He lieve meiden, ben ik weer.. super dat jullie met me mee willen denken.. want ik zie het na 12 weken niet meer helder denk ik
Teun is na de voeding meestel vrolijk. Na 15-25 min fles houden we hem ong een kwartiertje bij ons, daarna kwartiertje box en dan naar bed. Mocht hij al eerder beginnen te jengelen dan gaat hij eerder naar bed.
In bed gaat het redelijk goed met inslapen, geen drama's in ieder geval. Maar na +- 45 minuten komt zijn eerste huilbui. Meestal slaapt hij zelf weer in na 5-15 minuten. Alleen vanaf dat moment blijven de huilbuien komen. Ieder kwartiertje wel eentje. Dit is niet jengelen maar ook geen krijsen, tja hoe omschrijf je het.. 'gewoon huilen' .Totdat er eentje komt die niet meer is te stoppen. Dan hoor je dat hij echt overstuur wordt. Dan haal ik hem meestal ook uit zijn bed.
Troosten doe ik na ongeveer 10 minuten. Ik haal hem niet uit zijn bedje maar troost door wat kusjes te geven. Soms helpt dit maar meestal gaat hij nog harder huilen zo gauw ik weg ben..
Ook is het lastig om met Teun weg te gaan. Tijdens onze uitstapjes gaat hij zelden slapen, hij blijft om zich heen kijken. Soms loopt dit uit op huilbuien, ik denk omdat hij moe is. Het moment dat hij altijd huilt is als we thuis komen. Wat ik ook met hem doe (in bed leggen, in box leggen of bij me houden), hij blijft onrustig.
Maar het vreemde blijft dat vanaf een uur of 19.00 er niets meer aan de hand is. Hij slaapt goed en is vrolijk. Ligt het aan dat hij dan zo moe is van het slecht slapen overdag? Of ligt het eraan dat het dan donker is? Ik weet het niet..
Wat me ook opvalt, en waarvan ik niet weet of het normaal is, ik vind dat Teun af en toe mijn blik ontwijkt. Dan kan ik doen wat ik wil maar hij vermijdt dan echt oogcontact. Dit maakt me onzeker.. en ik ben al zo bang dat onze band door deze moeizame start minder hecht wordt..