opa en oma niét als (vaste) oppas..

Ik wou dat ik een schoonmoeder had die op Ella kon passen, mn eigen moeder weet van haar bestaan maar die zal haar nooit te zien krijgen , die mag zich het woord moeder niet eens noemen laat staan oma...
Voor mn vader precies zo, ( zijn al vanaf mn 4e gescheiden) en voor schoonpapa.. die is zo megalief voor haar maar kan vanwege zn handicaps amper wat met haar.. Hij kan haar nog niet eens oppakken dus oppassen nee dat lukt ook niet....

Mijn eigen ouders passen niet op. Ik heb een beetje een vreemde relatie met hen. Komt door mijn jeugd. Ze zien Tijs erg weinig.

Mijn schoonmoeder is vorig jaar, toen ik net zwanger was overleden en mijn schoonvader is 72.

Als ik door de weeks werk, gaat hij naar mijn schoonzus. Zij houdt zich voor als nog aan mijn regels. Zij heeft 2 tieners nog.
Maar ik moet zeggen, ik had graag een goede oma of opa voor Tijs gehad.

Opa en oma zorgen goed voor ons meisje (één dag per week), maar volgens mij vindt onze dame het gezelliger op het kdv (ook één dag per week).... Allemaal kindjes om mee te spelen! Ach, het is wel makkelijk dat ze opa en oma nu goed leert kennen ivm oppas en als wij eens een weekendje met z ´n tweeèn weg willen. (mmm, daar hebben we trouwens nog steeds geen behoefte aan gehad in de 8 maanden dat we een gezinnetje vormen) Gewoon doen waar je je goed bij voelt!

Opa geweldig met onze kleine meid, maar eigenlijk hadden we er voor gekozen om opa en oma's niet als oppas in te zetten.
Nu door omstandigheden; plots een andere baan + wachttijd ander  kdv konden we even niet anders.
Per augustus gaat ze alleen nog naar het kdv en is opa achterwacht voor als ze ziek is of iets dergelijks.
Het kdv vind ze toch leuker en ik merk dat opa niet zoveel energie meer heeft als 20 jr geleden.
Zij moeten eigenlijk alleen de leuke dingen doen met de kids vind ik.
Als ik één van de opa's of oma's bozig zie worden omdat mijn kind niet eten wil, doet me dat geen goed om te zien. Ze is net 8 maanden. Dat wil ik dus niet.
Daarom ben ik opa en oma heel dankbaar dat ze er zijn, maar voor ons niet als vaste oppas.
Daarbij vind ik kinderen onze verantwoordelijkheid en daar wil ik een ander niet mee opzadelen. Een kdv vind ik wat anders, die worden goed betaald en kiezen daar zelf expleciet voor.
Als je geen andere mogelijkheden hebt, kan ik me voorstellen dat je er toch voor kiest.
Maar bij ons hebben de opa's en oma's zelf allemaal drukke leventjes met banen etc. Dus wij hebben heel duidelijk deze keuze nu gemaakt. Opa en oma zijn er voor de leuke dingen!

Groetjes

Opa geweldig met onze kleine meid, maar eigenlijk hadden we er voor gekozen om opa en oma's niet als oppas in te zetten.
Nu door omstandigheden; plots een andere baan + wachttijd ander  kdv konden we even niet anders.
Per augustus gaat ze alleen nog naar het kdv en is opa achterwacht voor als ze ziek is of iets dergelijks.
Het kdv vind ze toch leuker en ik merk dat opa niet zoveel energie meer heeft als 20 jr geleden.
Zij moeten eigenlijk alleen de leuke dingen doen met de kids vind ik.
Als ik één van de opa's of oma's bozig zie worden omdat mijn kind niet eten wil, doet me dat geen goed om te zien. Ze is net 8 maanden. Dat wil ik dus niet.
Daarom ben ik opa en oma heel dankbaar dat ze er zijn, maar voor ons niet als vaste oppas.
Daarbij vind ik kinderen onze verantwoordelijkheid en daar wil ik een ander niet mee opzadelen. Een kdv vind ik wat anders, die worden goed betaald en kiezen daar zelf expleciet voor.
Als je geen andere mogelijkheden hebt, kan ik me voorstellen dat je er toch voor kiest.
Maar bij ons hebben de opa's en oma's zelf allemaal drukke leventjes met banen etc. Dus wij hebben heel duidelijk deze keuze nu gemaakt. Opa en oma zijn er voor de leuke dingen!

Groetjes

Ik ben eigenlijk van het zomer forum maar vindt dit wel een leuk onderwerp, dus wil ook even reageren als het mag...! Op ons kindje passen de opa's en oma's wel en soms heb ik juist het gevoel dat vrijwel iedereen zijn kindje naar het kdv brengt. Dan voel ik me wel eens schuldig. Maar ik zie mijn ouders ervan opbloeien en ze zijn nog niet oud. De band is echt goed met mijn dochtertje en daar genieten we allemaal van. Het lijkt me wel leuk op het kdv dat ze met andere kinderen kan spelen. Daarom gaat ze als ze 2 is naar de peuterspeelzaal. Maar wij zijn superblij met onze (opas)opa's en oma's!

Groetjes

hoi hoi,

ja het hangt er ook een beetje van af hoe de opa's en oma's zijn denk ik.
die van ons zijn druk druk druk met werk en andere dingen.
dat komt er ook nog eens bij kijken.
niet schuldig voelen hoor, ik ken veel meer mensen die opa en oma als oppas gebruiken.
als dat voor jullie wel werkt, is dat heerlijk toch?!

Groetjes

Hoi bijnaeenbaby,

Wat jij schrijft is dus precies waar ik bang voor ben:

-privacy schending omdat ze in je huis oppassen.
- competitie; wie doet het beter? Terwijl dat HELEMAAL niet aan de orde zou moeten zijn; jij bent de moeder, en hebt je kind gedragen, gebaard, en gaat het opvoeden. Ik zou het dan ook zoooo frustrerend vinden wat jij beschrijft. Begrijp ik het goed dat je nu voornamelijk uit schuldgevoel je schoonmoeder als oppas houdt? Lijkt me wel lastig hoor, als je er helemaal gefrustreerd van raakt! Is er geen andere oplossing? Succes!

Terug
Bovenaan