oudere kinderen bij de bevalling? wel of niet?

Sanne complimenten hoor over de wijze waarop je hiermee omgaat en ik denk een goede beslissing! Het is zeker geen aanval, je wilt gewoon het beste en leukste voor je kind en dat is logisch. Het is goed om wat reacties te horen. Ik heb namelijk een kind dat heel boos op mij kan worden en dan zijn reacties van mensen soms best een aanval voor mijn gevoel naar mij maar ik probeer toch te kijken wat ik ermee kan want ik wil gewoon een goede band met mijn dochter.

Succes
Lies

@ Sanne, ik kan me ook wel voorstellen dat je hormonen ermee te maken hadden hoor, haha, ik ken het verschijnsel. Maar het was ook niet mijn bedoeling om je aan te vallen, ik hoopte alleen dat je begreep dat mensen je verschillende zienswijzen wilden meegeven. Uiteindelijk is het de keus van jezelf en is het het belangrijkst dat je er zelf achter kan staan, wat anderen dan ook vinden :)

Wij hebben zelf besloten dat de dochter van mn vriend er niet bij is maar wel de aller, aller, aller eerste is die haar zusje gaat zien :D
Ook al staan alle opa's en oma's voor de deur te dringen, pech.

Ik wens je veel succes en een hele voorspoedige bevalling!

Lin

Hi,

Die hormonen toch! Bij mij zijn ze dit keer minder heftig dan de vorige keer, toen kon ik ook overal nogal pinnig op reageren.

Sanne, ze schrijven wel: goed zo dat je de keuze hebt gemaakt je dochter er niet bij te laten, maar bedenk wel: elke keuze die jij maakt is een goede keuze! Want een goede keuze is er een waar je geheel achter staat. Dus mocht je toch nog anders besluiten, trek je dan niks aan van anderen.

Gr. Tamara.

denk niet dat 4 al een leeftijd is
ik zelf heb een dochter van 18 een van 14 en een van 9 en twijfel daar al over om bij de bevalling te laten
ik ga thuis bevallen dus mischien zijn ze erbij of zitten ze op school het is gewoon kijken hoe bij ons de situatie dan is maar 4 vind ik te jong maar dat is mijn menning dan he

Hoi Sanneh.

Ik ben onlangs 16 weken zwanger en heb al een dochter die 8 jaar oud is. Zij vroeg of zij erbij mocht zijn en met veel nadenken en overleg met mijn partner wou ik eerst zien hoe ze zou reageren als ze het op "film" zou zien. Gelukkig hebben wij een leuke zender die Zone Reality heet en elk weekend worden daar birth stories op uitgezonden. Daar zat ik naar te kijken toen mijn dochter binnen kwam en ze reageerde heel goed! Heel veel vragen over waarom en hoe en die heb ik zo goed mogelijk beantwoord. Omdat zij zo goed reageerde hebben wij besloten dat zij erbij mag zijn. Maar. Wel gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk heel veel pijn gaat hebben en dat het niks met de baby te maken heeft (want misschien krijgt ze anders een hekel aan de baby) en dat er ook heel veel bloed erbij komt kijken. Beide oma's zijn erbij dus die kunnen haar ook naar de speeltuin meenemen (als het overdag is) om haar even af te leiden als het haar teveel wordt.

Ik wens jou heel veel sterkte bij de bevalling en alleen jij weet wat voor jullie het beste voelt :) Elk kind is anders en sommige meer "down to earth" dan anderen. Heel veel plezier nog van jouw zwangerschap

Lunamoon je hebt helemaal gelijk. Ik was 10 toen mijn zusje geboren werd. Ik was degene die vroeg aan mijn ouders of ik erbij mocht wezen. Prima vonden ze het...tot het grote moment daar was, ben ik maar naar opa en oma gegaan want ik vond het toch verstandiger om het telefoontje af te wachten waneer de baby er was. Ik was nu niet bepaald "down to earth" genoeg om het aan te kunnen denk ik, hihi. Achteraf hadden mijn ouders toch zoiets van, tis goed geweest zo want het duurde erg lang tot ze geboren is en niet zonder slag of stoot op de wereld gezet.

Zo zie ja maar, geen kind gelijk inderdaad.

Groetjes

nu ik zwanger ben van de 2e, moesten wij natuurlijk ook een keuze maken. waar gaat mn dochtertje naar toe? ik wilde haar t liefst zo dicht bij mogenlijk hebben, maar haar niet helemaal bij de bevalling hebben. ( al dat bloed en alles wil ik haar niet mee geven) nu moet ik zeggen dat mijn dochtertje nog wel een stukje jonger is. ze is ruim 2 als ik ga bevallen. maar op 4 jarige leeftijd zou ik t oo kniet doen.
ga je goed met je buren om?
of wonen ouders/familie/vrienden heel dicht bij je?
vraag dan of je dochtertje daarheen mag. en zodra jij bent bevallen (en de troep is opgeruimd) kan je dochtertje gelijk haar broertje/zusje zien.
dit doen wij wel met onze dochter.
en als ik savonds na 7 uur ga bevallen, en nathalia ligt in bed, dan komt mn moeder hierheen.
mocht nathalia dan wakker worden, vangt mn moeer nathalia beneden op, terwijl ik boven ga bevallen.
(ik ben absoluut niet van het schreeuwen, schiet je naar mijn mening niks mee op, dus beneden zal nathalia er niks van mee krijgen)
stiekem hoop ik dat ik savonds of snachts ga bevallen.
dan is nathalia toch bij me, ook al is het niet i ndezelfde kamer, en mn moeder is dan ook weer een beetje bij de bevalling.

succes met je keuze!

groetjes, dominique

Terug
Bovenaan