opa en oma vertellen, originele ideeen?

Hoi,

wij hebben een fles champagne gekchot en daar een zakje met rose en blauwe muisjes aangehangen. En zo hebben we de fles ingepakt.

Vertrouw me de boodschap is direct duidelijk.

Veel pelzier met vertellen

Biekske

Toen ik zwanger was van de tweede hebben we voor onze dochter (toen 1,5) een t-shirt laten bedrukken met de tekst -IK WORD GROTE ZUS-

Ze had deze aan op mijn verjaardag, het was zo leuk om te zien dat de één het bij binnenkomst al zag, en tegen de ander moest je zeggen ; goh, wat heeft ze een leuk shirt aan, vind je ook niet?

Ze had dat shirt al eerder aangehad naar onze ouders, zij wisten het als eerste.

Ik was niet spectaculair, maar toch...

Toen ik 3 dagen overtijd was was ik bij mijn ouders. We gingen naar een begrafenis met oma. Toen zei ik:"Ik ben 3 dagen overtijd!" 2 dagen later deed ik de test en belde met de bevestiging. Mijn moeder was dolblij. Mijn schoonouderrs wisten het 1 week later, toen we daar gingen eten. Voor we begonnen zou mijn man het vertellen en toen riepen mijn schoonmoeder, -vader en -zus, zwager tegelijk. "Je wordt vader!" Mijn man is al 40 dus dat werd tijd. Er werd druk gekust en de kinderen riepen, dansend op de stoelen, "We krijgen een broetje of zusje erbij!!" Ik heb ze uitgelegd dat het een neefje of nichtje gaat worden. Geweldig was dat.

helaas ben ik nog niet zwanger, maar ik had wel al een leuk idee voor als het zover is.
mijn idee was om bij de hema of bakker bart een (dichte) gebaksdoos te halen en daar dan beschuiten in te leggen met roze en blauwe muisjes.
dan rond de koffie naar (schoon) ouders toe en alleen te zeggen;
"wij hebben wat lekkers meegenomen voor bij de koffie hoor!!"
als ze dan de doos openen dan zullen ze denk ik wel uit hun dak gaan...
veel plezier met vertellen en ik hoop dat ik me gauw bij jullie  mag aansluiten...

groetjes moon

Hoi hoi,

Wij hebben het onze oudste dcohter laten vertellen. Ze vertelde dat er een baby in mama`s buik zat, hihi.
Achter af als ik dit allemaal lees vind ik het jammer dat we niks origineels gedaan hebben.
Maar mijn broer wordt nu ook vader hij heeft het op de volgende manier gedaan.
Hij heeft 2 slabbetjes gekocht, een roze met girl erop en een blauwe met boy erop. Die ingepakt en de roze aan mn moeder gegeven en de blauwe aan mn vader. Toen hun dat uitpakte was het meteen duidelijk dat mn schoonzus zwanger is.

Groetjes, Ris

Hoi hoi,
ik ben nu 18 weken en 4 dagen zwanger. Mijn man en ik wilden het pas vertellen toen we onze eerste echo hadden gehad, dit was met tien weken. Toen hebben we naar onze ouders gebeld en gevraagd of we op de koffie konden komen. Eenmaal aan de koffie zei mijn man dat we iets in de winkel hadden zien liggen wat zo leuk was dat we dat voor hun gekocht hadden en toen kregen de moeders een tutje met de tekst: "oma's schatje' en de vaders kregen een tutje met de tekst:"opa's lieveling". Nou de hint was duidelijk toen ze het kadootje uitpakte en waren dolgelukkig. Ik hoefde zelf de rest van de familie niet in te lichten die waren dezelfde avond al op de hoogte door onze moeders!
Groetjes Angeliek

wij hebben het met kerst verteld.
ik was toen zeven weken zwanger en hadden net een termijn echo gehad.
Deze echo mooi ingelijst en in goudkleurige papier verpakt.. beschuit met muisjes op tafel  na  het uitpakken..er hebben die dag veel tranen van geluk gevloeid...
erg leuk!

Ons eerste kindje was een "vakantiesouvenirtje" uit de VS. We hadden een termijnecho van 7 weken en die hebben we tussen de vakantiefoto's gedaan. Mijn vader vroeg wat het was, maar mijn moeder was direct in tranen.

Bij de tweede hebben we het ons zoontje laten "vertellen" op zijn eerste verjaardag. Hij had een t-shirt aan met daarop de tekst: ik word grote broer! Iedereen vond het geweldig!

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan