Oproep griepprik H1N1 virus

Zwangeren zijn kwetsbaarder voor complicaties door de Nieuwe Influenza A. Zo staat bijvoorbeeld het middenrif in de laatste fase van de zwangerschap hoog, zodat de longen minder ruimte krijgen. Daardoor kan de ademhaling belemmerd worden.
De risico’s op dergelijke complicaties als gevolg van de Nieuwe Influenza A zijn groter dan de risico’s van de eventuele bijwerkingen van het vaccin.

dit bedoelde mijn gynecoloog dus..

Bedankt voor de vele reacties!

Het blijft toch moeilijk...maar goed ik heb nog een week voordat ik de prik moet halen...ik ga nog maar eens goed nadenken!

Groetjes en succes met de verdere zwangerschap

een week voor ik zwanger werd heb ik al de griep gehad. en aangezien ik altijd bij elke epidemie van de griep wel geveld wordt ga ik er van uit dat als ik de mexicaanse nog niet gehad hebt dat ik dat nog wel zal krijgen.
ik ga niet enten, kan nu ook nog niet omdat ik nog geen 13 weken zwanger ben.
maar mijn ervaring is bij elke prik dat ik daarna een week met koorts en andere klachten geveld in bed ligt, en dat 2x over (griepprik is 2 spuitjes) om te voorkomen dat ik 1x de mexicaanse griep krijg?

in mijn geval is de spuit erger dan de kwaal. ik kies ervoor om mij niet in te enten.
maar zoals ik al zei ben ik heel griepgevoelig en reageer ik te sterk op entingen.

Hoi allemaal,

Ik ben nu 17 weken zwanger van de vierde. Ik neem geen griepprik. ook geen gewone! Vanwege mijn astma zou ik hier wel voor in aanmerking komen.
Ik heb er niet een specifieke reden voor, maar het voelt gewoon niet goed om te doen, dus doe ik het niet!
Volg je gevoel, en laat je adviseren door huisarts en VK.

Hoi allemaal,

Ik heb een aantal weken geleden zo'n zelfde vraag gesteld toen ik de informatie van mijn verloskundige kreeg. Ik heb uiteindelijk besloten om het niet te doen.

Ik heb met een aantal mensen overlegd, waaronder mijn ouders en die zeiden meteen "Je moet het niet aan ons vragen, want wij hebben heel bewust de hele DES affaire meegemaakt." Vervolgens heb ik nog even aan een bevriende huisarts gevraagd wat zij ervan vond en zij gaf aan dat er gewoon nog heel weinig over bekend is wat het effect is op je ongeboren kindje.

Daarom doe ik het dus niet, maar je moet je eigen gevoel volgen. Ik heb heel lang getwijfeld, want er zijn absoluut redenen waarom ik in 1e instantie wel wilde inenten: zo heb ik al 3 kindjes rondlopen die van alles van de creche en school mee naar huis nemen en heb ik een half jaar geleden de ziekte van Pfeiffer gehad, waardoor mijn immuunsysteem nog steeds niet 100% is.

Succes met je beslissing,

Sandra

Terug
Bovenaan