"Oudere" zwangeren? 40+

Wat ontzettend fijn dat jouw omgeving zo lief voor je was. En jullie een mooie dochter hebben gekregen!!

Bij ons was ook iedereen heel lief en begripvol de vorige zwangerschappen en hebben ons ook erg gesteund toen t mis ging. We wachten nu iets langer met vertellen, toch meer zekerheid ?

Ik ben 41 en 17 weken zwanger van mijn 2e kindje. Heel bijzonder vind ik.
Mijn oudste is 18 maanden en zal bijna 2 jaar zijn als de baby word geboren. Mijn omgeving reageerde heel leuk op mijn zwangerschap en vinden het vooral heel leuk voor ons.

Hallo,
Begrijpelijk dat je voorzichtig blij bent na drie miskramen. Nu duimen ?? en positief blijven. 
Ik ben zelf 44 en heb ook twee miskramen gehad. De laatste was best heftig met curretage. Uiteindelijk alles losgelaten... zo van 'we zien wel' en het is toch nog gelukt. Mijn vriend heeft een zoon van 18 en dochter van 15 uit een eerdere relatie. Voor mij wordt het een eerste kindje. Zit nu op 14 weken en een goede uitslag NIPT test gehad. Dus ik en mijn vriend zijn zeer dankbaar ??. Mijn 'lief'kids zijn blij dat er nog een broertje/zusje komt. Weten jouw kinderen het al? Zo ja, hoe reageerden ze? Groet Regina

Ik ben vorige week 40 geworden dus mag me nu ook hier melden ;-). Ik ben 37 weken zwanger van onze tweede dochter en dus net 40 als ze geboren wordt. We hebben na een medisch traject (IUI) al een dochtertje van bijna 18 maanden. Tijdens de eerste lockdown spontaan zwanger geworden van onze tweede meid, voor ons dus echt wel een wondertje en super blij dat het ons nog een keer gegund is. Het lijkt me voor onze dochter ook fijn om een zusje te hebben, in de omgeving zijn de kinderen allemaal al wat ouder.

Hoi, Ik ben ook 43 en nu ruim 10 weken zwanger. Ik heb al 3 kinderen van 14, 10 en 7. Hiervoor heb ik ook een miskraam gehad wat een lange nasleep had. Mijn oudste 2 weten het en vinden het geweldig. Mijn jongste snapt het niet. Verder weet nog niemand het. Ik vind het doodeng omdat het de vorige keer niet goed afliep. 24-12 termijnecho.

Wat leuk dat jullie reageren en dat er hier meer zwangere dames zijn rond de 40 / 40+

@Regina, wauw zeg wat ontzettend fijn voor jullie dat jullie zwanger zijn en alles goed gaat!!! Hoop dat ik dat over paar weken ook kan zeggen :)
Mijn kids weten het inderdaad al. Die vinden het erg leuk, vooral mn dochter, die kan niet wachten.

@Tulipaa van harte gefeliciteerd met jullie 2e zwangerschap en weer een meid! Wat leuk! Voor jou is het al bijna zover en je mag bevallen! Spannend hoor
Goede zwangerschap gehad?

@ Roswitha proficiat met je zwangerschap!! Snap heel goed dat je onzeker bent en voorzichtig
Hier net zo hoor. Ben heel bang...... blij dat we as woensdag 1ste echo hebben en dan hopelijk een kloppend hartje zien

Hoe voelen jullie verder? Ik ben echt vreselijk moe, erg last van mn borsten en een zeer moeilijke stoelgang :-(
Maar daar ook weer blij om hahahaha hopelijk dat t ergens goed voor is!

Ook veel moe, gevoelige borsten, lastige stoelgang/opgeblazen gevoel. Smaak is heel erg veranderd en wat ik eerst heerlijk vond, begint mijn maag van te draaien. Maagzuur. Verzot op jus d'orange en melk. Veel zeurend/trekkend gevoel onderbuik. Gelukkig gaat alles weer over, dat is dan de ervaring.

Terug
Bovenaan