Opvolgmelk of gewone (vol of halfvolle) melk als ze 1 jaar zijn?

Goedemiddag,

Lisa is 1 jaar geworden en ik geef (nog steeds) Nutrilon 3 aan mijn dochter. Het consultatiebureau zegt dat ze nu gewoon halfvolle melk mag hebben...

Een vriendin van mij geeft haar kinderen vanaf 1 jaar volle melk en ook volle yoghurt als tussendoor.. Haar reden is  om kindertjes beter geen 'light' producten te geven...

Wat geven jullie? Ik ben een beetje beinvloedbaar en luister naar de reclames van Nutrilon dat hun opvolgmelk precies is afgestemd op de melkbehoefte van dreumes.
maar hoor graag jullie ervaringen/meningen

groetjes

Jess
 
heyhey


 
nathalia is volgende week een jaar.

ze krijgt nu halfvolle melk gewone yoghurt. of vla of wat dan ook.

geef nu sinds vorige week ook goedkope danoontjes (gewoon eigen merk van ah) niet meer die danoontje start.

ik geef geen light producten.


 
liefs, do
 
Mijn dochter wordt over 3 weken 1 jaar. En ga haar dan ook gewone melk geven.

Heb het bij onze zoon ook gedaan vanaf 1 jaar. Het cb zegt ook dat het kan. En als er verder geen allergiën enz. in de fam. zitten zou ik ook gewoon overgaan op melk.

Ik geef Feline ook al een tijdje optimel te drinken, en ze krijgt yoghurt enz. dus melkprodukten krijgt ze toch al binnen.

Vergeet alleen niet de vit. D druppels, die je dan moet geven. die zitten nl bij de nutrilon poeder er gewoon in, maar bij gewone melk niet.

Succes met je keuze.

Groetjes,

Suus
 
Stefan Kleintjes (kinderdietist) adviseerd volle melk(producten) vanaf een jaar, omdat daar vetten inzitten die voor volwassenen niet zo goed zijn, maar voor kinderen juist heel goed en erg nodig.

Persoonlijk zou ik ook voorzichtig zijn met lightproducten, die zijn ook voor volwassenen niet zo heel erg gezond, er zit vaak aspartaan in en daarvan is het advies om niet te veel te nemen. (er zijn ook mensen die afraden om het in het geheel te nemen.)

 
Ik geef Zifjon half volle melk en 1x per dag 10 druppels vit D. CB vertelden mij dat die reclame over opvolgmelk na 1 jaar onzin is en gewoon comercie en macht omdat zij alle bladen sponseren. Ik en vele andere kinderen voor onze kinideren zijn groot geworden door gewone melk vana 1 jaar te drinken maar wel met extra vit. D.

Ik zal het gewoon proberen als ik jou was scheel een hoop geld. ik ben nu voor  ongeveer 6 liter melk € 3 kwijt ipv € 10 in de week. Je kan ook eers de helft gewone melk en de andere helft opvolg melk proberen om te wennen.

liefs en succes met je ebslissing van Mariska mama van Zifjon 1 jaar.
 
Hoi,

Ons zoontje is zondag 1 jaar geworden en sindsdien, krijgt hij halfvolle melk. Dit gaat goed, 's morgens met 5 druppels vitamine D van davitamon. Gister op het cb vonden ze dit prima, ze gaven me gelijk.

Groetjes Lientje
 
Hoi,

Yordi was 11,5 maand oud en toen ben ik 1 voeding al gaan vervangen met halfvolle melk. Dit gedaan totdat de peodermelk op was en ben toen meteen overgegaan op halfvolle melk. Dit was 1 week voordat hij 1 jaar werd.
Ook krijgt yordi elke dag 5 vitamine d druppels.
Het scheelt indd een hoop centjes. En de poedermelk is alleen geldklopperij.

Liefs marielle
 
HI,

Ik durf nog niet over te stappen. Ruben heeft altijd al gevoelige darmpjes gehad waar hij elke dag een homeopatisch poedertje voor krijgt. Omdat hij nu ook zo slecht slaap wacht ik nog even.
Maar zodra alles weer rustig is ga ik ook over op halfvolle melk hoor!

Groetjes,
Annelieke
 
Terug
Bovenaan