Ouderschapsverlof

Ja precies, klopt helemaal wat je zegt! Fijn dat het duidelijk was ☺️

Het is ook tótaal niet netjes van je werkgever om je éxtra in te plannen onder het mom van “personeelstekort” waardoor je álsnog 36 uur zou werken.Dit kan één keertje, maar niet continu. En daarvoor heb je ook geen salaris ingeleverd.
En je zal overuren waarschijnlijk ook nog eens opbouwen en niet uitbetaald krijgen?

Ik hoop dat je er uit komt! Je hebt speciaal voor OSV gekozen en dan wil je die tijd ook kunnen benutten! Als je werkgever het als een soort ‘extra’ vrije dag gaat zien is dat gewoon asociaal buiten het feit om dat het gewoon niet mag.
 
Ik ga donderdag verder in gesprek met mijn leidinggevende, want hij kwam met rare argumenten zoals: ouderschapsverlof is natuurlijk geen contracturen vermindering. Dus ik heb gezegd dat dit indirect niet helemaal waar is en het er toch even met hem over wil hebben. Ik behoud idd mijn contract uren, maar ik lever loon in om per week 9 uur minder te hoeven werken...osv is bedoeld om tijdelijk minder te kunnen werken.
 
Een contract uren vermindering is wat definitiever. Ouderschapsverlof is de tijdelijke variant hiervan. Als hij dat niet respecteert kan je natuurlijk dreigen voorgoed parttime te gaan werken. Gewoon ter onderhandeling natuurlijk.
 
Ik ben op mijn strepen gaan staan omdat ze mij in oktober ook ineens 23 extra uren gaven en toen ik erover begon zeiden ze ja je krijgt je osv dag toch elke maandag en je roostervrije dag elke donderdag. Toen zei ik ja klopt heb je helemaal gelijk in. Heb 2 gegarandeerde dagen vrij maar ik lever uren in om 27 uur per maand te werken en die heb ik ingepland en mijn uren voor de maand kloppen maar jullie geven mij 23 plusuren dus eigenlijk gebruik ik 3 osv dagen voor niks. Sindsdien weten ze ook dat ze mij niet meer extra hoeven in te plannen omdat zij het willen.
 
Terug
Bovenaan