Mijn dochter is sinds een paar dagen aan de "gewone" halfvolle melk, ipv opvolgmelk. Zij eet gelukkig 's ochtends wel pap, dus dat scheelt. Ik snap dat het cb vindt dat kinderen ook andere dingen dan melk moeten drinken en dat de flessen langzaam afgebouwd moeten worden. Mijn dochter krijgt nog drie flessen per dag, waarvan ik van die in de ochtend pap maak. Dan krijgt ze 's middags nog een flesje van 150 cc en s 'avonds voor het slapen gaan nog 180cc van die nachtmelk.
Nu heb ik een vraag: als ik de middagfles laat vallen, kan dat zomaar? Ik probeer sinds gisteren tussen de middag nu twee boterhammen te geven, zodat ze minder trek heeft in melk. Gelukkig drinkt ze verder goed, dus qua vocht hoef ik het helemaal niet te doen, wat een luxe he?!
Maar de avondfles, die heeft ze echt nog nodig. Is ook haar rustmoment. Ik snap dat in de ideale situatie die fles eerder zou moeten verdwijnen dan de middagfles, maar in onze situatie is ie gewoon nog onmisbaar. Daar maak ik me ook geen zorgen om, het cb is er niet 's nachts om haar elke keer te troosten, niet waar?
Maar goed, overdag die melkfles laten vallen, zal ik dat maar gewoon proberen?
Wat is jullie ervaring?
Groetjes,
Dory