Overdag huilen, snachts niets aan de hand.. toch een allergie?

Jep, zowel de puckababy als de paccodoeken geprobeerd... 2 dagen heeft het supergoed gegaan (halleluja, dachten we) maar daarna weer terug bij af.. alle gangbare dingen hebben we dus geprobeerd.. nu tellen we de weken af totdat het hopelijk beter wordt. maar je wordt gewoon onzeker en ik ben af en toe bang dat onze band hierdoor minder hecht is/wordt.

bedankt in ieder geval voor jullie reactie!

quote: siesa schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-11-2008 16:49:16'));

Hoi allemaal, ons zoontje is nu 12 weken en huilt al vanaf dag 1. Het huilen is voornamelijk overdag, snachts gaat het best goed (te moe om te huilen?). Het cb weet niet waar het vandaan komt. Ik heb alles al geprobeerd en de woorden Rust en Regelmaat komen me bijna mijn keel uit hihi. Ze willen hem nu op hypo allergene voeding zetten. Niet dat onze kleine echt allergische reacties heeft, maar puur om het uit te sluiten.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande?

Groetjes Kim

Op zich is het geen gek idee om eens een andere voeding te proberen als je kindje erg veel huilt.
Maar mag ik wat meer weten over het huilen?
Wanneer huilt je kindje overdag? Voor een voeding, na een voeding, tijdens een voeding?
Huilt hij ook als je het vasthoudt, of alleen als het in bed ligt?
Hoe huilt hij? Hard, paniekerig, jengelig? Onafgebroken, of met pauzes?

Hoi Siesa,

wat een narigheid allemaal!
Lars heeft in het begin ook veel gehuild. Na een bezoek aan de chiroptractor kregen we een heel ander kind terug: veel vrolijker en minder gespannen. De darmkrampjes had hij helaas nog wel. Ik hèb wat met hem rondgelopen.
Naast de rust en regelmaat (wakker worden, verschonen, voeden, spelen, slapen) hebben wij Lars in de bakerzak laten slapen; zijn buikje gemasseerd; warme baden gegeven; een warme rubberen kruik tegen zijn buikje gelegd (wel in een doek gewikkeld en erbij blijven); op zijn buik op onze arm laten liggen (tip van de kraamhulp) en homeopatische druppels gegeven.
Je zou een consult kunnen aanvragen bij een homeopaat of natuurarts.
En als de voeding het probleem is, zou je kunnen overwegen over te stappen op de Nutrilon Pepti of Soja. Wellicht, dat je kindje  de lactose in de melk nog niet goed kan verwerken (Lars had een opgeblazen buik en veel diarree).  

Ik hoop, dat het snel beter gaat met jullie! Heel veel sterkte!

Marijon

He lieve meiden, ben ik weer.. super dat jullie met me mee willen denken.. want ik zie het na 12 weken niet meer helder denk ik ;)

Teun is na de voeding meestel vrolijk. Na 15-25 min fles houden we hem ong een kwartiertje bij ons, daarna kwartiertje box en dan naar bed. Mocht hij al eerder beginnen te jengelen dan gaat hij eerder naar bed.
In bed gaat het redelijk goed met inslapen, geen drama's in ieder geval. Maar na +- 45 minuten komt zijn eerste huilbui. Meestal slaapt hij zelf weer in na 5-15 minuten. Alleen vanaf dat moment blijven de huilbuien komen. Ieder kwartiertje wel eentje. Dit is niet jengelen maar ook geen krijsen, tja hoe omschrijf je het.. 'gewoon huilen' .Totdat er eentje komt die niet meer is te stoppen. Dan hoor je dat hij echt overstuur wordt. Dan haal ik hem meestal ook uit zijn bed.

Troosten doe ik na ongeveer 10 minuten. Ik haal hem niet uit zijn bedje maar troost door wat kusjes te geven. Soms helpt dit maar meestal gaat hij nog harder huilen zo gauw ik weg ben..

