Op vakantie met onze zoon naar Turkije?

Hallo Allemaal,

Dan heb ik eigenlijk nog een laaste vraagje moet je kindje ook nog speciaal inlatenenten?
Want zeker in turkije ik neem zelf wel potjes mee maar als hij daar toch wat van ons mee eet of fruit of zo.
Zeker met die hepatitus a en b hebben jullie dit ook gedaan of?

Nogmaals bedankt.
 
Hoi Joyce en Miranda,

Sunland was ons erg goed bevallen, Joyce. We hebben het heerlijk gehad. Daar kan je alleen niet zelf koken; hoe ga je dat doen met de koemelkallergie? Wij hadden dus potjes mee, maar er waren veel kindjes die gewoon van daar aten. Een beetje groente en soms vlees of vis en patatjes. Ik vond het voldoende keus, maar wij mochten ook alles eten. De toetjes zijn wel vaak met melkproducten. Mag ze wel gewoon brood?

Het zwembad vond ik prima. Er zijn aan twee kanten van het hotel zwembaden. Die waar het babybadje bij was was lekker. Het babybadje zelf was in mei al voldoende opgewarmd, dus dat zal in september helemaal wel zo zijn. Niels vond het in elk geval heerlijk. De zwembaden aan de andere kant waren kouder. Maar ook die zullen in september wel warm zijn.
Er waren maar een paar minpuntjes: het hotel is vrij gehorig op de gang, de deuren knallen nogal. Niels werd daar echter helemaal niet wakker van terwijl hij thuis al wakker wordt als je de deur van zijn kamertje open doet. Wij hadden trouwens wel geboft met de familiekamer: die waren heel groot. We hadden trouwens kamer 616 en 617 en die lagen relatief rustig.
Het hotel ligt vrij afgelegen, maar er is voldoende te doen, zowel daar als het bijbehorende hotel Blue Bay. De taxi is ook erg goedkoop. Hadden wij genomen naar Rhodos stad. Je kunt ook voordelig een auto huren. En, omdat het vlakbij het vliegveld is (voordeel: korte transfertijd!) komen er wel veel vliegtuigen over. Ik vond het alleen de eerste avond irritant, later helemaal geen last van. De kleintjes vinden het overigens geweldig.
Zo, ik lijk wel een reisbureau! Veel plezier in elk geval!!

Miranda, ik heb Niels niet laten inenten. Ook voor Turkije is het niet nodig als je het binnenland niet intrekt. Je kan altijd nog even de Travelclinic bellen om te checken.

Groetjes,
Machteld

 
Hoi mama's

Naar griekeland hoef je niet te enten extra. Naar turkijen weet ik niet volwassene wel word in ieder geval aangerade dus ik zou het als ik jou was even na vragen.


Miranda, Mara (ons dochtertje) is zo goed als over haar allergie heen. Gelukkig. Vorig jaar was het een heel gedoe en verheug me ook op een vakantie vol met heerlijk eten want wat ik zelf eet heeft ze nu geen last meer van. En als het verwerkt is kan ze er wel tegen. Dus met mate mag ze alles behalve puur ei. Een heel klein beetje majo krijgt ze bij haar patatje (soms) en dan heeft ze een uur of twee uitslag om haar mond maar dat trekt weg.Eet ze echter puur ei dan krijgt ze uitslag in haar mond wat erg jeukt en vervelend is.
Pinda's daar wacht ik nog even mee.

Verder vroeg ik me eigelijk af of het zwembad ver van de kamers af is. En zijn de benede kamers met een afgeschermd terras of open zodat ze zo kunnen doorlopen naar het zwembad?
Wij hebben overgens ook een familie kamer lijkt me heerlijk om dat ze dan een eigen kamer heeft. Gehorig ja dat is het vaak. Over het algemeen is ze wel wat gewend we wonen in een afgesloten portiek met veel dicht slaande deuren van onze buurpuber dus dat is ze gewend.
En vliegtuigen vind ze geweldig denk dat het ff wennen is maar joh ook dat went. Ze slaapt bij mijn moeder 2x per week overdag ook goed terwijl die aan een drukke weg woont met een tram die daar langs denderd.

Nog een klein vraagje hoe is het met de beestjes gesteld daar, kakkerlakken gezien.
Die vind ik vreselijk. Vorig jaar hadden we die wel buiten hele grote binnen maar een paar keer een heel kleintje gezien maar genoeg om er de kriebels van te krijgen.

groetjes

oja miranda misschien nog een idee. Weet niet of je nog een reis document moet laten maken. Maar bijschrijven bij beide paspoorten of een eigen idee is het handigst. Steld dat je kind bij je man is ingeschreven en er gebeurt iets met hem bv gewoon een gebroken been of iets en hij kan niet terug naar nederland kan je kind met jou niet terug.

groetjes
 
Hallo Miranda,

Wij gaan aanstaande zondag naar Turkije toe voor 10 dagen. Waar gaan jullie heen?? Wij gaan naar Kusadasi, ruim 1 uur met de bus vanaf Izmir.

