Op voor een tweede

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik kom me aansluiten op jullie forum. Niet helemaal onbekend met jonge gezinnen want tijdens mijn zwangerschap van mijn dochtertje heb ik fanatiek mee geklets op het  mei moeders forum  2007.

Ik ben Lot, ik ben 24 jaar en moeder van Puk (14 maanden). Ik woon samen met mijn vriend Mark in Zoetermeer en werk als 4 dagen als account manager in Rotterdam.
Volgend jaar gaan wij verhuizen naar ons nieuwbouw huis in Rhoon wat als het goed is 3e kwartaal 2009 af is.
Dit even in het kort over mij.

Ik heb twee weken geleden mijn inplanon laten verwijderen en we zijn nu aan het klussen voor een tweede. Ik ben erg benieuwd hoe lang het zal duren! Mijn dochtertje was niet gepland (maar wel gewenst uiteraard), ik werd zwanger door de pil heen en merkte het pas toen ik 4 maanden zwanger was. Na haar geboorte liet ik een spiraal plaatsen waardoor ik nogmaals zwanger werd, ik kreeg in januari na 11 weken een miskraam. Vervolgens liet ik een inplanon plaatsen, van de hormomen in dat staafje werd ik niet lekker en kreeg ik allerlei rare bijverschijnselen.. Toen hebben we besloten toch voor een tweede te gaan en na de tweede mijzelf te laten stireliseren. We wilden altijd een tweede  en nu ben ik hier!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb naar mijn cyclus en ben nooit bezig geweest met de eisprong, misschien lukt het nu wel niet meteen omdat we er nu bewust voor kiezen hihi. De tijd zal het leren.. Ik ben iig de week na het verwijderen van mijn inplanon hevig ongesteld geweest en daarna kwam mijn man terug van zijn werkreis naar Shanghai, dus dan raad je het wel.. Ben benieuwd hoe of wat!

Hoe gaat het zwanger worden bij jullie?

Liefs Lot

Hoi Lot

Nou, zo te lezen ben je een vruchtbare meid dus wie weet is er al een 2e vóór jullie verhuizing!!
Wij zijn bezig voor de eerste, we zitten nu in ronde 5 en ik heb vrijdag 18 juli mijn NOD.
Elke keer weer spannend :)

Heel veel succes met zwanger worden!

Groetjes, Mickje

He Mickje,

Haha ja idd erg vruchtbaar! Maar hoe dat nu is weet ik niet...
Je hebt het over NOD, zal wel eisprong zijn? Hoeveel dagen ben je dan vruchtbaar? Dat is toch maar 1 bepaald moment? Ik ben echt een kluns daarin haha. Ga het maar eens uitzoeken!;-)

Succes met je komende NOD, hopelijk lukt t!

Liefs Lot

Of is NOD het moment waarop je wel of niet ongesteld moet worden?..

Hoi Lot

NOD = Niet Ongesteldheid DaG
Oftewel; de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar hoopt het NIET te worden! :)
Mijn eisprong heb ik dus vorige week al gehad (denk ik, hoop ik, want ik heb alleen voor het eerst ovulatietesten gedaan, maar dat schijnt geen 110%zekerheid te boeden of je wel of geen eisprong hebt gehad. Alleen via temperaturen weet je het zeker).
Dus voor nu; afwachten.... (en wachten duurt lang nu hoor!!! pfff...)

Je raakt er vanzelf wel een beetje mee bekend hoe en wat!

Groetjes, Mickje

@LMP24

Ik ben mama2006, ben getrouwd en we hebben een dochter van bijna 2 jaar.
Bij mijn vorige zwangerschap ook veel op het jonge gezinnen forum gezeten, en nu natuurlijk weer verslaafd.
Bij mijn 1e kindje duurde het 9 maand voor ik zwanger was.
Nu ben ik mei gestopt met de pil en 1x de ongesteld geweest.
Wel wat opstart problemen, heb ondekt dat ik rond de eisprong een paar uur flink pijn heb in mijn onderbuik en was erg ongerust dat er iets niet klopte.
Maar op internet gezocht en er waren meer dames die dit hadden en voor hun is het dus normaal.
Heb er nog nooit last van gehad, maar ze zeggen dat het kan komen door je 1e zwangerschap.
Dus een beetje gerust gestelt.
Hoop dat het misschien deze maand raak is ( 28 juli NOD ).
Je eisprong en je cyclus ontdek je vanzelf ( of hopelijk niet natuurlijk)
Veel succes en plezier

Groetjes Mama2006

Hoi Meiden,

Ook wij gaan voor een tweede!! Ben inmiddels begonnen met clomid, en moet deze week naar het ziekenhuis voor een echo.............hopelijk is er een eitje gegroeid! Erg spannend allemaal weer. Bij deze heel veel succes, en hopelijk mogen we snel zwanger zijn!!
Groetjes

He Mickje,

Haha Niet Ongesteld Dag, hoe verzinnen ze het ;-) Ik zat allerlei rare moeilijke woorden te verzinnen wat het zou kunnen zijn maar tis gewoon simpelweg hoe het is op zijn Hollands.. Grappig..

Mama2006,

Ik heb idd wel steken in mijn onderbuik.. Sinds een dag of drie, als mijn cyclus 28 dagen zou zijn zouden vandaag mijn vruchtbare dagen beginnen.. Maar geen flauw idee of dat zo is.. Ook omdat ik meteen naar het verwijderen van de inplanon bloedingen kreeg weet ik niet of dat een menstuatie is of wat anders? We zullen het wel merken..
Leuk dat je bij de vorige ook op het forum hebt gezeten! Leuk altijd he! EN wat een hoop discussies hiet! niet normaal, was bij de toekomstige moeders forum wel anders hoor..
Hoe doet jou kleintje van 2 het?

En hoi Essie!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die term die jij gebruikt ook niet herken?? Is dat een soort "kunstmatige" zwangerschapterm?
Hoop voor je dat de echo goed nieuws brengt!!

LiefsLot

Terug
Bovenaan