Over de helft, hoe voelen we ons?

Ben gewoon een beetje nieuwsgierig, ik hoop dat het met iedereen hier beter gaat dan met mij...

Dat beruchte 2e trimester waarin je je 'beter dan ooit', 'weer vol energie' kunt gaan voelen, nou, dat gaat weer helemaal aan mij voorbij!

Ben tot 20 weken heel erg misselijk en beroerd geweest, da's nu wel ietsje beter, maar ik braak nog steeds een paar keer per week, ben vreselijk moe (soms doen mijn spieren zelfs pijn, zo moe voel ik me dan), ik slaap nog steeds heel belabberd en heb nu dagelijks last van maagzuur, rug en bekken. Ik ben het eigenlijk zo beu, dat zwanger zijn.... Ik herken dit allemaal van mijn vorige zwangerschap, dus ik heb weinig hoop dat het beter gaat worden. Man, wat duren 9 maanden dan lang...

En poeh, er moet nog zoveel gedaan worden, de enige baby voorbereiding die ik tot nu toe heb gedaan, een setje kleertjes kopen toen we het geslacht te horen kregen ...

Hoe is het met jullie?

Groetjes, Karin
23+3 wkn

Hoi Karin,
Jee, wat heb jij een beroerde zwangerschap zeg. En dat ook nog voor de
tweede keer, toch? Hoe oud is de oudste? en hoe doe je dat dan met hem of
haar? Bij mij gaat het goed al vind ik het wel steeds zwaarder worden.
Gelukkig gaat m'n oudste dochter na de herfstvakantie naar de basisschool en
ga dan proberen s'middags te rusten. Alles moet even tussendoor dat gevoel
heb ik met zo'n tweede zwangerschap, echt heel anders als bij de eeste keer.
Toch geniet ik ook volop, het duurde namelijk erg lang voordat ik zwanger was.
Sucses de komende tijd, groetjes Miranda

Hallo,

Het is mijn tweede zwangerschap ook . Het heeft bij mij ook lang geduurt, maar inderdaad kunnen 9 maanden lang zijn!!
Ik heb verder geen klagen, voel mij goed ondanks mijn bekkeninstabiliteit. Werk nu maar halve dagen en dat gaat goed. Ook zit het guppie erg hoog, dus vaak last van maagzuur. Wat kan een liter melk per dag toch goed doen haha.

Sterkte he.. ik leef met je mee hoor!
Greetz Therablondi
23+ 5 dagen

Hoi Karin,

Balen joh dat je je nog steeds zo beroerd voelt!
Ondanks dat je het niet denkt, hoop ik dat je je snel wat beter gaat voelen.

Nou even een update van mij:
Ik voel me beter dan ooit, tsja ik ben wel snel moe en lang zitten wordt steeds wat lastiger (heb zittend beroep) maar ik mag echt in mijn handjes klappen als ik alle vervelende verhalen lees!

Dit is trouwens mijn eerste kindje.

Liefs Sabina (precies 24 weken)

Hoi,

Ben vandaag precies 24 weken. En ook ik kan de maanden wel wegkijken. Met de zwangerschap gaat het eigenlijk heel erg goed. Ben niet misselijk en heb ook van alle andere klachten en klachtjes weinig last. En wanneer ik een goede nacht heb gehad barst ik ook van de energie.

Alleen.... Die rot-rug van mij doet steeds meer pijn. Daardoor slaap ik ook heel erg slecht, en ben ik dus vaker moe overdag. Omdat ik halve dagen werk kan ik wel iets langer in bed blijven smorgens. Dat maakt het draaglijk. Wel ga ik komende week met mijn baas overleggen om de woensdag helemaal thuis te blijven. Dat breekt de week een beetje.

Oja... Ik heb nog steeds de wildste dromen. Weet iemand wat het betekend als je in je eighen huis seksueel wordt lastig gevallen door een zwarte gorilla, terwijl je man erbij staat te kijken en niet weet wat ie moet doen?

hahaha..zwarte gorilla!
ik weet niet wat die droom betekend, maar tegen je vent zeggen dat ie je moet helpen de volgende keer .

Hier gaat alles opzich wel goed.
Ben 21 weken zwanger, heb een lekkere flinke buik al, en voel de kleine iedere dag flink trappen.
Heb wel wat last van mijn bekken, heb fysio gehad en dat gaat alweer redelijk goed.
Alleen als ik lang sta of moet lopen dan krijg ik weer wat last ervan.
En na een dag werken, ik zit de hele dag, heb ik last van mijn schaambotje.

Begin nu al wat last van zuur te rkijgen, baarnoeder is smal en zit al vrij hoog..
Maar gelukkig is mijn misselijkheid met 16 weken gestopt...

Ik merk wel dat ik nu met deze tweede zwangerschap er minder mee bezig ben, en dat is soms wel jammer.
de tijd vliegt ook voorbij!
vorige keer moest je alles nieuw hebben: kamertje, kinderwagen enz enz ..en dat hoeft nu niet meer. ik denk dat ik er daarom minder mee bezig ben, en daarbij heb ik mijn handen vol aan die prinses van ons van 2 jaar oud!!!

groetjes Elise mv merel en ?

Ik ben zwanger van een tweeling, dus ik kon op zich wel verwachten dat het steeds zwaarder ging worden, maar af en toe vraag ik me af hoe ik het nog 16 weken moet gaan volhouden.

Mijn eerste zwangerschap was ook niet probleemloos. Vanaf 18 weken kreeg ik bekkenklachten en vanaf 24 weken zat ik hierdoor in de ziektewet. Rond 30 weken had ik ook teveel harde buiken en moest ik nog meer gaan rusten. Mijn zoontje is pas 41+3 geboren, dus ik heb nog lang moeten doorlopen met mijn klachten. Hij is nu 1 jaar en 1 week oud.

Nu ben ik dus 24 weken zwanger van onof kos 2e en 3e kindje. Het eerste trimester heb ik veel last gehad van misselijkheid, overgeven en extreme vermoeidheid. Daarna bleef ik veel last hebben van vermoeidheid, maar mijn ijzergehalte is niet echt hoog. Ook heb ik weer last van mijn rug en bekken. Sinds vorige week heb ik ook veel last van mijn buik, gewoon door de enorme omvang, hierdoor zijn mijn bovenste buikspieren uit elkaar gaan staan. Mijn baarmoederhoogte is te vergelijken met een eenlingzwangerschap van ongeveer 34 weken,

Afgelopen woensdag zijn ze begonnen met het vervangen van  de kozijnen aan de achterzijde van ons huis voor kunststof kozijnen. Zowel de babykamer als de nieuwe kamer van mijn zoontje liggen aan de achterzijde, dus we kunnen  na de  verbouwing  pas gaan beginnen met de binnenafwerking en opruiming en inrichting.
Gelukkig hebben we al wel alle grote dingen (zoals duowagen en ledikantjes) in huis, zodat ik me daar geen zorgen om hoef te maken.

Afgelopen week kreeg ik een email, waarin stond dat ik nu aan de 6e maand ga beginnen en dat dit de periode is dat ik  me beter zou moeten voelen, toen moest ik wel even lachen.

Je bent in ieder geval niet de enige zwangere die zich niet zo best voelt, ook al zeggen de boeken dat dit een fijne periode van je zwangerschap is...

Groetjes Saskia (24+2)

Terug
Bovenaan