Opvolgmelk of gewone (vol of halfvolle) melk als ze 1 jaar zijn?

Hee,

Ik ben vandaag overgestapt op peutermelk, maar Noa krijgt wel gewoon yoghurt en normale danoontjes.
Bij het cb vertelde ze mij juist dat je beter tot ze anderhalf is peutermelk kan geven want daar zit alles in wat goed voor ze is dus.

Groetjes Chantal mama van Noa morgen 1 jaar!!!
 
Vandaag ben ik nog bij het CB geweest..
Vanaf +/- 1 jaar kon ik overstappen op gewone melk, zeiden ze daar.
Wel halfvolle en geen volle was het advies.
Ik denk dat ik wel eerst met 1 voeding begin te vervangen, en niet meteen alle voedingen op een dag (ook omdat onze meid in het begin veel last had van haar darmpjes), maar het idee is dus wel om over te gaan op de gewone melk.

Groetjes, bianca
 
hoihoi

karlijn krijgt al vanaf 6 mnd gewone danoontjes/pudding enz
ook krijgt ze regelmatig gewone melk
de ene x poedermelk de andere x gewone halfvolle melk
gaat prima en heb er nooit reacties op gehad van het cb
ze   word woensdag 11 mnd
verder eet ze alles met de pot mee incl friet met een fricandel
 
Dag mama's,

Bedankt voor jullie reacties... ik gebruik nu nutrilon 3 ook een beetje uit gemakzucht/routine.. ...
Is interessant om te lezen dat volle melk beter is voor de kleintjes dan halfvolle melk...

groetjes

Jess
 
Hoi hoi,

Ik ben donderdag bij het cb geweest en heb natuurlijk de vraag gesteld wat mag ze voor melk als ze dadelijk 1 jaar is.
Je kunt gewoon halfvolle melk geven en geen volle melk.Wel met vitaminen D
je kunt er ook voor kiezen om peutermelk te geven. Wij gebruiken nu nutrilon omneo en die kun je tot 18 maanden gebruiken.

Dit is het advies wat ik heb gekregen en ik kan eigenlijk zelf kiezen wat we willen. Wij willen toch proberen of ze gewone halfvolle melk lust. Ik ben namelijk geen melkdrinker, moet er gewoon van spugen, en wil het haar toch eigenlijk wel leren drinken. We proberen het gewoon en wil ze het niet dan krijgt ze gewoon de poedermelk tot 1.5 en kijken we dan wel weer verder.

De cb's geven dus niet allemaal een eenduidig advies. Blijf ik raar vinden maar goed.

Groetjes anne
 
Goedemorgen mama's,

Gisteren heb ik het cb gebeld en gevraagd of ik 3 flessen mag blijven aanbieden ipv 2 flessen ookal is Lisa nu 1 jaar.. Dit omdat Lisa naast haar melk niet echt veel wil drinken.. Heb alles geprobeerd... water... limonade... thee... etc..

Het advies van het cb is geen 3 flessen aanbieden... kinderen moeten wennen dat ze naast hun melk ook andere dranken moet nemen...
Streng he....

Wou het even kwijt...

groetjes

Jess
 
Misschien een rare vraag, maar hoe doen jullie dat dan ´s ochtends? Onze dochter lust geen pap, dus ze begint de dag met een fles opvolgmelk 3 van Kruidvat. Als ik haar daar gewone melk in doe, dan heeft ze toch lang niet genoeg voedingwaarden?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen. Voor de volledigheid; ze krijgt met de lunch brood en bij het diner, afhankelijk van wat de pot schaft, warm eten met ons of een potje. Voor het slapengaan krijgt ze nog een kleine fles, deze zijn we nu aan het afbouwen.
 
Mijn dochter is sinds een paar dagen aan de "gewone" halfvolle melk, ipv opvolgmelk. Zij eet gelukkig 's ochtends wel pap, dus dat scheelt. Ik snap dat het cb vindt dat kinderen ook andere dingen dan melk moeten drinken en dat de flessen langzaam afgebouwd moeten worden. Mijn dochter krijgt nog drie flessen per dag, waarvan ik van die in de ochtend pap maak. Dan krijgt ze  's middags nog een flesje van 150 cc en s 'avonds voor het slapen gaan nog 180cc van die nachtmelk.
Nu heb ik een vraag: als ik de middagfles laat vallen, kan dat zomaar? Ik probeer sinds gisteren tussen de middag nu twee boterhammen te geven, zodat ze minder trek heeft in melk. Gelukkig drinkt ze verder goed, dus qua vocht hoef ik het helemaal niet te doen, wat een luxe he?!
Maar de avondfles, die heeft ze echt nog nodig. Is ook haar rustmoment. Ik snap dat in de ideale situatie die fles eerder zou moeten verdwijnen dan de middagfles, maar in onze situatie is ie gewoon nog onmisbaar. Daar maak ik me ook geen zorgen om, het cb is er niet 's nachts om haar elke keer te troosten, niet waar?
Maar goed, overdag die melkfles laten vallen, zal ik dat maar gewoon proberen?
Wat is jullie ervaring?
Groetjes,
Dory
 
Terug
Bovenaan