Opa en Oma zoooo bezitterig?!?!

Hallo dames,

wat vervelend zeg die problemen met de schoonouders. Mijn schoonouders wonen hier meer dan tweehonderd kilometer vandaan en zien we dus niet zo vaak. Mijn schoonvader neemt Stijn alleen op schoot als we hem zelf geven en ook met mijn schoonmoeder heb ik met Stijn nog geen problemen gehad. met de nadruk op nog. Toen onze tweede zoon nog in de bijtfaze zat heeft ze ooit gezegd dat ze, als hij haar zou bijten, ze dat bij hem terug zou doen. Wat was ik kwaad zeg. Ik heb haar heel duidelijk laten weten dat het dan de laatste keer zou zijn dat ze haar kleinkinderen zou zien. Ze heeft ook de vervelende gewoonte om onze jongens toch een toetje te geven als ze niet goed hebben gegeten, want anders moet ze het weggooien. Dan eet ze het toch lekker zelf op. Van mijn moeder weet ik dat ze wat gezonds haalt wat de jongens lekker vinden zoals mandarijnen ofzo. mijn schoonmoeder koopt de halve snoepafdeling van de AH leeg en strouwt ze vol als we haar laten gaan. Ik ben gelukkig mondig genoeg om er wat van te zeggen. Dan is ze maar boos op me, dat heb ik liever dan dat we de halve nacht met kinderen met buikpijn zitten.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met de schoonmoeders.

Groetjes van Marloes

als ik dit zo lees bof ik toch maar met mijn schoonouders.
Het zijn werkelijk 2 schatten en zullen nooit zomaar de kleine ui de wagen of box pakken. en ze hebben ook nog nooit zulke opmerkingen gemaakt. nou zie ik ze wel geregeld want ze wonen 15 min rijden van ons vandaan en ga ik er ook geregeld langs om koffie te drinken

Hoi,
als ik dit allemaal lees dan bof ik echt heel erg,..... of misschien ook niet.
Met mijn schoonpapa ben ik echt 2 handen op 1 buik... heb af en toe het idee dat mijn mannetje daar een beetje jaloers op is want als er iets is en hij moet gebeld worden zegt ie... doe jij dat maar want jij kan zo lekker met hem door 1 deur. Hij ook wel hoor maar is toch anders. Mijn schoonvader heeft geen dochters... misschien ligt het daar aan.
Mijn schoonmoeder is een heel ander verhaal. Op dit moment is Kyra 11 weken en ze heeft er nog niet eens vast gehad. Dat ik bevallen was kwam ze savonds en toen kon iedereen het vergeten.... later toen ik thuis was kwam ze ook langs... had ze een koortslip. Een aantal weken daarna hadden we een verjaardag toen maakte ze kyra wakker.... dus mijn meisje gillen en zij net doen alsof ze niets gedaan had en dan daarna nog vragen of ze haar nog vast mag houden... IK DACHT HET NIET!!!!
Nu zegt ze telkens dat ze nog langs komt maar heb er nog niet gezien... ook zijn er een aantal dingen gebeurd waardoor ik haar niet meer hoef te zien! Ik doe de deur iig niet meer open voor haar.
Vorige toen Kyra in het ziekenhuis lag had ze mijn kerel gesmst of ze langs kon komen.... Ik zei toen doodleuk tegen mijn mannetje.... Prima hoor maar ik ben dan weg.... en trouwens... heb er helemaal geen behoefte aan nu dus liever niet. Had op dat moment veel te veel zorgen om kleintje dus haar kon ik er niet bij hebben.
En nu we weer thuis zijn... mocht ze langs willen komen... prima... maar ik ga wel lekker naar een vriendin toe dan ofzo... ik heb geen zin om me op te vreten omdat zij er is....
Ook denk ik dat dat nog geen 5 minuten goed gaat.....
dus....

Het heeft natuurlijk niets met bezitterig te maken eigenlijk maar wel met irritant gedrag. En ja bij schoonouders ligt dat natuurlijk net iets gevoeliger als bij je eigen ouders... Al maakt mijn vader er ook een potje van.....maar die is niet bezitterig... die komt gewoon niet... dat neem ik hem dan ook erg kwalijk.

Het heeft dus 2 kanten...

Mijn excusses voor mijn lange verhaal.... als je eenmaal aan het tikken bent is het ook zo gedaan

Liefs,

Frieda

Ojee het je beschrijft de relatie tussen mij en mijn schoonmoeder wel!!! eng hoor, hihihihi

Ik zorg ook dat ik weg ben, als ze dan een keer langs kan komen.( ze namelijk altijd ziek of onderweg of hondsberoerd) Het boterd al niet meer sinds ik zwanger ben. Zij heeft er fijn voorgezorgt dat de roze wolk direct verdween voor mijn partner. OP DE DAG VAN DE EERSTE EGO NOG WEL, het leek haar wel een geschikt moment om in het ziekenhuis te vertellen dat ze uit elkaar ging met haar partner.   Mijn vriend is daar kapot van.
Ja ze stond op dat moment even niet in het middelpunt van de belangstelling.............dus............ daar heeft ze dan wel weer even voor gezorgt!

Mijn kleine is nu drie maanden en ze heeft hem in totaal , mag niet liegen, 4keer gezien.   Ik kom daar ook niet langs, ze vraagt me ook niet waarom, maar wel krijg ik van andere te horen dat ik nooit niet langs kom en dat ze o zo zielig is.

