oppassen schoonmoeder

Mijn ouders en schoonmoeder hebben tijdens mijn zwangerschap aangeboden om allebei een dag op te passen, dat vonden we geweldig! We hebben er wel bij afgesproken dat als ze het om wat voor reden dan ook niet meer willen, ze dit aangeven, en we dan meteen een andere oplossing gaan zoeken. Het moet leuk blijven tenslotte, en geen verplichting worden. We zijn nu een jaar verder en we horen elke keer bij het ophalen dat ze zo hebben genoten, perfect dus!
Mijn schoonmoeder kan wat onbetrouwbaar zijn met afspraken, dus we hebben van te voren tegen haar gezegd dat als we afspraken dat ze elke week zou oppassen, ze dus niet af kon bellen met onzinnige smoesjes, dat snapte ze volkomen en het gebeurt in de praktijk ook niet. We wisten wel dat ze voor de kleine heel leuk zou zijn, daarin is ze niet onbetrouwbaar, anders hadden we onze dochter natuurlijk nooit daarheen gebracht.

Mijn ouders hebben al gezegd dat als we eventueel een tweede krijgen, dat we die ook mogen brengen (als het maar op dezelfde dag is). Hopelijk zegt mijn schoonmoeder dat ook als het zo ver is, want ik vind het ideaal!

Onze dochter hoeft maar 1 dag in de week naar de creche op deze manier.

De opmerking van Wendolien over haar schoonouders die niet op willen passen vind ik een beetje vreemd. Ze zijn niet verplicht om op te passen, maar verlenen je een gunst als ze willen.

groetjes, Ellen

Hoi,

Ik vind het raar dat sommige beledigd zijn als hun (schoon)ouders niet voor vast willen oppassen. Ookal hebben ze niets te doen.....
Mijn schoonouders hebben 4 kinderen en krijgen nu hun eerste kleinkind. Mijn schoonmoeder is huisvrouw, dus zou ze kunnen oppassen. Mijn schoonmoeder wil dit niet. Ze vindt dat haar taak erop zit. Over een tijdje gaat mijn schoonvader met de vut en ze willen dan gaan reizen. Ze hebben jaren rekening gehouden  met hun eigen kinderen en nu zijn ze zelf aan de beurt. Als er nood is of we willen in het weekend een keertje weg dan kunnen we altijd op hun rekenen.  Gewoon het feit dat we hulp krijgen als we het nodig hebben, geeft mij een prettig gevoel

quote: sonja1981 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2007 12:11:31'));

Hoi,

Ik vind het raar dat sommige beledigd zijn als hun (schoon)ouders niet voor vast willen oppassen. Ookal hebben ze niets te doen.....
Mijn schoonouders hebben 4 kinderen en krijgen nu hun eerste kleinkind. Mijn schoonmoeder is huisvrouw, dus zou ze kunnen oppassen. Mijn schoonmoeder wil dit niet. Ze vindt dat haar taak erop zit. Over een tijdje gaat mijn schoonvader met de vut en ze willen dan gaan reizen. Ze hebben jaren rekening gehouden  met hun eigen kinderen en nu zijn ze zelf aan de beurt. Als er nood is of we willen in het weekend een keertje weg dan kunnen we altijd op hun rekenen.  Gewoon het feit dat we hulp krijgen als we het nodig hebben, geeft mij een prettig gevoel.

