Overstappen naar 5 voedingen

Hoi,
ik snap het even niet meer. Het is toch 150 cc per kg? Dan geven jullie toch te veel? Of doe ik het nu helemaal verkeerd..
Mijn zoontje van 8 weken weegt 5300 gr. dat is 795 cc per dag. 6 flesjes (want hij komt snachts nog) van 130 en de laatste fles 140. (dan nog slaapt hij niet door).
hoe meot ik het nu het beste aanpakken dan? want doorslapen heeft hij heel eventjes gedaan, maar dat is helemaal over. Hij komt zelfs eerder.

gr. mir
 
Hoi,

Je kunt pas goed overstappen als je kindje goed doorslaapt. Dan sla je de nacht voeding over. Als je kindje nog nachtvoeding nodig heeft, is het niet aan te raden om over te stappen naar 5 voedingen. Dat betekent je kindje om de 5 uur mag drinken, verdeeld over 24 uur. En dat is net iets te lang. Tenzij dat het voor je kindje haalbaar is bijvoorbeeld veel slaapt tussen de voedingen (3-4 uur).

Een mooie schema van een kindje met 5 voedingen zijn: 7 uur/ 11 uur/ 15 uur/ 19 uur/ 23 uur.

Je kunt niet meteen naar dit schema, vaak gaat het geleidelijk.

Veel succes!

Liefs, Loekie & Kevin
 
quote: mir1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-09-2006 17:19:41'));

Hoi,
Mijn zoontje krijgt ook op deze tijden (7-11-15-19-23) zijn voedingen en dan snachts nog 1. Maar hoe zit het dan met de hoeveelheid?
gr. mir

Hoi,

Bedoel je dat je bang bent omdat je hem te veel geeft? Hoe oud is hij en hoeveel weegt hij? Standaard regel is: 150 ml x aantal KG. Maar ik volgd het advies van CB op (kreeg zo'n boekje over voedingen).

Als jouw zoontje deze tijden heeft en ook nog een nacht voeding krijgt, dan moet je wat hij totaal op een dag wat hij voor zijn leeftijd mag hebben en dat verdelen over 6 flessen. Maar je zult gauw merken dat je kindje soms iets laat staan en soms meer wilt drinken.

Kevin is 4 maanden en drinkt zoveel:
7 uur = 130 cc
11 uur = 200 cc
15 uur = 200 cc
19 uur = 200 cc
22 uur = 130 cc

Hij mag op een dag max. 1000 cc hebben en minimaal 700 cc. Hij zit er net tussen in. Beetje puzzelen dus...

Succes!

Loekie & Kevin 4 maanden
 
hallo,
Patrick weegt ongeveer 6500 gram. Dit zou 975 ml per dag zijn. Ik moet over 2 weken pas naar het cb maar nu wilde ik graag weten of het zo is dat je kindje maar 1 liter flesvoeding mag. Wat dan als hij straks 6700 gram weegt of meer?
Hij is morgen 9 weken oud en ongeveer 60 cm lang. De vorige controle was netjes volgens schema. Niks te dik dus.
Maar hoe zit het nou?
groetjes sacha
 
Hoi sacha,

Je kindje mag niet meer als 1 liter flesvoeding op een dag, ongeacht hoe zwaar hij is.
Aan de achterkant van het pak nutrilon staat hoeveel voeding je kindje mag hebben bij welk gewicht.
In jouw geval is dat 4 voedingen van 200cc (180cc water + 6 schepjes)

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi Loekie,
Mijn zoontje weegt 5300 gr en is 57,5 cm lang. Hij krijgt nu 140 cc. Sinds 2 nachten slaapt hij redelijk door. hij pakt dan zo'n 6 a 7 uur achter elkaar. Hij krijgt dus dan geen 6e voeding. Krijgt hij dan niet te weinig binnen?
En wat voor advies gaven ze bij het cb dan? Bij mij zeggen ze steeds 150 cc per kg. als ik daar vanuit moet gaan krijgt hij dus met 5x 140 te weinig binnen. Hij drinkt overigens wel goed zijn fles leeg.

gr mir
 
Terug
Bovenaan