Overstappen naar 5 voedingen

hoi natasja.

mijn zoontje krijgt om 8 uur, 12 uur, 16 uur, 20 uur en 24 uur een fles van 180 cl.
in de laatste fles doe ik altijd een schepje meer zodat hij wat langer doorslaapt.

groetjes monique
 
Hallo,

Het ligt er een beetje aan hoe oud en hoe zwaar je kindje is.
Mijn zoontje is ruim 5 weken en krijg 5 voedingen per dag.
Hij krijgt dan per keer 150cc op de volgende tijden:
6.00 uur
11.00uur
15.00uur
19.00uur
23.00 uur

Groetjes
 
Hoi,

Ik geef mijn zoontje 10 weken ook sinds  1 week 5 flesjes.
En ik geef het om de 4 uur. Alleen geef ik geen extra schepje.
Mijn zoontje krijgt nu 180 cc water met 6 schepjes nutrilon, meer mag hij niet hebben.
Dit omdat het weer slecht is voor de niertjes. Een kind mag niet meer dan 1 liter kunstvoeding per dag hebben. Dit is  mij verteld door hele wijze meiden van deze site, omdat ik 6 flesjes van gaf. Dus een schepje bovenop is slecht.
Ik ga zelf vanaf morgen beginnen met forte, omdat mijn zoontje veel honger heeft als hij drinkt, maar red het wel met 4 uurtjes.
's Nachts slaapt hij ook door.
Mijn zoontje was afgelopen maandag 5180 gram en 57 cm.

Groetjes Sandra
 
quote: smonie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-09-2006 21:32:21'));

hoi natasja.

mijn zoontje krijgt om 8 uur, 12 uur, 16 uur, 20 uur en 24 uur een fles van 180 cl.
in de laatste fles doe ik altijd een schepje meer zodat hij wat langer doorslaapt.

groetjes monique



Hoi,

Ik heb altijd gehoord dat een schepje extra voeding in de fles erg slecht is voor de niertjes.
En aangezien je kindje er maar twee van heeft, zou ik er erg zuinig op zijn.

Groetjes,
Marjolein

 
o dat wist ik niet.
nou kon dit voor mijn zoontje geen kwaad.
want hij krijgt 5 schepjes voeding in 180cl en in zijn laatste fles 6 schepjes in 180cl.
dit omdat hij nogal aan de zware kant is.
8,5 kilo en nog maar vier maanden oud.

maar sorry voor de foute informatie.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan