Op welke leeftijd getrouwd?

Hallo allemaal!
Ik lees hier al een poosje mee, ook al zijn we zelf nog niet bezig. Wij gaan volgend jaar pas beginnen, maar ik kan bijna niet wachten hoor! Ook willen we volgend jaar gaan trouwen (ook hier heb ik heeeeeel veel zin in!) en ik vroeg me zo af op welke leeftijd jullie getrouwd zijn? Wij zijn 25 en 22 jaartjes jong  en zijn waarschijnlijk de eersten uit onze vriendenkring die gaan trouwen . Wie heeft dit ook meegemaakt? En wat voor reacties kregen jullie??
Groetjes, Deborah

Ik weet wel dat dit niks met kindjes enzo te maken heeft, maar  ik ben  toch wel een beetje heel erg  nieuwgierig hihi!

hoi Deborah,

ik ben zelf nu 23 en ik ben op mijn 22ste getrouwd. maar goed ik had toen ook al 2 kindjes .
Mijn oudste zoontje kreeg ik op mijn 18e en mijn jongste zoontje op mijn 21ste.
Dus ik ben er zowel met kinderen als trouwen vroeg bij geweest .
Mijn moeder schrok in eerste instantie dat ik zo jong ging trouwen maar ze is er helemaal gelukkig mee , ik heb er verder ook helemaal niemand over gehoord iedereen was net zo blij en gelukkig als dat mijn man en ik waren.
Mijn man is wel een paar jaartjes ouder dan dat ik ben hij is nu 32.
Maar daar in tegen als je wilt trouwen moet je dat ook lekker doen jij moet gelukkig worden met je man en niet de buiten wereld

Groetjes Danielle

Hoi deborah,

Wij zijn afgelopen mei getrouwd.
Dus zijn ook nog een vers getrouwd stelletje.
Mijn man is nu 29 en ik ben 23.
wij kennen elkaar nog niet zo heel erg lang (nou ja, wat je er zelf van vind) nu 2,5 jaar.
maar wij kenden elkaar nog geen half jaar toen mijn ouders zeiden dat we samen eens moesten rondkijken naar een huis,alsof ze mij eruit wilde hebben?!?
meer als een half jaar later moesten we tekenen voor de sleutel.
en halverwege de verbouwing (we zijn 7 maanden bezig geweest) zei een vriend van mijn man dat hij mij ten huwelijk moest vragen. dat wilde hij pas doen op moment dat we samenwoonde en dus heb ik het uiteindelijk gedaan toen we 15 maanden verkering hadden.
Man man kreeg op zijn falie dat ie dat niet zelf eerder had gedaan en de rest moest gewoon hard lachen.
Ze zeiden en zeggen tegen ons dat we HET paar uit de familie zijn.
Niemand die er zo gelukkig uit ziet als wij.

En met het huwelijk zelf ook zoveel lieve woorden meegekregen.
Het was en is ons hardstikken gegunt en iedereen in de omgeving is nu hard aan het wachten op kinderen. De meesten vragen er zelfs vaak naar.

zo een flink verhaal (ben ik nooit zo goed in)

Liefs Alma

Hoi,

Wij zijn getrouwd toen ik 27 was. Mijn man is al iets ouder. Hij was toen 36. Inmiddels zijn we bijna 5 jaar getrouwd. En we hebben een zoon van ruim 2.

Groetjes, Kat

Wij zijn getrouwd toen ik 26 was en mijn man 27. Ik was 10 maanden voor ons huwelijk gestopt met de pil omdat we graag een kindje wilden. Helaas heeft het bijna 2 jaar geduurd voor ik zwanger was. Vorig jaar oktober ben ik bevallen van een gezonde zoon! Hij is nu bijna 11 maanden en we zijn alweer aan het oefenen voor een tweede. Als het weer 2 jaar duurt, dan zit er niet teveel leeftijdsverschil tussen onze kids. Als ik wel snel zwanger raak dit keer is dat alleen maar geweldig! Alvast veel plezier met de voorbereidingen op je huwelijk! En succes met zwanger raken als je er eenmaal aan toe bent, als het langer duurt geen zorgen, wij zijn na 2 jaar op natuurlijke wijze zwanger geraakt! Groetjes Cato

Vorig jaar juli zijn wij getrouwd:
ik was 24, mijn hubbie 25. Op dat moment waren we 6 jaar bij elkaar.

We waren de tweede van de groep. Iedereen reageerde enthousiast!

Ik ben op m'n 29e getrouwd. Na 7 maanden heeft 'ie me al gevraagd, maar het heeft nog eens 13 maanden geduurd voordat we werkelijk getrouwd zijn (al is na 20 maanden nog steeds best snel)

HOI,

Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat we zijn getrouwd en vindt het echt super leuk om getrouwd te zijn!!
Ik was 22 jaar en mijn man 21 jaar, best jong dus. We kregen heel veel verschillende reacties. Mijn ouders vonden het echt super en mijn schonnouders moesten even aan het idee wennen, maar dat was snel gebeurd.
In onze vriendenkring gingen er nog meer trouwen en die waren bijna evenn oud.
Van andere mensen zoals collegas maar ook ooms en tantes kregen we veel reacties van: nu al, zou je dat nu wel doen?
Maar goed we zijn echt super gelukkig samen en genieten we van elkaar!
Na 1 jaar en drie maanden getrouwd te zijn geweest zijn we gestopt met de pil, en ik ben nu zwanger, nog wel heel pril hoor (4 weken en 5 dagen)

Liefs Janneke.

Terug
Bovenaan