Overgeven na flesvoeding

Hou dames,

Wij hebben besloten over te gaan op flesvoeding nu het werken dichterbij komt. Het lijkt er alleen op dat we één probleem hebben.

Één tijdje geleden voor het eerst flesvoeding gegeven. Hij dronk het goed op, ging heel makkelijk, geen probleem.
Één aantal weken geleden weer één flesje. Dronk weer makkelijk. Maar toen we hem weer wakker wilden maken zagen we dat hij overgegeven had. Jake kan flink wat mondjes terug geven, maar dit was meer en ook heel geel. Kan gebeuren, misschien een virusje. Verder geen koorts.
Vorige week weet eens geprobeerd. Drinken ging heel slecht. Nam wel slokjes, maar ging meteen huilen. Ben toen verder gegaan met bv. Na en paar uurtjes ineens hard huilen, vaak doet hij dat als hij naar droomt. Ik naar boven en zag dat hij alles onder gespuugd had, zelfs naast zijn bed op de grond lag één hele plas. Was niet zo geel deze keer. Alles verschoond, was wet tijd voor bv maar hij welke niet echt. Toen heeft hij ons bed nog eens ondergespuugd. Wer schrokten ons rot, dit was de eerste keer dat we erbij waren. Kwam zoveel uit met zoveel kracht. Gelukkig geen koorts, maar pas 's ochtends weer een plasluier (had de hap ondertussen al gebeld). Toen wel bedacht dat het wer na één flesvoeding was.
Omdat dat natuurlijk toeval kon zijn vandaag nog één keer geprobeerd. Weer huilen, overgegaan naar de borst. In de gaten houden, maar bij het wakker worden voor de volgende voeding weer alles ondergespuugd. Dit kan toch geen toeval meer zijn?

Vorige week bij het cb aangegeven, maar die dachten aan en virus. Dat was toen natuurlijk pas 2x gebeurd. Maar dit vind ik te toevallig. Hij krijgt al hypoallergeen en waarom ging het de eerste keer dan wel goed? Flesje elke keer gesteriliseerd, gekookt water gebruikt, nieuw pak gekocht omdat hij maar tot 4 weken na openen gebruikt mag worden. Snap er niets van?

Één van jullie een idee? Ga morgen wel de ha bellen hoor, moet er voor mijn gevoel wel wat mee doen.

Groetjes!
 
Het kan ook gewoon aan het merk liggen en niet aan de soort die je geeft. Net als bij volwassenen, kan het bij baby's ook zo zijn dat voeding niet goed verdragen wordt. En omdat hij verder de borstvoeding wel goed binnenhoudt, denk ik niet dat het snel iets medisch is (zoals reflux e.d.).
In het ziekenhuis kreeg onze kleine Frisovoeding. Daar spuugde hij erg veel van, maar toen werd er gezegd dat dit van de keizersnede kwam. Thuis gaven we Nutrilon en bleef het stukken beter binnen. Toen we wilden overstappen op Kruidvatvoeding (omdat het toch best wat goedkoper is en goed staat aangeschreven) hield Keiran dit niet binnen en bleef spugen. We hebben het een kleine week volgehouden en de kleine kerel was helemaal ontregelt en erg ontevreden. Terug op Nutrilon was het weer prima in orde. Later toen we op Nutrilon forte overstapten, waren we helemaal op het goede pad. Soms kan het erg zoeken zijn naar wat er bij je kindje past.
 
ik heb dat met emma ook gehad zon 2 a 3 x maar overgang is best groot want flesvoeding is veel zwaarder vandaar dat ze erdan vaak van overgeven.
 
Deze symptomen had Aron ook. Nu met pepti nooit meer spugen. Ook dik ik zijn eten in.
De arts vond t niet op koemelkallergie lijken maar ik ben toch eigenwijs gestart met pepti.
Hij spuugt nu nooit meer en drinkt zijn flessen rustig leeg.
 
Dit had mijn Emi ook en idd met Pepti van Nutrilon doet ze het echt super. Ben op advies van consultatieburo met haar naar een dietiste van het groene kruis geweest en die vertelde dus dat ze echt koemelk allergie heeft. Huisarts gelooft dit ook niet maar ik luister echt naar mijn eigen gevoel. Zou als ik jou was toch contact opnemen met cb en dit aangeven. Dit kan geen toeval meer zijn. Heel veel succes meis ik heb zo 8 weken gerommeld.
 
bellen! de ggd kan je altidj bellen, ook de friso of nutrion of kruidvat hebben een voedingstelefoonnummer.
voor alle vragen is dat goed

kan gewenning zijn en bv is idd heel anders, kan het soort of merk zijn.

jonna kreeg alleen fv maar we begonnen met standaard, toen extra care ivm vloeibare ontlastign, toen forte ivm te snel komen voor de fles, forte is eruit en de extra care ben ik nu ook aan afbouwen en richting alleen nog de standaard.
dus het is soms gewoon echt zoeken

succes
 
Terug
Bovenaan