opzien tegen kraambezoek

..enne tijdens t kraamfeest (wij hebben t thuis gehouden in de tuin ideaal!!) houdt je je kindje gewoon bij je in bijvoorbeeld een draagzak ofzo of je legt hij/zij lekker een uurtje op bed, kortom wees heel duidelijk tegen iedereen, ik heb gemerkt dat t helpt en mensen zomaar niet durven t pakken...enne eigen familie is nu eenmaal fijner dan schoonfamilie hihihi, erg maar waar...

Dit was eigenlijk iets waar ik nog niet over nagedacht had. Maar ik denk dat ik de dag zelf ook bijna niemand wil zien, want het is ons begin van een gezin. Wat voor ons constant een wonder blijft na de vele tegenslagen, die we hebben gehad.
En ik denk dat ik ook liever niet heb dat mensen het kindje lang vasthouden en ook maar heel weinig mensen, die ik echt vertrouw. Inderdaad ben vooral bang voor mijn eigen moeder, die toch altijd alles wil bepalen, daar liggen we nu al enorm over in de clinch. Schoonmoeder heb ik juist minder moeite mee, die laat ons vrij.
Wel moet ik toegeven dat ik toen mijn eigen nichtjes en neefje geboren zijn, ze ook bijna dezelfde dag mocht vasthouden en dat echt helemaal geweldig vond (ook wel eng zo klein) en gelijk verliefd was op die kleine hummeltjes. Maar ik ben dan ook erg rustig, dus ik denk dat het daarom mocht.
Ik heb al moeite met het idee van een onbekende kraamhulp, die opeens in ons huis aan ons kindje komt zitten en vanalles bepaald. Kraamzorg komt zich overmorgen voorstellen, dus ik ben benieuwd hoe dat overkomt.
Nog ongeveer 10 weken wachten, ik ben benieuwd hoe het zal zijn. Mijn vriend kan bijna niet meer wachten, maar laat het Kieteltje nog maar lekker even groeien.

Hoi Hoi!
Wij hadden vooraf aan hele familie aangegeven dat we de eerste week met zijn drietjes wilden zijn. Wij hadden gekozen voor een kraamfeest. Twee daagjes stress (een voor het voorbereiden, en een voor het feest zelf) en daarna heerlijk niets meer. Achteraf heb ik daar spijt van. Toen manlief weer aan het werk ging, wilde niemand meer langs komen want iedereen wachtte op het feest. Heb 12 weken alleen thuis gezeten en heb van eenzaamheid hele stukken gewandeld.
Mijn irritante schoonmoeder woont nog om de hoek ook! En stond dan ineens bij het raam naar binnen te kijken. Daarom heb ik veel boven tv gekeken zodat ze me niet zag. En soms gewoon de deur niet open gedaan. En duidelijk met mijn vriend besproken dat hij zijn moeder aan zou spreken als het nodig was!

Bespreek het met je man!!!!

Terug
Bovenaan