overgewicht en zwanger worden?

A

Anoniem

Guest
hoi ik ben nieuw hier en heb meteen al een vraag.
Ik hoor steeds vaker als je zwanger wilt worden dat je beter niet te zwaar kunt zijn als je zwanger wilt worden en beter eerst kunt gaan afvallen. Zijn hier meer mensen die wat dikker zijn en toch zwanger zijn geworden of hebben meer mensen hier van gehoord?

groetjes

Heb inderdaad wel gehoord dat dat niet zo goed is, weet niet wat er dan gebeurd of kan gebeuren verder, zelf heb ik nog ongeveer 7 kilo 'overgewicht', heb er al 6 af dus die laatste 7 wil ik ook nog graag....
Ben je ook aan de lijn dan??

Susanne

oja vergeet je helemaal welkom te heten hier!
pas maar op want het is wel een beetje verslavend hihi

Hoi!

Wij hebben 2 kids en ik heb overgewicht! Dus je kunt er prima zwanger mee worden. De 2e duurde 5 maand en bij de eerste zat ik in de m. molen.
Maar niet omdat ik te zwaar ben.
Heeft mijn gyn het ook nooit over gehad.
En met te zwaar bedoel ik ook echt te zwaar want weeg 100 kg en een beetje (dat beetje is mijn geheimpje ).
We gaan nu voor de derde en ook nu niets gehoord over afvallen.
Oke afvallen is altijd goed, maar ben mijn hele leven al te zwaar en ik kan er prima mee leven dus laat ik het mooi zo!

Hoeveel ben je zelf te zwaar dan?

Groetjes mamaloe

Hoi, ik begrijp jouw angst wel hoor!

Ik ben mijn hele leven al te zwaar en bij al mijn zwangerschappen 100+ geweest (hoeveel zeg ik ook lekker maar niet).

Ik ben nu net zwanger van de tweede (na een miskraam vorig jaar). Toen was ik 10kg lichter dan nu, maar ook nu ben ik binnen 5 maanden na de mk zwanger geraakt. Bij mijn eerste gezonde zwangerschap was ik net over de 100 kg toen ik zwanger raakte, maar wel meer dan 30kg gegroeid!! Ging ook allemaal goed.

Dus maak je geen zorgen, als het heel lang duurt om zwanger te raken, zou het kunnen helpen, maar ik denk dat het veel belangrijker is dat jij goed in je vel zit!

Voel je goed en geniet vooral lekker van je leven, dan komt de rest vanzelf.

gr mama van MD

Hoi meiden,

Ik heb zelf geen overgewicht, maar let wel op m'n voeding. 2 Vriendinnen van mij hebben allebei 2 gezonde kids en waren tijdens hun zwangerschap te zwaar, nu een jaar of 2 na hun laatste bevalling zijn ze allebei meer dan 25 kilo kwijt, dat vind ik echt heel knap!!!

Maar wat ik ermee zeggen wil, is dat het wel mogelijk is.  De kans is wel aanwezig  dat je sneller uit de running bent, maar dat hoeft ook weer niet.

Liefs Lientje

Het is waar dat het aan het eind dan wel eerder zwaar kan worden, maar ik was bij mjin eerset heel zwaar en heb gewoon tot 34 weken mijn 32-urige werkweek volgehouden.

Heb een probleemloze zwangerschap gehad, geen suiker, etc, wel een supergroot kind!! hanahaha

We zullen zien wat het nu wordt (als alles goed gaat).

gr mama van MD

Hoi meiden,
Ik hoop niet dat mijn 23 kilo overgewicht een groot negatief effect heeft op het zwanger raken. Ik heb wel geprobeerd om het kwijt te raken, maar wegens slechte knieën, ontsteking in mijn rechter arm en een melk allergie gaat het niet erg makkelijk.
Ik was in 2004 22 kilo afgevallen, maar ben dit ook weer ruim aangekomen wegens stressen op school. (ben gelukkig nu wel afgestudeerd) Nu ben ik het zware diëten ff helemaal zat maar probeer ik wel gewoon gezond te eten. Ook omdat gezegd wordt dat je tijdens een zwangerschap niet moet gaan lijnen, doe ik dat ook niet. Wel ben ik met het mooie weer meer aan het wandelen. Wie weet zal dat een positieve werking hebben.

Groetjes,

Sara

Terug
Bovenaan