Opmerkingen....

O jee, het is weer een megalang verhaal geworden zie ik... Als iemand daar een opmerking over maakt, heeft-ie gewoon gelijk! Ik ben  'nogal' lang van stof...  

Heerlijk he, iedereen kan zich heerlijk "bemoeien" met je kindje.
Een veel gehoorde opmerking naar onze jongen: goh wat ziet hij er gezond uit, geef je hem niet te veel? Nou ja!!!!! Hij zit precies tussen  de middelste en bovenste groeilijn met zijn gewicht en is zelfs lang (op de bovenste). Nou vraag ik je, moet je lekker tegen die mensen zelf zeggen dat ze minder moeten eten....
En dan natuurlijk het feit dat ik niet werk, jonge wat een opmerkingen ik daar niet over krijg. Zelf van heel goede vrienden (nu ga ik me ook wel afvragen hoe goed die vrienden zijn) krijg ik te horen, wat doe je nou de hele dag! Alsof ik de hele dag op mijn kont zit.
Of wat zonde van je studie!! Nu zit je maar de hele dag thuis, wanneer ga je weer werken anders ga je zo achter lopen.
Heerlijk allemaal.....

Ook hier vervelende en irriterende opmerkingen van mensen die nergens mee te maken hebben:

Ik heb slechts 1 week borstvoeding kunnen geven en toen ik lekker Isabelle buiten een keer de fles gaf was er visite bij de buurvrouw, ik hoorde een dame dus gewoon keihard zeggen: "nou, d'r tieten zijn groot genoeg, die wil zeker niet dat ze straks gaan hangen!"

Waarop ik naar binnen ben gegaan en heb staan huilen want ik wilde dolgraag borstvoeding geven maar het lukte gewoon niet en dat heeft niets met grote van je borsten te maken, maar ja....

En inderdaad ook opmerkingen over jongen/meisje, Isabelle heeft een bruinige jas met een sportauto erop (mijn vriend en ik zijn beiden formule 1 gek) en dan denken mensen automatisch dat ze een jongetje is (terwijl ze een jurkje aan heeft)

Nou ja, we moeten het maar accepteren en we weten gelukkig zelf wat voor geslacht ons kind is

Liefs Monica

Tja mijn meisje wordt ook vaak voor een jongetje aangezien, als ze niet in het zuurstokroze zijn van top tot teen is het blijkbaar een jongetje, maar ook bij de oudste had ik dat vaak. Ik heb wel eens gehoord van iemand bij het babyzwemmen dat haar meisje naakt in de kleedkamer stond en nog iemand het over dat leuke jongetje had. Mensen denken blijkbaar niet echt na.

De leukste opmerking vond ik wel bij mijn oudste dat toen mijn man, die toen net als ik drie dagen werkte heel modern,  boodschappen deed met onze 4 maanden oude dochter er iemand de kinderwagen in dook en zei: "Ah, is jouw mama ziek". Waarop mijn man totaal verbaasd antwoordde: "Nee, gewoon aan het werk".
Dus of je nou thuisblijft bij je kinderen of werkt, het is nooooooooooooit goed.

Zo krijg ik dus de opmerking dat het juist goed is dat ik niet werk! Huh?

En over borstvoeding... Zowel bij mijn schoonzus en mij is het niet gelukt met de nodige tranen. Zegt de oom van onze mannen doodleuk (hij heeft veel te maken met voedingen ook voor fles) dat borstvoeding gewoon moet want dat is het beste. PARDON??

Of opmerkingen dat als je beter begeleidt was met borstvoeding  en er meer moeite voor had gedaan dan had het ook wel gelukt op een gegeven moment.
Zo rot, want inderdaad in het ziekenhuis, die 3 dagen  was de begeleiding gewoon klote, maar ik heb daarna superbegeleiding gehad van mijn kraamhulp.
Maar goed, ze wordt met de fles ook groot en hoe!

Liefs Reneke

Hey,

Hier ook wel de bekende opmerkingen over een jongen of een meisje..
Deze zomer een keer gewandeld, kwam ik een bekende van mijn moeder tegen. Wat is het nou, een jongen of een meisje? Ehmm.. misschien tijd voor een nieuwe bril? (heb ik niet gezegd hoor.. ) Maar een baby met een rokje aan, legging met strikjes en een roze jas, lijkt me toch echt een meisje.

Ik heb ouderschapsverlof opgenomen na de bevallig en ben dus driekwartjaar lekker thuis gebleven.  Toen ik net weer aan het werk was kreeg ik de opmerking.. Goh, ben je nu al weer aan het werk, wat denk je het wordt tijd?
Ik weet wie het zegt, had al een antipathie tegen haar, maar nu helemaal.

In ieder geval, het is nooit goed!!!
Maar wij weten wel beter, ha ha ha..

Heb overigens ook wel leuke belangstellende reacties gehad hoor. Dat is dan ook wel weer fijn!

Liefs,
Karlien

ik  herken jullie ervarringen gek genoeg helemaal niet.
ik moest na de geboorte van rosco al heel snel weer aan het werk.
ik heb een eigen bedrijf en zat midden in een hele grote opdracht
toen ik zwanger werd. Hoewel ik er zelf veel moeite mee had werd ik
erg gesteund door mijn   omgeving. Ook bij borstvoeding wat ik 5 maanden
heb gedaan nooit een onvertogen woord alleen lag het voor mezelf wederom wel gevoelig.
Ik denk dat we de dingen ons ook heel erg aantrekken allemaal.
Ik denk dat ik gewoon geen oren heb naar negatieve dingen.
maar geniet wel heel erg van opmerkingen over zijn mooie grote blauwe ogen
(hahahah oja joh was me nog niet opgevallen denk ik dan) maar ondertussen glim ik van trots

Terug
Bovenaan