Hoi Miranda,
Wij zijn net terug van vakantie met onze zoon van 13 maanden. We zijn in Griekenland geweest (Rhodos). Ook naar een Kidsworld hotel. Joyce, ik kan je vertellen: helemaal goed. Volgens mij is het nog leuker als de kindjes nog iets ouder zijn (4 ofzo), want dan kunnen ze ook naar de kidsclub.
Maar onze kleine vond het helemaal geweldig. Vooral het zwembad en het feit dat papa en mama er de hele dag waren.
Ik kan eigenlijk niet veel toevoegen aan wat Joyce al had geschreven. Wij gaven ook drinken in het vliegtuig. We hadden hem net van tevoren uit een rietje leren drinken, dus dat was ook makkelijk met pakjes drinken. Losse kleren aan. Dekentje was niet nodig bij ons (Marinair). Het was wel even uitzitten (3,5 uur), maar het ging redelijk. Hij heeft maar een paar keer aan de haren getrokken van de mensen die voor ons zaten. Hihi. Hij werd heus wel een beetje vervelend, maar nog te doen.
Wij hadden wel zelf potjes eten meegenomen. Fruit niet. We hadden een all-inclusive hotel en de supermarkt was niet bepaald naast de deur. Ik vond het een goede beslissing. Hij at daar in elk geval heel goed. We hadden trouwens geen pap meegenomen. Als hij al aan de halfvolle melk is hoef je ook geen poeder mee te nemen. Ik had wel voor het gemak onderweg twee pakjes opvolgmelk meegenomen voor in het vliegtuig. Kunnen ze daar voor je opwarmen. Het duurt wel even, dus goed timen. Hij at 's morgens in plaats van pap een grote fles melk en een boterham.
Pampers kon je kopen in de supermarkt, maar ik heb ze meegenomen. Ze waren daar trouwens heel duur. Zwemluiers zijn wel essentieel om mee te nemen.
Vergeet ook de billencreme niet voor zere billen (Sudo of Roc). Ik had het zelf niet nodig, maar kon er wel een andere moeder plezier mee doen. Ik had een hele batterij dingen mee (neusspray, creme tegen kneuzingen, Bisolvon) Allemaal niet nodig gehad. Muggenspul is ook wel belangrijk.
Wij hadden ook twee kamers (familiekamer) genomen. Heerlijk. Campingbedje zetten ze al voor je neer als je dat besteld. Ik vond het wel heel relaxed. Ook essentieel: babyfoon met goed bereik. Bij kidsworld kon je die huren (gratis), maar wij hadden die van onszelf meegenomen. We hadden perfect bereik in de bar, bij het zwembad en bij het restaurant. Wel zo relaxed.
Het slapen ging, behalve de eerste nacht, goed. Hij ging op één keer na elke dag nog twee keer slapen (een uur). We hielden geen vaste tijden aan. 's Avonds ook ongeveer op normale tijd naar bed. Aangepast voor het tijdverschil. Dus 7 uur hier en ook 7 uur daar. Was wel weer wennen toen we terugkwamen (vroeg wakker). Zie maar hoe jouw kindje zich voelt.
Heel veel plezier in elk geval. Ons was het 100% meegevallen en we hebben een heerlijke vakantie gehad!
Groetjes,
Machteld