Ik neem aan dat je mij bedoelt met beledigt zijn omdat ze geen vastigheid wou wat oppassen betreft.
Ik en mijn schoonmoeder(en vader)dat klikt niet echt.Soms zijn ze heel leuk, maar vaak alleen als ze iets nodig zijn ofzo.Wat ik bedoel met dat ze voor mij helemaal niet op hoeft te passen is dat mijn schoonzusje net is bevallen van de eerste en mijn schoonmoeder doodleuk op visite is en tegen haar zegt waar ik bij zit goh als je wel weer wil gaan werken kan ik altijd oppassen.En dan gaan bij mij alle haren overeind staan omdat ze tegen mij zeiden zonder dat ik het heb gevraagd ik wil niet oppassen.Er word daar heel erg onderscheid gemaakt tussen kinderen en vooral schoondochters en dat ontkennen ze ook niet dat schijnt daar normaal te zijn.We zijn met zijn 3en (schoondochters) en ik sta duidelijk onderaan en ben ook altijd de laatste die wat krijgt.Mijn schoonzus(waar ik overigens een super goede band mee heb)was 2 maand langer dan mij zwanger.Zij werd na iedere zw controle gebeld van goh hoe was het?Ikke nog niet 1 keer ze hebben me beide zelfs niet gefeliciteerd.Ik krijg het idee dat ik nogal lastig ben.3 miskramen gehad,allerlei onderzoeken maar mij hoor je niet klagen.Ik heb gelukkig mijn eigen ouders waar ik heel veel aan heb maar wat mij betreft verhuizen mijn schoonouders naar verweggistan.Ik weiger ook om gezellig een kop koffie daar te drinken buiten verjaardagen om.Echt waar mijn zoontje breng ik daar nooit meer heen en wat een ander daar van  vind heb ik hele dikke schijt aan.Het is mijn leven en als ik me er niet prettig bij voel doe ik het niet.Ik heb vanaf mijn jeugd over mij heen laten lopen,ben vaak vernederd en gepest en ben het spuugzat.Ik doe het op mijn manier en anders niet en zolang ik en mijn vriend het met elkaar eens zijn zoekt iedereen het maar uit!!!!

quote: ellen29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-07-2007 11:42:49'));

Mijn ouders en schoonmoeder hebben tijdens mijn zwangerschap aangeboden om allebei een dag op te passen, dat vonden we geweldig! We hebben er wel bij afgesproken dat als ze het om wat voor reden dan ook niet meer willen, ze dit aangeven, en we dan meteen een andere oplossing gaan zoeken. Het moet leuk blijven tenslotte, en geen verplichting worden. We zijn nu een jaar verder en we horen elke keer bij het ophalen dat ze zo hebben genoten, perfect dus!
Mijn schoonmoeder kan wat onbetrouwbaar zijn met afspraken, dus we hebben van te voren tegen haar gezegd dat als we afspraken dat ze elke week zou oppassen, ze dus niet af kon bellen met onzinnige smoesjes, dat snapte ze volkomen en het gebeurt in de praktijk ook niet. We wisten wel dat ze voor de kleine heel leuk zou zijn, daarin is ze niet onbetrouwbaar, anders hadden we onze dochter natuurlijk nooit daarheen gebracht.

Mijn ouders hebben al gezegd dat als we eventueel een tweede krijgen, dat we die ook mogen brengen (als het maar op dezelfde dag is). Hopelijk zegt mijn schoonmoeder dat ook als het zo ver is, want ik vind het ideaal!

Onze dochter hoeft maar 1 dag in de week naar de creche op deze manier.

De opmerking van Wendolien over haar schoonouders die niet op willen passen vind ik een beetje vreemd. Ze zijn niet verplicht om op te passen, maar verlenen je een gunst als ze willen.

groetjes, Ellen

hoi

het gaat er niet om dat ik mijn schoonouders verplicht,maar ze zijn zo rot en ik dacht dat ze het leuk zouden vinden om om te passen omdat ze haar niet zo vaak zien.het ging om haar reactie,wat kan mij het verder boeien wat zij willen maar ik ben er klaar mee.het zijn gewoon rare mensen en ik wilde dat gewoon effe kwijt mag toch? gr wendy

Hoi hoi

Heb hetzelfde probleem...
Laat die van mij ook liever niet oppassen,
komt denk ik, omdat je weet hoe je eigen moeder denkt over opvoeden...
Erg lastig, ik heb daarom mijn verstand op nul gezet en dacht bij mezelf; zie wel hoe het gaat.
Wat doet nou het geval, na de geboorte van ons, nu 6 maanden, zoontje, hoorde ik heel weinig van mijn schoonmoeder.. Ze belt nooit! Komt nooit aan gefietst! (Woont op 2 min afstand..) Ik vond dit erg ongeinterreseerd, dus dat maakte mijn keuze heel makkelijk! Nu gaat ons zoontje 9 van de 10 keer naar mijn moeder. En ik hoor mijn schoonmoeder niet klagen. Raar vind ik, leuk toch een kleinkind? Dat is dan weer het nadeel.
Maar wat oppas betreft, erg makkelijke keus.
Nog een nadeel, mijn moeder woont 20km verderop en mijn schoonmoeder 2 min fietsen... Hihi

Groetjes!

Terug
Bovenaan