oude/jonge moeders

Hoi,
Ook ik wil mijn mening nog wel even geven. Ook ik heb het geluk dat ik jong moeder mocht worden. Ik was 23 toen mijn zoon werd geboren en zal nog 25 zijn als nr. 2 geboren word. Ik was dus 22 toen wij besloten om het te gaan proberen. Mijn man is 7 jaar ouder en hoe ouder je bent hoe moeilijker het kan zijn om zwanger te raken dus we wilde niet langer wachten. Dit speelde ook mee toen we besloten voor onze tweede te gaan. Mijn man was inmiddels 31 dus tja of het ons dit keer ook gegeven was om snel zwanger te raken? Tja wij hebben enorm mazzel gehad dat dit allemaal lukte.
Ik ben er echter van overtuigt dat het niet voor niks is dat moeder natuur heeft besloten dat je als vrouw tussen je 21ste en 29ste op je vruchtbaarst bent. Daarna stapelen de risicio's zich op. Ik vind het egoischtisch dat je het dan belangrijker vind om eerst carriere op te bouwen en dan pas te gaan proberen om kinderen te krijgen. Daarnaast snap ik zowiezo niet dat vrouwen dan meer dan 40 uur per week werken, hun kindje 5 dagen per week bij de kdv dumpen en oja in het weekend moeten we ook nog naar allerlei sociale verplichtingen. Tja, dat kindje is er dan alleen maar gekomen omdat het bij het perfecte plaatje hoort ofzo?
Nou ja, mijn keuze zou het in ieder geval niet zijn!
Maar goed dit is alleen maar mijn persoonlijke mening, we leven in een vrij land waar iedereen zijn eigen keuze's kan maken :)
Liefs,
Mar

Terug
Bovenaan