Ze heeft een kompleet schoolbord voor haar kop

he das lekker, ik   kan ueren door gaan. maarja daar hebben jullie toch niets aan.

Maar hebben jullie dat ook dat de relatie met schoonmoeders verranderd is sinds je zwanger bent?

Groetjes

Hoi,

De relatie met mij schoonmoeder is nu zo een 3 jaar verdomd belabbert. We hebben namelijk een behoorlijke ruzie gehad. Ze kon het niet verkroppen dat toen we met zijn allen naar de dierentuin gingen dat wij (ik en mijn mannetje) af en toe wat verder voor uit liepen. twee dagen later belde ze op dat ze wilde praten..... Ze begon tegen mijn mannetje: dat jij niet ontzettend boos op haar bent geweest naar aanleiding van haar gedrag die dag.... GRRRRRRRRRRRRRRR. We zijn alletwee zo boos geworden!!!
Heb dood leuk gezegd dat ze zich met zich zelf moet bemoeien en dat ik vogels nou eenmaal niet zo leuk vind om te bekijken en ook dat ik niet was meegegaan om haar handje vast te houden....
eerder was ons contact juist heel goed. Misschien dat ze het niet kan hebben dat ik haar jongste oogappeltje heb "ingepikt"

Groetjes,

Frieda

bij ons heeft bijna niemand de kinderen op arm gehad, tenzij ik aangaf dat ik vond dat het kon. mjn familie maakt daar geen punt van, mijn schoonfamilie zegt er geen punt van te maken, maar ik weet wel beter. ik heb het geluk, dat mijn schoonmoeder mij nauwleijks tegen spreekt, en ook echt niet doet wat ik niet wil (ik ben nogal recht voor de raap, en ik laat duidelijk merken als ik iets niet prettig vind, dar kan zij weer niet goed mee omgaan). heeft ze de jongste al wel op de arm, dabn zit ik mij alweer op te vreten, misschien ook niet altijd even eerlijk, want ze is gewoon wel erg lief voor de kinderen. wat ik wel erg irritant vind, is dat als het jochie begint te huilen, ze het kind niet teruggeven....en die van ons huilt bijna nooit, dus huilt hij, dan troost ik hem zelf, ik ben toch immers zijn mama.... dan stap ik er dus op af, en pak het kind weer terug.
ik weet wel, dat mijn beoordelingsvermogen ook niet altijd goed is, ik wil soms de goede dingen ook niet zien van mijn schoonmoeder, en dat is natuurlijk ook niet altijd helemaal eerlijk....

Hoi Janet,

Ja, ik weet wat je bedoelt. Op een gegeven moment zijn er zoveel dingen gebeurt dat je er al van uit gaat dat ze het niet goed doet. Mijn schoonmoeder is voornamelijk erg onzeker en wil graag voor iedereen zorgen. Maar bemoederen en je met dingen bemoeien schieten bij mij in het verkeerde keelgat. Ik ben heel zelfstandig opgevoed en ben daar trots op.

Ze neemt bijvoorbeeld van alles en nog wat ongevraagd mee. Zonnebloemolie, want daar worden de gebakken aardappeltjes zo bruin van. Rietsuiker, want dat is veel gezonder dan kristalsuiker en ga zo maar door. Het is lief bedoelt, maar ik word er wel eens gek van! Ik voel me er regelmatig door gepasseerd. Alsof ik zelf niet kan koken of zo. Mijn man is heel lang vrijgezel geweest en ze kan er gewoon niet aan wennen dat hij nu een vrouw heeft die voor hem zorgt.

En ze moet en zal altijd gelijk hebben. Ze accepteert het niet als je een andere mening hebt. Daar wordt iedereen gek van, mijn man gelukkig ook hoor. Dan wordt ze boos en gaat ze overdrijven van ''Ik zeg wel niks meer" of "Ik kom wel nooit meer langs". Erg vermoeiend...

Groetjes, Marisa

Hallo, hallo,

En ik dacht dat het nog aan mijn zwangerschapshormomen lag.... Maar wat heerlijk te lezen dat ik hier niet alleen last van heb.
Mijn schoonmoeder is ook zo... Mijn schoonvader daar in tegen heeft het allemaal wat beter in de gaten. Hij is ook een  ontzettend leuke opa, helaas dat mijn schoonmoeder ook altijd mee komt. Zij wonen anderhalf uur rijden van ons vandaan.
Ze bemoeit zich overal mee. Loopt de hele tijd te roepen: Pas op, kijk uit voor het hoofdje. Heb je haar goed vast. Ja, ja, ook tegen mijn mannetje en mij. Tja, ze denkt waarschijnlijk dat we het ook niet goed doen als ze er niet bij is...
Wordt er stapelgek van!
En hoe staan jullie mannetjes in dit verhaal. Want het is dan toch hun moeder (en vader). Wij hebben al de grootste ruzies gehad als mijn schoonouders weer eens kwamen.
Ik ben ook erg recht voor de raap, maar dan komt het nog steeds niet bij mijn schoonmoeder aan.

Ach, tja, ik denk dat we er allemaal wel een boek over schrijven kunnen .
Iedereen succes met die schoonouders... En denk eraan. Dit is ons gezinnetje en daar zijn de regels zoals wij die opstellen!

Liefs, Juffy

Terug
Bovenaan