Ook is het lastig om met Teun weg te gaan. Tijdens onze uitstapjes gaat hij zelden slapen, hij blijft om zich heen kijken. Soms loopt dit uit op huilbuien, ik denk omdat hij moe is. Het moment dat hij altijd huilt is als we thuis komen. Wat ik ook met hem doe (in bed leggen, in box leggen of bij me houden), hij blijft onrustig.

Maar het vreemde blijft dat vanaf een uur of 19.00 er niets meer aan de hand is. Hij slaapt goed en is vrolijk. Ligt het aan dat hij dan zo moe is van het slecht slapen overdag? Of ligt het eraan dat het dan donker is? Ik weet het niet..

Wat me ook opvalt, en waarvan ik niet weet of het normaal is, ik vind dat Teun af en toe mijn blik ontwijkt. Dan kan ik doen wat ik wil maar hij vermijdt dan echt oogcontact. Dit maakt me onzeker.. en ik ben al zo bang dat onze band door deze moeizame start minder hecht wordt..

hey

als ik dit lees dan herken ik het meteen een beetje, mijn zoontje heeft het sinds een paar dagen en hij is 8 weken oud.
hij doet het alleen bij zijn middag slaapje hij gaat meteen slapen en je kunt er dan de klok op zetten dat hij na een half uur begint te huilen af en toe dommelt hij even weer in maar meestal slaapt hij niet weer en savonds en snachts slaapt hij prima dan moet we hem zelfs ook wakker maken voor de fles. ik dacht zelf hij is een beetje verwend.
maar het is echt heel vervelend.

groetjes

Pfoe nou er schiet me nu alleen maar even 1 ding te binnen: dat blik ontwijken hoef je naar mijn mening niet persoonlijk op te vatten=> dat lijkt toch wel erg op: nu even niet! Nu ben ik moe en geprikkeld en ik ontwijk nieuwe prikkels door ervan weg te kijken!
Dat drie kwartier verhaal dat heb ik hier ook gehad, ik heb toen een boekje uit de bieb gelezen, ze noemde zich de babyfluisteraar en kwam uit Engeland geloof ik. Maar  zij benoemde de slaapcyclus als volgt; elk  kind en heeft een slaapcyclus van 3 kwartier,  lichte slaap, diepe slaap en dan droomslaap. Dit herhaald zich telkens en na elke droomslaap wordt  ie even wakker. Dit heb je als volwassene ook en meestal merk je er niets van maar sommige kindjes kunnen dan niet meer goed in slaap komen.
Op inbakeren.nl en op babyopkomst staat hierover het een en ander uitgelegd..
Misschien heb je er wat aan!
Wat ik wel jammer vind is (als ik het goed begrijp)  dat je het inbakeren maar 2 dagen een kans gegeven hebt.. Kindjes moeten ook even de tijd krijgen ergens aan te wennen. Wat je ook probeerd, te snel "schakelen" kan ook juist in het nadeel werken!
Veel sterkte de komende tijd en als me nog wat te binnen schiet zet ik het er wel even bij!

Groetjes Saskia

Hoi Saskia, bedankt voor de tips! Het inbakeren heb ik trouwens 2,5 week volgehouden ondanks dat het positieve effect al na 2 dagen weg was. Ik dacht dat hij er misschien aan moest wennen maar nee dus.

Ik ga es surfen naar die slaapcyclus, thanks!

Als je nu hypo gebruikt en hiervoor standaard, dan heeft de hypo geen "nut" meer. Je moet zeg maar vanaf dag 1 hypo gebruiken. Heeft ie moeite met p... , uitslag (rode plekken, droog enz?), wallen zeg maar onder de oogjes, dat soort dingetjes? Verkouden, hoesten, of houdt hij z'n voeding niet binnen? Wat een vragen he?

Terug
Bovenaan