Oproep griepprik H1N1 virus

Hi,

Ik hoop wel dat iedereen die een bepaalde keuze heeft, zich daar ook achter kan scharen. Ik laat me bijv. niet enten (dit ook in overleg met de huisarts) en stel dat ik toch ziek word en opgenomen moet worden en wellicht dat mijn kindje vroeg gehaald moet worden (whatever), dan wil ik me daar niet schuldig over gaan voelen. Want je zult zien dat je dan de reacties krijgt: Had je niet beter... En omgekeerd geldt dat ook: stel dat je kindje er toch iets aan over houdt, dan moet je je niet schuldig gaan voelen. Jij neemt op een bepaald moment een beslissing waar je volledig achter staat. En de meningen zijn zo verdeeld over dit onderwerp.

Dat was wat ik toch nog even mee wilde geven. neem een beslissing en laat je achteraf (als het toch anders blijkt te zijn) niet naar beneden halen door mensen met een andere mening. Wees sterk!

Gr. Tamara.

Heb al vaak mijn mening hierover gegeven, heb geen zin om het hele verhaal nogmaals op te schrijven, maar ik ga geen griepprik halen.
Heb volgens mij voldoende weerstand en ben dit jaar daardoor nog niet verkouden of ziek geweest.

ik heb ook gister de oproep gekregen,en twijfel behoorlijk.eerst dacht ik ach het is maar een griep zoals de gewone griep maar nu zit iedereen om me heen me behoorlijk de angst op het lijf te jagen erover! ik ga het morgen met mijn gynecoloog overleggen,en wat hij zegt zal ik gewoon doen! of het dan wel of niet is..hij zal er wel meer vanaf weten neem ik aan!

honderden zwangere vrouwen overleden in Amerika,
volgens mij zijn dat er maar 28 hoor!
Dus als alles zo overdreven wordt, hoe moet je dan een goede mening vormen?

ik heb eens wat cijfers gegoogled. ik kon veel vinden, en hetgeen mij het meest verbaasd is dat er gemiddeld aan een "gewone" griep jaarlijks wereldwijd zo'n 250.000 tot 500.000 mensen overlijden en dat de mexicaanse griep 'slechts' 2.500 slachtoffers heeft geeist dit jaar.
waar hebben we het over?!
de kans dat je de mexicaanse griep krijgt is net zo groot als die van een gewone griep en de gevolgen zijn volgens mij niet ernstiger.
ik ben veel angstiger voor de gevolgen van die vaccinatie. zeker voor mijn ongeboren kindje.
ik denk niet dat ik de vaccinatie ga halen voor de mexicaanse griep. ik ben nu pas 11 weken, dus ik hoef ook nog niet... als ik griepverschijnselen krijg, ga ik wel zo snel mogelijk naar mijn huisarts. lijkt me in ieder geval verstandig, of het nou de mexicaanse is of de oerhollandse! ;-)

Ook ik heb de oproep gehad en heb nu besloten om mezelf niet te laten vacineren. Dit heb ik overigens wel eerst besproken met zowel de verloskundige als mijn huisarts. Beide zeggen dat het een mediahype geworden is en dat Klink alleen maar van zijn spullen afwil die hij veel te overhaast en in veel te grote hoeveelheden heeft ingekocht.
Verder is mijn grootste bezwaar dat dit middel nooit goed getest is en je dus niet weet wat het met je baby doet. Dit wordt ook bevestigd door de huissarts. Wanneer je naast je zwangerschap gewoon goed gezond bent en een beetje uit de buurt blijft van mensen die ziek zijn hoef je je geen zorgen te maken. Mocht je onverhoopt toch ziek worden is het heel belangrijk dat je geen longontsteking krijgt want dat is grootste boosdoener van de sterfgevallen bij de mexicaanse griep.
Een ander punt wat de huisarts aankaarte is dat er jaarlijks meer dan 1000 mensen sterven aan de "gewone" griep en hiervoor wordt je niet standaard geëent als je zwanger bent. Ook de meeste artsen laten zich niet enten. Dus laat je niet bang maken door de praatjes van onze minister en volg je hart en bespreek het desnoods met je arts of verloskundige.

nou ik ben net bij de gynecoloog geweest en die zei dat het absoluut aan te raden is om je te laten inenten in het 2de en 3de trimester van je zwangerschap omdat als je de griep krijgt een hele grote kans is op longontsteking en doordat je een dikke buik hebt en alles wat knel zit je al niet goed kunt ademen en dan al helemaal niet met alle gevolge van dien..ook de koorts is gevaarlijk in deze trimesters,dus ik ga het wel doen!

Hallo allemaal

Ik denk dat er veel zwangere vrouwen zijn die hier mee zitten. Ik twijfel zelf heel erg wat ik moet doen. Heb vorige week een intervieuw op de bbc gezien en in engeland gaan ze alle zwangere vrouwen inenten ook de vrouwen die net zwanger zijn en daar zeiden ze dat het veilig is. Maar ook dat de gevolgen van het krijgen van de griep gevaarlijker zijn dan het inenten. Maar dan denk ik ook hoe kunnen ze dat nou weten de mexicaanse griep speelt nog geen 9 maanden. Vind het ontzettend moeilijk. Ik heb zelf nog geen oproep gekregen maar die zal deze week dan wel komen. Moet 12 november weer naar de gyneacoloog en dan ga ik wel overleggen wat ze ervan zeggen. Want ik weet echt nog niet wat ik ga doen. Succes allemaal met het maken van deze moeilijke keuze

Terug
Bovenaan