opzien tegen kraambezoek

denk dat jullie gelijk hebben. Toevallig heb ik het er al eens met mn zus over gehad. Die heeft 2 kinderen. Zij zei ook dat ik echt mn gevoel moet volgen en duidelijk moet zijn in wat ik wel en niet wil. Dat ook echt niet iedereen ons kindje vast hoeft te houden als we dat niet willen. Hoop echt dat ik het kan. Lijkt me echt ontzettend moeilijk om te zeggen. Denk ook niet dat ik het bij iedereen heb hoor maar een paar mensen heb ik wel moeite mee (met vasthouden enzo) Denk dat ik het er nog maar eens goed met mn vriend over moet hebben. Vind het wel belangrijk dat we op één lijn zitten wat dat betreft.

En onze telefoon kan je ook uit zetten, de stekker eruit trekken werkt ook heel goed hoor. Dat hebben wij echt gedaan en dan waren er mensen die zeiden dat ze ons de hele avond hadden geprobeerd te bellen, eh ja jullie en 30 anderen, maar wij hadden er geen zin in, waren moe en hadden een lekker rustige avond.

heb het er gister nog even met mijn vriend over gehad. Ook duidelijk gemaakt dat ik het niet prettig vind als iedereen het kindje zomaar oppakt. En dat ik echt wil dat we samen overleggen wie wanneer op bezoek komt en wat we doen na de bevalling. Wil echt niet dat ik nog in bed lig bij te komen en kennis te maken met ons kindje en dat de hele familie dan op de stoep staat.
Mn vriend vindt dat gelukkig ook. Verder was hij er wat laconiek onder. Zo van we zien wel. Daar baal ik wel een beetje van want hij kan meer van zijn familie hebben dan ik en ik wil niet dat er zomaar dingen worden afgesproken waar ik niet van weet. Maargoed ik wacht het dan ook maar af. Als ik het ergens niet mee eens ben moet ik dat maar gewoon goed duidelijk maken.

Tis ook wel extra lastig want mijn familie woont niet in de buurt (2 uur rijden) ik vind het dus lastig om hen dan alweer na een uurtje weg te sturen. Wil alleen ook niet dat we dan de eerste dagen direct al de hele dag visite hebben...of dat mijn schoonfamilie dan ook automatisch denkt dat ze de hele dag kunnen blijven plakken...pffff moeilijk hoor. Nouja we wachten het maar af.

In ieder geval fijn om te horen hoe jullie daar mee om gaan!

Hoi,

En heb je al nagedacht over een kraamfeest?
Je krijgt ineens een drukte maar bent er dan wel vanaf en ook is het grote voordeel dat niet iedereen de kleine vasthoud.
Ik heb bij de eerste gewoon kraamvisite gedaan en nu doen we een kraamfeest. Het kraamfeest is van de week dus weet nog niet precies hoe of wat maar ik merk nu al doordat we weinig visite hebben en niet iedereen de kleine vasthoud zij nu veel rustiger is.
Nog een rede voor ons om een kraamfeest te geven is vanwege onze oudste, die hoeft niet steeds geconfronteerd te worden met visite voor haar zusje. Nu wordt het een keer druk en gaat voor haar het gewone ritme weer door. Ik moet haar ook al 4x per week naar de peuterspeelzaal brengen en halen ik vind het druk zat zo. Tuurlijk hou je wat losse aanloop en mensen die een andere keer komen omdat ze niet kunnen maar tot zover (het feest zelf moet nog komen) maar vind ik het makkelijker omdat we ook de tijd hebben om als gezin aan elkaar en de nieuwe situatie te wennen.
En vergeet niet het is jouw kindje en jij bepaald wat er gebeurt. En als je het zelf moeilijk vind je oerinstinct helpt je wel.

Groetjes
Petra

HI,

Hier dus wel schoonouders die te pas en te onpas op de stoep stonden. Gek werd ik er van! Ik durfde niks te zeggen, tot ik huilend tegen mijn man zei dat ik er echt niet meer tegen kon! Toen kwamen ze alleen nog na een telefoontje, maar ook dat kwam elke dag. Op een gegeven moment pakte ik gewoon niet meer op.

