<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een vraagje en ik hoop dat er hier iemand is die er verstand van heeft.</p><p>Over een paar weken ga ik weer werken, omdat mijn bevallingsverlof en vakantie er dan op zit. Ik heb ervoor gekozen om meteen gebruik te maken van het ouderschapsverlof en neem per week 9 uur op. Mijn contracturen bestaan uit 36 uur. -9 maak dat ik 27 uur kan gaan werken per week. Mooi dacht ik meer tijd voor mijn dochtertje.</p><p>Nu is het misschien handig om te weten dat ik onder het CAO RIJK val.</p><p>Nu is het zo dat in de eerste week dat ik begin is mijn OSV dag op maandag en op de donderdag mijn rooster vrije dag. Bij het krijgen van mijn rooster blijkt dat ze mij die week de overige 5 dagen gewoon volledig inplannen wat maakt dat ik alsnog op de 36 uur zit.</p><p>Uiteraard ben ik het hier niet mee eens... ik neem elke week 9 uur op en betaal daarbij dus ook om minder te hoeven werken waar het OSV voor is bedoeld.. waarom als ik minder wil werken zou ik alsnog in de week 36 uur gaan werken en als je die 9 uur zou meerekenen zit ik op de 45 uur... ik ben nu aan het betalen om te kunnen werken.</p><p>Weet iemand wat mijn rechten hierin zijn? Mijn leidinggevende gooit het op personeels tekort van iedereen wordt verwacht extra te werken en hij zegt dat OSV niet een vermindering is op je contract uren. Wat indirect dus wel het geval is want op basis daarvan kan ik per week in mijn geval 9 uur minder werken op basis van een 36 uurs contract dus houd ik 27 uur wat ik nog moet werken over.</p><p>Kan iemand mij hier aub wat wijzer in laten worden??</p><p> </p><p> </p>