Opa en Oma zoooo bezitterig?!?!

Hallo Zomer moeders,

Wanneer kom je eindelijk bij ons langs?
Die kleine is al 4 weken en nog niet bij opa thuis geweest?
Jaa daar is hij, geef maar aan mij !!
Je mag wel een weekend komen logeren?!?!?

Om gek van te worden!!!! Ik wordt helemaal gek van mijn schoonouders.
Is het dan zo vanzelf sprekend dat kleinkind direct al bij iedereen thuis moet zijn geweest? In een uur bij vier verschillende armen gezeten moet hebben?

Het lijkt wel of ze helemaal vergeten zijn dat ze zelf ook een kind hebben gehad. Mijn schoonouders zijn gesheiden, en opa woont een driekwartier hier van daan, dus zo'n rit maak je de eerste weekjes niet, ik voel me daar   niet prettig bij. En ik moet dan ook de BV daar geven , en dat gaat me dan echt niet lukken.

Nu is Tymo drie maanden en zijn twee weken geleden langs geweest. Het eerste wat ik te horen kreeg is; Zoooo Tymo , ben je eindelijk ook eens hier geweest!!
Overgroot opan en oma zijn erg lief , maar ook deze snapen niet dat een ander half uur bezoek toch wel voldoende is.

Ik word steeds meer kort af als ik reageer op van die stomme vragen en omerkingen, maarja   , gelukkig zijn mijn eigen ouders niet zo.

Zooo dat is er uit gelukkig, moets het even kwijt.

Gaat dit bij jullie ook zo? Dat getouwtrek aan de kleine?

heel herkenbaar, mijn schoonzus kan er ook wat van!
ze wordt nog net niet uit d'r maxi-cosi gerukt...
het lijkt wel of ik alleen ben meegekomen  om bv te geven.

ze wonen ongeveer 45 minuten rijden bij ons vandaan, dus je bent er ook niet een uurtje op visite, da's meteen een hele middag.

we hebben ze trouwens in de afgelopen 10 weken al meer gezien dan in alle jaren daarvoor! ook wel een beetje beklemmend moet ik zeggen...
mijn mannetje en ik hebben nu afgesproken dat we een kruis in onze agenda's zetten en dat we ook wel eens een weekendje voor ons samen willen, dus geen visite.
dat hebben we afgelopen weekend gehad en het was heerlijk!!!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

ik weet er alles van..! me schoonouders maken me soms echt gek!
ze zijn van de week terug gekomen van 3 weken vakantie.. en het eerste wat me schoonmoeder zij was ik ga echt niet meer zolang zonder die kleine op vakantie volgend jaar gaat ze gewoon mee!.. haha wat denk ze nou dat ik zomaar me kleine meisje 3 weken mee ga geven! not dus!

en van de week mocht ze daar voor het eerst een nachtje logeren van me savonds hadden we haar daar gebracht maar sochtends miste ik haar al zo erg dat we daar heen zijn gegaan maar oma was de stad in met de klein.. dus wij daar ook heen zegt ze dood leuk ja ik was opzoek naar een fruithapje want alleen dat melk is ook niks! en toen kon ik mijn mond niet meer houden ze is verdomme nog maar 10 weken en nogal logies dat ik dat als eerste wil geven!

en echt zo zijn er nog veeeeeel meer dingen maar goed die zal ik jullie maar besparen ik heb al lekker me hart en beetje kunnen luchten

groetjes jessica mama van djesslyn 11-06-07

Hoi!!

Ja ook voor mij is dit héél herkenbaar!!!Mijn schoon familie heeft ook die gedachtengang???!!Wat wij ook hadden,was dat onze dochter zomaar uit onze handen werd getrokken of uit de box of wandelwagen werd gehaald!!!
Nou,toen hebben wij meteen op onze streepen gestaan!Goed en duidelijk aangeven wat je wel en niet wilt.
Mijn vriend en ik hebben ook samen heel duidelijk met elkaar afgesproken wat we wel en niet willen.Wij hebben ook met elkaar afgesproken wie wanneer wat zegt.Als we bij mijn familie zijn en mijn familie haalt bijvoorbeeld onze dochter uit de box zeg ik er wat van en dat dan ook andersom.

Het is natuurlijk voor de familie ook een nieuwe aanwinst.Maar sommige zien helaas niet in,dat wanneer hun weg zijn en je kind in 10 verschillende armen heeft gelgen jij met een huilend/gillend kind zit.

Wat ik nu wel geleerd heb is,op sommige opmerkingen niet meer te reageren.Doe net of ik het niet gehoord heb en begin over een ander onderwerp.Of over bijvoorbeeld het logeren,aan geven dat jij het nog niet wilt,of nog niet aan toe bent dat het allemaal heus wel komt.....