Onze dochter is dan bijna 14 maanden. Er wordt wel geadviseerd om je te laten enten tegen hepatites A. Zowel voor kinderen als volwassenen. Wij hebben alleen Kaylee in laten enten hiervoor. Is een klein prikje en Kaylee heeft er geen last van gehad. Voor haar prik waren we 42,50 euro kwijt. Kosten kan je gedeeltelijk declareren als je ziekenfonds verzekerd bent (hoe het particulier zit weet ik niet).
We laten haar als enigste enten omdat ze alles wil aanraken en voelen. Hepatites b en c kun je niet zomaar krijgen, maar er zijn hele schoolklassen in Turkije die hepatites a oplopen en omdat het besmettelijk is. En aangezien Kaylee ook 2 dagen in de week op de creche zit wilden we dat risico niet lopen... In die zin lopen wij (man en ik) wel een risico maar hij is in z'n jeugd al vaker in Turkije geweest en heeft wel enigzins ervaring daar in. En hij is ook nooit geent hiervoor... We denken dat het wel los loopt daar en het wel mee valt.
Het is wel heel belangrijk om te doen als je van plan bent om de binnenlanden in te gaan.

Wij hebben een all inclusive hotel geboekt. Ook nemen we potjes mee. En Kaylee drinkt nog niet alleen maar halfvolle melk dus de opvolgmelk gaat ook mee. Ook wordt er geadviseerd om daar alleen maar flessen water te drinken, geen schepijs te eten (wel verpakt ijs) en fruit zelf schoonmaken en schillen. Deze tips kreeg ik in het ziekenhuis op de travel kliniek.

Mocht je meer dingen willen weten dan hoor ik het wel.

Groetjes Angelique
 
Hoi Angelique,

Wat leuk dat jullie ook naar Kusadasi gaan wij gaan alleen pas in augustus dus we moeten nog even wachten.
Kusadasi is echt een ontzettend mooi plaatsje en er is altijd wel wat te doen.
Wij gaan er dit jaar al voor de 6e keer naar toe ik kijk er wel naar uit omdat we vorig jaar niet konden gaan ik was toen zwanger en wilde liever niet het risico lopen om ziek te worden en ik had al een behoorlijke dikke buik en dan met die warmte dus vandaar dat we afgelopen jaar niet geweest zijn.
Je moet ook maar eens in Kusadasi een bezoekje gaan brengen aan de Limon Bar echt een heel gezellig barretje in een klein winkelstraatje.
Wij zijn daar elk jaar trouwe bezoekers.
Welk hotel of appartement verblijf je?
Nou ik wens je in ieder geval een hele fijne vakantie toe.
En als je nog meer wilt weten over kusadasi vraag maar raak.

Groetjes Miranda
 
Hallo Miranda,

Wij gaan naar Hotel Pine Bay Holiday Resort. Volgens reiswijzer.nl moet het een heel goed hotel zijn en het eten er fantastisch.. We wachten dus af.
We hebben er onwijs veel zin in en zijn dan ook benieuwd hoe het vliegen gaat met onze dochter.... Om haar af te leiden kopen we vier kleine cadeautjes waarmee ze kan spelen in het vliegtuig (om het uur een cadeautje)... DIe tip heb ik weer van anderen.

Leuk dat je het daar kent! Die bar zal ik even op schrijven en daar zullen we ook vast wel even kijken, in het stadje sowiezo. We hebben wel alles all in, maar zijn daar en tegen ook wel ondernemend om iets te doen. Wat dat betreft is Kaylee al op de leeftijd dat ze ook wat gemakkelijker mee kan.

Logisch dat je vorig jaar niet weg wilde. Had ik ook hoor. Vorig jaar zijn we naar Belgie geweest maar dat was een regelrechte vlop en daar willen we ook nooit meer heen. We zijn toen in juli weggeweest en hadden alleen maar regen....

En het jaar daarvoor zijn we niet weggeweest.. Ik was toen net zwanger en al bekaf, het was toen de warme zomer van 2003. Ik vond het in NL al niet uit te houden, laat staan om toen naar een warm land te vertrekken.

Wat is er nog meer te doen op Kusadasi? Welke excursies zijn er o.a en wat kost het??

Ik moet nu ff stoppen. Kom morgen nog wel even terug.

Groetjes Angelique
 
Hoi Miranda,

Ik heb verder niet veel toe te voegen op de adviezen van de moeders hiervoor.
Ik wil aanleen even ingaan op een stukje dat iemand hiervoor schrijft. Hierin wordt gezegt dat als jij of je kindje last van de oren heeft je de stewardess om bekertjes met warme doekjes kan vragen om tegen je oren te zetten.

Ik heb 4 jaar gevlogen en hebongeveer duizend van die bekertjes uitgedeeld, maar geloof me dat is de reinste onzin. Neem neusdruppeltjes mee, dat helpt het beste als kindjes pijn hebben. Ik heb zelf ooit eens een dokter aan boord gehad die heel hard om "de bekertjes"  gelachen heeft. Kwakzalverij noemde hij het. En dat is het. Wij gaven ze uiteraard als mensen hierom vroegen, want soms zit het ook tussen de oren of het wel of niet helpt,. In ieder geval neem neusdruppels mee en laat je kindje tijdens start en landing drinken. Dat is het aller belangrijkst!!!

Groetjes Vanessa
 
Terug
Bovenaan