dit dan dat zodat ze thuis ook nog wist waar ze aan toe was dus bv een bed en bad ritueel als thuis.

Als je nog wat wilt weten vraag maar raak!

groetje

 
Hoi Miranda,

Wij zijn net terug van vakantie met onze zoon van 13 maanden. We zijn in Griekenland geweest (Rhodos). Ook naar een Kidsworld hotel. Joyce, ik kan je vertellen: helemaal goed. Volgens mij is het nog leuker als de kindjes nog iets ouder zijn (4 ofzo), want dan kunnen ze ook naar de kidsclub.

Maar onze kleine vond het helemaal geweldig. Vooral het zwembad en het feit dat papa en mama er de hele dag waren.
Ik kan eigenlijk niet veel toevoegen aan wat Joyce al had geschreven. Wij gaven ook drinken in het vliegtuig. We hadden  hem net van tevoren uit een rietje leren drinken, dus dat was ook makkelijk met pakjes drinken.  Losse kleren aan. Dekentje was niet nodig bij ons (Marinair). Het was wel even uitzitten (3,5 uur), maar het ging redelijk. Hij heeft maar een paar keer aan de haren getrokken van de mensen die voor ons zaten. Hihi. Hij werd heus wel een beetje vervelend, maar nog te doen.

Wij hadden wel zelf potjes eten meegenomen. Fruit niet. We hadden een all-inclusive hotel en de supermarkt was niet bepaald naast de deur. Ik vond het een goede beslissing. Hij at daar in elk geval heel goed. We hadden trouwens geen pap meegenomen. Als hij al aan de halfvolle melk is hoef je ook geen poeder mee te nemen. Ik had wel voor het gemak onderweg twee pakjes opvolgmelk meegenomen voor in het vliegtuig. Kunnen ze daar voor je opwarmen. Het duurt wel even, dus goed timen. Hij at 's morgens in plaats van pap een grote fles melk en een boterham.

Pampers kon je kopen in de supermarkt, maar ik heb ze meegenomen. Ze waren daar trouwens heel duur. Zwemluiers zijn wel essentieel om mee te nemen.

Vergeet ook de billencreme niet voor zere billen (Sudo of Roc). Ik had het zelf niet nodig, maar kon er wel een andere moeder plezier mee doen. Ik had een hele batterij dingen mee (neusspray, creme tegen kneuzingen, Bisolvon) Allemaal niet nodig gehad. Muggenspul is ook wel belangrijk.

Wij hadden ook twee kamers (familiekamer) genomen. Heerlijk. Campingbedje zetten ze al voor je neer als je dat besteld. Ik vond het wel heel relaxed. Ook essentieel: babyfoon met goed bereik. Bij kidsworld kon je die huren (gratis), maar wij hadden die van onszelf meegenomen. We hadden perfect bereik in de bar, bij het zwembad en bij het restaurant. Wel zo relaxed.

Het slapen ging, behalve de eerste nacht, goed. Hij ging op één keer na elke dag nog twee keer slapen (een uur). We hielden geen vaste tijden aan. 's Avonds ook ongeveer op normale tijd naar bed. Aangepast voor het tijdverschil. Dus 7 uur hier en ook 7 uur daar. Was wel weer wennen toen we terugkwamen (vroeg wakker). Zie maar hoe jouw kindje zich voelt.

Heel veel plezier in elk geval. Ons was het 100% meegevallen en we hebben een heerlijke vakantie gehad!
Groetjes,
Machteld

 
hoi pierlala,

Wat leuk om te horen dat het jullie bevallen is. Wij gaan ook naar rhodos (sunland).
Helaas had ik van vorig jaar een heleboel verhalen gehoord dat het helemaal niet leuk is en dat het er slecht verzorgt was. Dus ben blij dat jullie het wel naar de zin gehad hebben.

Wij gaan pas in september. Ik had wel een vraag je voor je. Hoe was het zwembadwater was dat erg koud?

groetjes
 
Terug
Bovenaan