Sterkte!!!

Hey Gelukkig ben ik niet de enige die dit meemaakt....

Dacht eerst misschien ligt het aan mij en ben ik juist bezitterig over mijn kleintje.....

Ik weet wel dat ik het over een aantal weekjes los kan laten , maar het is nu nog best moeilijk. Ze leggen als het waren zo'n druk op je!
Wil ze natuurlijk niet kwetsen en weet dat ze heel blij zijn met kleinkind.

Hoop te leren iets duidelijker te zijn en inderdaad wat jullie aangeven, van tevoren uitleggen wat je wel/niet wil wat er gebeurd en waarom.

Wat betreft dat fruithapje..... ik zou me echt dood schrikken als ik dat te horen zou krijgen. Laat staan als het al gegeven zou zijn en je er dus te laat   bij was!!

Liefs denise

Het onderwerp schoonouders is een vaak terugkerend struikelblok. Ook ik heb zulke schoonouders. Mijn ouders zijn gelukkig heel relaxt en begrijpen en respecteren alles. Ik wou dat mijn schoonouders ook zo waren...

Lotte sliep tot nu toe (16 weken) heel erg veel, maar begint nu wat meer wakker te worden overdag. Ook was ze heel onrustig en daar zijn we weken mee bezig geweest. Hierdoor waren we echt aan huis gekluisterd en kwamen nergens. Met een hoop commentaar als gevolg.

Wat ook heel vervelend is, zijn vrienden zonder kinderen. Hoe vaak we niet horen van 'komen jullie langs' en 'dan neem je toch een campingbedje mee'. Nou, daar slaapt Lotte dus niet in. Die slaapt alleen in haar eigen bed,  zelfs in de wagen of de box niet. Dus na een uurtje gaan wij ook weer weg áls we haar al meenemen (wat vaak niet zo is, omdat het eigenlijk te kort is). Meestal gaan mijn man en ik apart weg en blijft er een thuis om op te passen. Ik geef bv, dus dat is altijd direct na de voeding. Erg lastig, maar eigenlijk alleen voor anderen. Ik vind het best!

Al die opmerkingen, ik negeer ze ook voornamelijk. Maar dat met dat fruithapje, dat zou ik ECHT niet pikken! Ik heb ook al tegen mijn man gezegd dat ze wat opvoeden e.d. betreft echt niks hoeven te zeggen, want dan krijgen ze met mij te maken. Het is ons kind en het gaat op onze manier. En anders niet.

Groetjes, Marisa

Ha! Hier ook herkenbaar!
Mijn ouders zelf zijn heel voorzichtig en bekijken haar gewoon als ze in de box legt. Ze zullen haar niet zomaar pakken.

Mijn schoonouders daarentegen...
Opa kwam van de week en rukte Vera zowat uit mijn armen. Ik ben er nog beduusd van aangezien dat nogal onverwacht was. De volgende keer zal ik erop bedacht zijn. Ze komen nu best vaak langs ten opzichte van daarvoor (nu ongeveer 1 keer in de week) en ik vind het nu nog niet erg, maar ik hoop dat ze het niet maanden gaan volhouden ;)
Overigens moeten ze er wel 1,5 uur (enkele reis) voor rijden, dus ze hebben er wel wat voor over.
Aangezien hun mond altijd vol zit over hechte familie e.d. vermoed ik dat we in de toekomst nog behoorlijk wat strubbelingen zullen krijgen aangezien we ons eigen gezinnetje vormen en deze altijd voor zal gaan.

Overigens vind ik dat fruithapje verhaal echt ongelofelijk. Ik zou me daar ook zeker kwaad over maken. Wat onnadenkend zeg!!!

Klinkt allemaal heel herkenbaar!!

M'n schoonmoeder was hier vorige week en stond bij box waar dochter lekker rustig in lag.
Ik hoor haar nog zo zeggen, : ik mag je er niet uit halen, nee...ik mag je er niet uithalen.
En tot mijn grote verbazing heeft ze een tel later dochter eruit gevist en loopt ze ermee door de kamer te struinen.
Tja...dan kan ik weinig zeggen vind ik, dat moet manlief doen vind ik. Anders heb ik het weer gedaan, niet aardig tegen z'n ouders :-(
Ook haalde ze de box van de rem (staat op wielen) en liep er mee naar de keuken heen en weer... Slaat toch nergens op. Laat lekker staan waar ie staat!!!
Hoopte stiekum dat dochterlief flink zou huilen maar helaas....

Succes allemaal met de schoonouders!!!!

Terug
Bovenaan