Overstappen naar 5 voedingen

quote: mir1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-10-2006 11:20:45'));

Hoi Loekie,
Mijn zoontje weegt 5300 gr en is 57,5 cm lang. Hij krijgt nu 140 cc. Sinds 2 nachten slaapt hij redelijk door. hij pakt dan zo'n 6 a 7 uur achter elkaar. Hij krijgt dus dan geen 6e voeding. Krijgt hij dan niet te weinig binnen?
En wat voor advies gaven ze bij het cb dan? Bij mij zeggen ze steeds 150 cc per kg. als ik daar vanuit moet gaan krijgt hij dus met 5x 140 te weinig binnen. Hij drinkt overigens wel goed zijn fles leeg.

gr mir



Hallo Mir,

Als hij nu redelijk doorslaapt mag hij overdag iets meer in de fles hebben. Zeker als hij nu elk flesje helemaal leeg drinkt. Dan krijgt hij overdag iets meer, zodat hij  's nachts  er tegen aan kan.

5.3 KG x 150 ml = 795 ml per 24 uur. Dus 795 ml /5 voedingen= 159 ml  per voeding. Ik zou als ik jou was flesjes maken van 165 ml. Dus (bij nutrilon) 150 ml water + 5 schepjes = 165 ml voeding. Als je het echt heel precies wil doen, mag je ook 5 cc afgieten (beetje overdreven vind ik zelf). Je zult zien dat hij de ene keer zijn hele flesje leeg drinkt en de andere keer zo 20/30 cc laat staan.

Wel moet je even op het volgende letten: Je gaat nu met 25 cc de  voeding verhogen. Mocht het zo zijn dat hij na de verhoging nog steeds elk flesjes leeg drinkt en dat 1 á 2 weken lang. Moet je even overleggen met de CB of je niet beter over kunt stappen naar voeding voor hongerige baby's. Of misschien hebben ze ander advies voor je. Maar ik zou niet weer gaan verhogen.

Succes! Loekie
 
Hoi,

Mijn dochter is ruim 5 weken en weegt 4550 gram en is 54 cm. Ik zit sinds 5 dagen op een schema van 5 voedingen.

05.30
10.00
14.30
19.00
23.30

Flesjes van 165 nutrilon (150 water + 5 schepjes waarvan 3 nutrilon forte en 2 standaard en de 23.30 fles is 5 schepjes forte) Ze is hartstikke tevreden en groeit perfect volgens het boekje. Meestal drinkt ze de flessen helemaal leeg en  soms laat ze  20 a 30 cc staan.Ik denk dat iedere mama vooral je eigen kindje als graadmeter moet zien. Geen mens is hetzelfde, geen baby is standaard. De hoeveelheden op verpakkingen en volgens het CB zijn slechts gemiddelden/richtlijnen. Gebruik deze als houvast, maar als jouw kindje aangeeft er niet genoeg aan te hebben kun je altijd bijvoorbeeld een voedingstof gebruiken speciaal voor hongerige baby's. Zodoende hoef je niet méér te geven, maar is je kindje wel bevredigd.Er zijn niet voor niets zoveel verschillende soorten voeding uitgevonden voor baby's.  Inderdaad is het heel slecht voor de nieren om een extra schepje voeding te geven en kindjes, zeker jonger dan 3 maanden, kunnen ook inderdaad niet meer dan 1 liter voeding per dag verwerken. Mijn eigen ervaring met het CB is dat ze erg vasthouden aan deze zogenoemde standaard richtlijnen, ik neem het een beetje voor lief en gebruik mijn eigen gezonde verstand. Pas altijd op dat je je kindje niet veel te veel gaat geven, maar vertrouw ook op je eigen moederinstinct en de signalen van je prachtige kindje en schakel anders over op andere voeding.