Uit handen geven doen wij ook weinig, toen bij de oudste niet, nu bij de jongste niet. Ik heb zelfs een schoonzus die na twee weken al vraagt: als jullie het flesje gaan geven, mag ik het dan doen???? Pardon???? Als je dat zo leuk vind, neem dan zelf een kind!!! Ik vond die vraag behoorlijk onpasselijk, maar goed, je kunt het ze niet kwalijk nemen.

Bij de tweede hebben wij duidelijkere grenzen gesteld. Zo stonden mijn schoonouders al in het ziekenhuis toen ik nog niet op de kamer terug was (ik had een ks gehad) en heb ik nauwelijks tijd gehad om te bekomen. Nu hebben we gewoon pas na twee uur gebeld dat er een kindje was, dit op advies van de verpleging.

Stel duidelijk je grenzen!

Gr. Tamara.

Over een kraamfeest hebben we ook wel nagedacht maar op zich hebben we niet een heel grote familie en grote vriendengroep (ik heb een paar heel goede vriendinnen en mijn vriend een paar goede vrienden) dus dat valt op zich mee. De groep is eigenlijk zo klein dat ik denk dat de meeste mensen toch wel tussendoor komen zegmaar (familie) Ergens vind ik het ook wel leuk dat je dan echt even samen met dat ene familielid of die vriendin bent en niet dat alles langs je heen gaat.
Voor vrienden en vriendinnen en verder kraambezoek ben ik ook niet zo bang hoor. Ik zie gewoon, hoe oneerlijk misschien ook, het meeste op tegen mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder een beetje.
Ze gaan er volgens mij al vanuit dat we direct bellen zodra de eerste weeën zijn begonnen (heeft mijn zus destijds wel bij mn moeder gedaan) Ik wil dat dus echt niet. Want dan komen ze straks deze kant al op terwijl we er zelf nog niet aan toe zijn en daarbij wonen mijn ouders op 2 uur rijden, moet ik ze een hele dag in de zenuwen laten zitten voor niets.
Voor mijn schoonmoeder is het het eerste kleinkind dus die zal wel helemaal door het dolle heen zijn en ik heb er gewoon geen zin in dat ze dan direct aan mn bed staat. Ik vind die eerste momenten echt voor ons samen.
Mn vriend en ik hebben dus al afgesproken dat we zowiezo pas bellen als het kindje er is en ook samen overleggen wanneer we bellen. Dus of we dat gelijk doen of eerst nog even zelf bij willen komen.

Ben erg benieuwd hoe het gaat! Laat het maar een beetje over me heen komen en heb me voorgenomen dat ik echt grenzen ga stellen wanneer ik iets niet wil (zoals oppakken bijv.) De enige die ik dat zomaar zie doen is mn schoonmoeder maargoed...wie weet schat ik dat verkeerd in.

hoi dametje,

bij mijn eerste wou ik juist gelijk bellen zodra onze dochter er was. maar ja, ik moest eerst nog even gehecht worden.
we hebben ook duidelijk aangegeven van nu liever niet omdat er al 1 of 2 gezinnen komen.
mijn schoonvader kwam wel geregeld langs, maar dan lieten we hem gewoon even wachten beneden als ik nog bezig was met het proberen van borstvoeding geven.
vond het de 1e dag wel heel druk, maar dat kwam ook omdat mijn zus, mijn moeder, mijn schoonvader en overgrootoma er was. tevens kwam er ook nog een tante van mijn man met haar 2 kindjes, maar zij werkt op een drukkerij en kwam de geboortekaartjes brengen, dus die stuur je ook niet gelijk weg.
maar we waren blij toen ze weg waren :).

Zo herkenbaar allemaal, wij hebben al t bezoek afgebeld tijdens de kraamweek, ik werd er gek van! Ik heb een keizersnede gehad, wilde borstvoeding geven, je bent zwaar vermoeid etc etc. Dus als ik een tip mag geven....KRAAMFEEST..ben je in twee en half uur van iedereen af, ik vond t super!! Dus al met al een fijne kraamweek gehad. Alleen je familie is al druk zat, neem dat maar van me aan!! Emotioneel ben je ook nog niet stabiel, neem lekker je rust samen met je partner en wat heel belangrijk is leer je kindje goed kennen, door er veel mee te knuffelen en naar te kijken...

Terug
Bovenaan