overgewicht en zichtbare zwangere buik

dames,

ik ben nu 17 weken en 1 dag zwanger van ons eerste kindje.
Toen ik de eerste keer zwanger werd woog ik (voor mijn doen) mooi 70 kilo. ben ongeveer 167 cm lang.

Na de miskraam ben ik ongeveer 23 kilo bijgekomen. Echt gigantisch veel.
Hier ben ik dus zwanger mee geworden en ik vraag mij af of er meer mensen zijn wat zo flink zijn en zwanger.
En wanneer kregen jullie een echt zichtbare babybuik?

Ik zou jullie reacties echt ontzettend waarderen

Ik heb ook wat overgewicht. En altijd al een buik van mezelf gehad. Ben 1.75 lang. 

Maar na week 12 ging het als een tierelier en is mijn buik niet gestopt met groeien. Nu 16 weken en echt waar, lijk soms wel net zo ver als mijn collega van 25 weken zwanger. Dus dat met overgewicht duurt het wven voordat je een buikje heb is zeg maar lariekoek. 

Nou is het wel bij iedereen anders natuurlijk. Hoe is het bij jou met je 17 weken?al wat te zien?

Ik heb ook overgewicht maar ik had een hele kleine buik. Op het werk zei iemand: ik durf het bijna niet te vragen maar ben je zwanger? Mijn antwoord dat ik 3 dagen later met verlof ging. Of ik stond bij de apotheek en vroeg of die kuur wel samen mocht met zwangerschap. Vroeg ze weet je zeker dat je zwanger bent dan? Ja 32 weken haha. 
Pas de laatste paar weken was mijn buik echt gaan groeien maar heb nooit een enorme toeter gehad. 

Bij zowel mijn eerste als tweede zwangerschap een flinke toeter. Bij de tweede gaat alles sneller. Met 10 weken was er al een buik zichtbaar. Ben nu 22 weken en heb een flinke buik. Krijg vaak de vraag of het stiekem geen tweeling is of men vraagt hoe kort ik nog moet. Ben klein van stuk. Mijn dochter was al ver met ontwikkeling ( bij de laatste echo zo goed als twee weken verder) en nu alweer is de kleine verder qua ontwikkeling.

Goedemorgen dames,

ik zelf zie nog geen buikje. 
Mag ik vragen hoeveel overgewicht jullie hebben? of wat jullie BMI is? dan heb ik een idee wat ik kan verwachten.

Ik ben ongeveer 1.63 lang en 75 kg en heb dus ook wat overgewicht. Bij de eerste zwangerschap werd het met ongeveer 16/17 weken wel zichtbaar en op het eind had ik echt een flinke ronde toeter. Na de bevalling was ik wel lichter als voor de hele zwangerschap! Kan aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat wat zwaardere vrouwen minder kilo's aan de zwangerschap overhouden! 
s

Terug
Bovenaan