"Oudere" zwangeren? 40+

Hoi!!

Ik vroeg me af of er meer dames zijn boven de 40 jaar en zwanger?
Ik ben 43 en nu 5 weken zwanger.
Ben erg voorzichtig met blij zijn want we hebben 3 miskramen gehad afgelopen jaar.
Ik heb een zoon van 18 en dochter van 11 uit eerdere relatie. Mijn partner (37) heeft zelf nog geen kinderen.

Hoe reageert jullie omgeving?
Maak je je extra zorgen vanwege leeftijd?

Groetjes Manon

Hoi Hoi 
Ik was geen 40+, maar wel 39 tijdens het bevallen van mijn zoontje. Hij is inmiddels bijna 13 maanden. Net als jij heb ik ook nog 2 oudere (dochters) uit een eerdere relatie van 17&14. Mijn huidige partner had ook nog geen kinderen. Iedereen reageerde heel normaal . Tegenwoordig worden er veel rond de 40pas zwanger van hun eerste. Maar het is GENIETEN met ons cadeautje erbij!! De meiden zijn bij de bevalling geweest zooooo speciaal!!

Wauw wat mooi dat je dochters bij de bevalling waren!!! Vonden ze het niet eng?

Wat fijn dat jouw omgeving niet raar reageerde. Mijn directeur zei na mijn 1ste miskraam " neem aan dat je er nu niet mee doorgaat he.... je bent tenslotte al zo oud" ??

Gefeliciteerd! Ik ben ook 5 weken zwanger.
Ik zal 40 zijn als mijn baby wordt geboren. Ik heb een zoontje van nu 16maanden en die zal dan 2jaar zijn. Mijn man zal 53 zijn dus een stuk ouder. Wij hebben niet gepland om ouder ouders te worden. Voor mijn zoontje hadden we 15 maanden een iui traject en daarvoor 3,5jaar een wens. Maar na 5 jaar een prachtige zoon mogen ontvangen.Ik ben nu wederom zwanger na een iui traject en superblij!
Mijn buurvrouw heeft haar zoontje met 41 gekregen en haar dochter met 43jaar.
Ik denk zelf dat het weinig uitmaakt of je ouder bent, zolang je heel veel liefde hebt te geven ❤️

Wat een nare opmerking van je directeur zeg! Mijn verloskundige zei dat ik echt niet opvalt qua leeftijd omdat ze tegenwoordig allemaal wat ouder zijn. Mijn meiden vonden het fantastisch om bij de bevalling te zijn. Nu was ik superrr relax en duurde die in totaal maar 1,5-2u. De oudste is helemaal gebleven en de jongste wilde weg toen hij eruit kwam. Dit had ze van te voren al gezegd. Maar de oudste heeft echt kraamtranen gehad, dat haar vader zei (week week co ouderschap en op zeer goede voet met ons allemaal inclusief nieuwe partners en kinderen ) dat ze bij hem niet te houden was van verdriet. Ze zijn dus echt een paar dagen extra geweest en samen de kraamweek gedaan. De kerel heeft er nu gewoon 2 mama's bij. Je wordt, hoe ouder, ook veel makkelijker in alles. Go with the flow....en de meiden letten graag op als mama even weg moet....

Jeetje wat mooi zeg dat je meiden er zo op reageren en het zo intens ervaren! Mijn dochter is weer helemaal door t dolle heen en is hard aan t duimen dat het dit keer goed mag gaan
Ik ben rond haar verjaardag uitgerekend.

Hoi, 
Ik was 42 toen mijn dochter geworden werd na een aantal miskramen en bijna 2 jaar proberen en iedereen was alleen maar blij. Ik was wel heel bang dat het weer mis zou gaan maar ook daar heeft iedereen me in ondersteunt door begrip te hebben of te relativeren. Want ik had het nooit meer verwacht en het gebeurde wel! Ik wens je een hele mooie zwangerschap toe en ik hoop dat je een beetje kan ontspannen. Maar ik weet hoe moeilijk dat is. Maar "oud"/ouder moeder worden is absoluut niet raar. Juist geweldig! 

Terug
Bovenaan