groetjes van een trotse mama van marit
 
Dank je wel Loekie en de moeder van Marit. Aan deze tips heb ik iets. Bryan krijgt nu friso comfort. Dit ivm zijn krampen. De krampen zijn sinds dat we gestopt zijn met de anti-biotica wel weer iets minder geworden (nu hebben we alleen weer een ontlastingprobleempje, t is net kauwgom en erg zielig, omdat hij het met moeite uitgepoept krijgt, wat zou je daartegen kunnen doen, je zou toch zeggen dat de comfort zijn werk moet doen).
Mag je de comfort dan ook mengen met voeding voor hongerige baby's?
Alvast heel erg bedankt...
gr. mir
 
quote: mir1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-10-2006 20:05:12'));

Dank je wel Loekie en de moeder van Marit. Aan deze tips heb ik iets. Bryan krijgt nu friso comfort. Dit ivm zijn krampen. De krampen zijn sinds dat we gestopt zijn met de anti-biotica wel weer iets minder geworden (nu hebben we alleen weer een ontlastingprobleempje, t is net kauwgom en erg zielig, omdat hij het met moeite uitgepoept krijgt, wat zou je daartegen kunnen doen, je zou toch zeggen dat de comfort zijn werk moet doen).
Mag je de comfort dan ook mengen met voeding voor hongerige baby's?
Alvast heel erg bedankt...
gr. mir



Hoi Mir,

Wat betreft de ontlasting:
Je kunt 10  ml extra water in doen bij dezelfde hoeveelheid voeding. Bijvoorbeeld 160 ml water ipv 150 ml water. Zo verdun je ietsjes de voeding. Maar hier moet opletten dat je kindje wel alles moet opdrinken (het meeste dan). Anders heb je kans dat je kindje te weinig voedingstoffen binnen krijgt.

Ik heb geen verstand van Friso dus ik kan je daarin geen advies geven, omdat ik zelf Nutrilon gebruik. Ik zou als ik jou was Friso advieslijn bellen, zij kunnen jou deskundig advies geven wat betreft hun producten.

Heel veel succes maar weer!

Liefs, Loekie
 
Hoi mir, Kan best zijn dat de ontlasting van jouw kindje nog wat problemen geeft door de antibiotica. De comfort voeding heeft even een aantal dagen tot een week nodig om zijn werk te doen. Ik heb  goede ervaring met nutrilon en op de verpakking van zowel standaard als de forte staat dat het een samenstelling heeft wat de ontlasting zacht houdt. Dit klopt inderdaad, want Marit heeft hele zachte, bijna dunne ontlasting. Dat was in het begin, toen  ze nog op de kruitvatvoeding zat, een ramp, ook kleverig en veel vaster van substantie, veel meer krampjes dan nu, nu is het zelden dat ze last heeft. ik zou niet weten of het erg is om forte met comfort te mengen. Het lijkt me geen probleem, omdat de nutrilon forte er ook voor zorgt dat ze "prettige" ontlasting hebben.

Ik hoop dat je snel verbetering ziet bij je kleintje, het is altijd zo zielig voor ze he!

groetjes Monique, mama van Marit
 
hoi,
Toch nog even een vraagje. Ik ben vanaf vandaag begonnen met de 5 voedingen. Ben dan ook erg benieuwd of hij de hele nacht doorslaapt. Maar wat als hij dat niet doet, moet ik hem dan alsnog een fles geven, dan krijgt hij toch teveel.. (hoezo onzeker, hahaha)
En ik ben al een tijdje aan het tobben met de friso comfort. Kun je van friso overstappen naar nutrilon? of is dat juist af te raden?
gr. mir
 
Hoi mir,

Als je overdag een mooi schema heb van 7/11/15/19/23 en  de kleine  komt 's nachts voor een voeding, mag je best een klein flesje geven. Van bijvoorbeeld 60 cc. Langzaam bouw je het af. Je zult zien dat je kleine op een langer termijn goed kan doorslapen. Ik zou geen hele fles doen, omdat je om 7 uur weer een nieuw flesje geeft.

Liefs, Loekie
 
Terug
Bovenaan