Over naar 1 dutje?

Hallo! Dit heb ik ook meegemaakt met mijn kindje (nu 15 maanden en sinds 14 maanden over naar 1 slaapje), die sliep ook heel lang in de ochtend en was daarna veel te lang wakker tot bedtijd omdat het middagslaapje niet meer lukte. Ik las ergens dat je juist het 1e ochtenddutje kort moet houden door je kindje na 45 min te wekken en dan rond 13u30 weer in bed te leggen. Wij hebben dat een tijdje gedaan en na een week of 2 leek dat ochtenddutje steeds minder nodig en vervroegde ik de middagtijd. Ik hanteer het schema van haar crèche: rond 11u30/45 lunch en rond 12u30 naar bed. Werkt voor ons nu prima. In het begin was het soms nog wat zoeken en sliep ze te weinig, maar dan legde ik haar gewoon in de avond eerder in bed (als ze echt te weinig slaap overdag hebben gehad, hoef je niet bang te zijn dat ze vroeger wakker worden en slapen ze gewoon langer en dus bij en dat is op een gegeven moment niet meer nodig).
Dit is onze ervaring, hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
 
We zijn inmiddels twee maanden verder en het is nog ingewikkeld ?

We proberen nu inderdaad een kort ochtendslaapje. Want die is om de dag echt nog nodig. De andere dag redt ze het met 1 slaapje. Ik vind het maar gedoe ?
 
Terug
Bovenaan